Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
arnet View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Onderwerp: breien
    Posted: 17 Juni 2007 om 16:08

ik heb een breipatroon maar nu wil ik deze met dunnere pennen gaan breien hoe kan ik dan uit rekenen hoeveel steken ik moet hebben het patroon is voor pen 5 en ik wil op 3 1/2   gaan breien hoeveel steken  komen er bij als je bv van 3 naar 4 gaat wie weet dit

groetjes Arnet

brit
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 16:33
Klinkt lullig, maar omdat iedereen nu eenmaal anders breit is, en ook je garen eeen rol speelt, is er geen eenvoudige wiskundige formule voor die omrekening, en zit er dus maar één ding op : een proeflapje. 

De hoogte kan namelijk óók nog eens verschillen, dus uiteindelijk moet je vermodelijk met twee vermenigvuldigingsfactoren gaan werken.

Gelukkig kun je met proeflapjes ook een heleboel leuke dingen doen .
(Oh, ik háát die dingen, maar heb altijd spijt als ik de moeite niet neem).
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 18:07

Ik maak altijd een heel kort proeflapje ,dan kan je de cm. in de breedte uitrekenen,de lengte pas ik tijdens het breien aan,maar als je een beest of zo wil breien,is dat niet nodig ,die wordt gewoon kleiner als je dunner garen gebruikt

Succes Groetjes Corry

Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 18:09

Inderdaad is het enige juiste een proeflapje.

Dan kun je berekenen hoeveel steken je moet opzetten. Heb je b.v. 20 steken op 10 cm, dan moet je bij een breedte van pakweg 50 cm, 5 maal 20 steken opzetten. Ook de hoogte is van belang ivm het minderen voor armsgeaten en hals.

Ik brei nooit met het garen wat bij het patroon staat, maar ga altijd op de maten van de tekening af.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 18:18

Ik ben een lui mens en werk meestal zonder proflapje. Dan kom je jezelf wel tegen en heb ik spijt. Doen dus dat proeflapje!

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
arnet View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 13:19
bedankt voor het reageren ik zal het inderdaad met een proeflapje gaan proberen ik brei wel wart strak als ik het garen en depennen gebruik die er bij staan is het niet zo goed ik gebruik als er 3 staat meestal 3 en half en dan gaat het goed nogmaals allemaal bedankt
brit
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns