Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cathey View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2017
Locatie: Lisse
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cathey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien
    Posted: 14 April 2017 om 20:20
Ik ben vest aan het breien van het patroon 12829. Het is een zig zag patroon. Nu ben ik aan de mouwen toe . En daar snap ik niets. Ik heb de beschrijving toegevoegd. Moet ik die 65 steken verdelen over 4 naalden ? Als ik dat doe dan wordt de mouw veel te nauw. Help wie snap dit ?     MOUW:
Wordt in de rondte gebreid op breinld zonder knop. Zet 65-85-105 st op met breinld zonder knop 3 mm en turkoois/blauw. Brei STREPEN MOUW. Brei 1 ribbel in RIBBELST – zie uitleg boven, brei dan A.7 over alle st (= 5 patroonherhalingen in de breedte). Als A.7 klaar is in de hoogte, staan er 55-75-95 st op de nld. Ga verder met A.8 over alle st. Brei bij een hoogte van 11-11-11 cm A.9 over alle st. Als A.9 klaar is in de hoogte, staan er 65-85-105 st op de nld. Ga verder met A.10 over alle st. Brei bij een hoogte van 22-24-26 cm A.11 over alle st. Als A.11 klaar is in de hoogte, staan er 75-95-115 st op de nld. Ga verder met A.12 over alle st. Brei bij een hoogte van 34-33-32 cm A.13 over alle st. Als A.13 klaar is in de hoogte, staan er 85-105-125 st op de nld. Ga verder met A.14 over alle st. Kant bij een hoogte van 46-44-42 cm (kortere mouwen voor de grotere maten want deze hebben een langere pas) de eerste 17-21-25 st af (= een herhaling van A.14) = 68-84-100 st.
Brei nog een mouw op dezelfde manier.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 20:50
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 21:03
Normaal gezien is de pols altijd dunner dan de bovenarm. Je begint met 65 steken en tegen het einde (voor je die 17 steken voor de oksel moet afkanten) heb je 85 steken opstaan en dan begint de pas (biceps samen met het lijf).

Als je 4 naalden hebt, moet je die 65 steken over 3 naalden verdelen (anders hebt ge geen naald meer over om te breien). Als je 5 naalden hebt dan is het op 4 naalden verdelen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2017 om 09:47
Ik heb het patroon doorgelezen en naar de steken verhouding gekeken .
Die verhouding is 28 st = 10 cm

Je begint met die 65 steken op te zetten en die verdeel je over 3 of 4 pennen zoals Beb al schreef . Als je maar steeds een pen overhoudt om te breien .
Nu ben je bang dat het te nauw is .Op je pen zit het altijd strakker denk daaraan Je stekenverhouding is 28 st 10 cm . 56 steken is 20 cm Je hebt dan nog 9 steken meer ,laat dat nu 3 cm zijn dan krijg je 23 cm voor de pols . Ik heb gemeten met de cm maar dat is ruim zat . Dat moet ook wel want later worden het ook nog eens 55 steken . Als je naar de foto kijkt zie je dat dat klopt onderaan rimpelt het wat en een stukje verder sluit het meer om de arm .
Daarna ga je weer meerderen zoals Bep al schreef als je bij het dikkere deel van je arm komt heb je er 85 . Je kunt dan zelf uitrekenen hoe breed het daar wordt met behulp van je stekenverhouding
Back to Top
Cathey View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2017
Locatie: Lisse
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cathey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2017 om 19:26
Hartelijk dank Dames,
Big smile
Ik ga het op deze manier breien.

Fijne Paasdagen
Groet Cathey

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns