Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ciendje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 26 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciendje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breipatroon
    Posted: 06 September 2014 om 23:20
Dag iedereen

Ik heb een probleem... Ik wil voor de kids een trui haken (ik doe dit liever dan breien), maar je kan zo verschrikkelijk moeilijk een mooi patroon vinden. Breipatronen vind je wel en daarmee vroeg ik me af of je een breipatroon ook kan haken. Gewoon alle steken volgens de telling van het breipatroon maat dan gehaakt...

Weet iemand of het kan?

Groetjes!
Groetjes!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 09:08
Ik heb ooit in Patronen een topic gestart Haken voor meisjes, waarin ik haakpatronen aanbood voor kinderen. Voor jongens stond er niets in mijn bladen. Maar als je ook voor meisjes zoekt, kun je via geavanceerd zoeken het topic vinen en dan zie je een aantal mensen, die ze ontvangen heeft. Ik heb ze moeten weggooien, toen de laptop te vol werd.

Bij Geavanceerd zoeken kun je mijn membersname intikken, de titel van het topic, de rubriek en als datum "any date".

Je kunt ook proeflapjes breien en haken om te zien of je een patroon kunt omzetten. Haakwerk wordt iets steviger, dus je zou een half maatje dikkere haakpen kunnen uitproberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 09:44
Haakwerk levert geen elastische steek op, dus je krijgt al gauw een stijve rechte lap. Voor een trui vaak minder mooi. Hesjes, vesten, poncho's en topjes gaan wel goed. Ik heb voor mijn dochtertje wel al wat hesjes gehaakt en er staat nog een dik vest/jas op het programma, maar een trui brei ik liever. Maar ik stuur graag Magtelds verzameling door als je wil, stuur me een pm met je e-mail adres.
Mijn zoon interesseert zich alleen voor vervoermiddelen (auto's, treinen, vliegtuigen, etc. ) dus daar hoef ik niets voor te haken (behalve zijn gehaakte volkswagenbusjes-knuffel dan).
Back to Top
ciendje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 26 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciendje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 17:03
Dank je wel. Ik zal eens op zoek gaan! Groetjes
Groetjes!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 17:43
Knoken kan natuurlijk wel, dat wordt wel tweemaal zo elastisch als breiwerk. Op marktplaats kun je tunische haaknaalden met zo'n plastic sliert kopen, kraal aan het eind verwijderen, plastic draad uit de knoop halen en knoken maar. Uitleg staat op You tube.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns