Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breimachine garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breimachine garen
    Posted: 06 Februari 2011 om 21:03
Ik heb nog een aantal konen breimachinegaren liggen maar geen breigaren, ik wil deze gewoon op de naalden breien. ik wil er een sjaal van maken maar wat voor naald heb ik nodig en kan je er mee breien, enkel of dubbel draad.wie kan mij helpen?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2011 om 23:52
Ik heb jaren terug inderdaad mijn machine garen op de naalden gebreid Had even over 30 steken met steeds een 0,5 dikkere naald gekeken naar wat ik het mooist vond (dacht dat ik op 3 uitkwam) en enkeldraads

groetjes Marlan
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 08:06
Dank je wel voor de tip!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 09:04

Halo Eugenie

het hangt ervan af hoe dik je breigaren op konen is, ik heb konen waarvan ik al 3 draadjes moet nemen om op de machine te breien, het beste is verschillende proefjes maken,  als het voor breimachine op steekgroote 8 is, dan moet het met naalden 3 gebreid worden

staat er op de konen op hoeveel de steekgroote moet zijn? ik denk het niet

en welk merk van garen is het? misschien kan ik het bij mijn patronen terugvinden

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 09:46

hoi Rita

op de wikkel staat super sauer saver 500 gr 4 ply acrylic. op de breimachine brei je hem enkeldraads. ik hoop dat je er wat meekan. een vriendin heeft daar op de breimachine en trui van gemaakt op de breimachine en heb in mijn enthousiasme te veet t veel garen gekocht.

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 11:44

Halo Eugenie

weet jij op welke steekgrootte de trui gemaakt is, want op de machine is als regel:

als er op het bandje voor handbreien de naalddikte staat, moet je voor de machine   x2 +2, bvb  staat op het bandje naalden 2.5   =

2.5x2=5+2 =   7 op de breimachine, dus ook andersom te doen als je weet met welke steekgroote de trui gemaakt is, vbv 

steekgroote 8  =   8-2=6 :2 = 3

hoop dat je hier mee verder kunt, want zo te zien is het toch dikke wol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns