breipatroon witte beer van hobbydoos |
Reageer |
Autheur | |
grannyvermeulen@gmai
Newbie Lid sinds: 08 Januari 2021 Locatie: Doesburg Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 Januari 2021 om 14:18 |
ik snap het lijf niet! Staat niet bij of je het van onder naar boven dubbel moet vouwen. Ik wil bovenaan strepen breien, en moet ik dan onderaan ook strepen maken. Of dat een stuk is, wat je van links naar rechts moet omklappen, dan moet ik alleen bovenaan strepen maken. En wat is het begon de bovenkant. Ik had op naalden 4,5 gebreid het hoofd, maar nou lijkt mij het lijf wel groot. Moet misschien toch 2,5 naald gebruiken.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij zijn hier het forum en we hebben niet allemaal een abo op het maandag-patroon. Werkt de link naar het patroon nog, dan kunnen we iets
makkelijker met jou meekijken.
|
|
grannyvermeulen@gmai
Post Options
Thanks(0)
|
Breipatroon - knuffels - HondHarige witte beer, gebreid met rechte steken. De beer wordt op dunnere naalden gebreid dan op de wol wordt aangegeven, dit omdat met het vullen de steken rekken en er anders te grote gaten ontstaan Benodigdheden:
Dit deel dubbelvouwen (opzet- en afkanttoer op elkaar) en de zijkant dicht naaien. Vullen, dan de opzet- en afkanttoer aan elkaar naaien. Lijf:
Afwerking: |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Omdat je wil weten hoe je het lijf moet dubbel vouwen is het wel belangrijk om te lezen hoe de afwerking moet. Ik heb op de hobbydoos gezocht naar het patroon van deze hond, maar kan hem tot nu toe niet vinden.
Iets anders. Je hebt je mailadres in je naam staan. Dit zo snel mogelijk verwijderen ivm spam, dit is een openbare site, dus iedereen kan het lezen. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
https://www.hobbydoos.nl/breien/beerwit
Dit is de link naar het patroon. Er staat niets over dichtnaaien, boven of onderkant. Dus ik kan je niet helpen. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
grannyvermeulen@gmai
Post Options
Thanks(0)
|
Het is toch raar, dat de patroonmaker niets aangeeft met het lijf, als je aan een stuk breidt, is het als lijf te lang. Op al de andere dingen geeft ze het wel aan! Aangezien ik in een 30 jaar niet gebreid hebt, is het voor mij moeilijk.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Bij de pootjes staat "opzetrand open laten", dus dan vouw je de zijnaden naar elkaar toe. Dat zal bij de armen dan ook wel zijn. Bij de kop vouw je de opzet- en afkanttoer naar elkaar toe. Bij het lijf misschien ook. Je kunt de delen eerst met veiligheidsspelden in elkaar zetten, desnoods vullen met proppen zakdoek of theedoek, om te zien of het op de foto lijkt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Granny, heb jij je e-mailadres gebruikt als forum naam? NIET doen! zo snel mogelijk veranderen. Dit is een openbaar forum en iedereen kan nu je mailadres zien!!
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben maar een beetje aan het gokken, wat moet je anders, het lijf begint heel smal met maar 10 steken, dan wordt het breder (t/m 30 steken)
dan wordt het weer smal (naald 58 - 10) dan weer breder en dan weer smal. Dat lijkt erop dat het bij de nek begint en eindigt en dat bij het smalle deel in het midden de benen komen. Ik denk dat ook omdat ik verwacht dat zijn borst smaller is dan zijn buik en als ik fout denk dan is het precies andersom
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |