Breirol |
Reageer |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 Januari 2014 om 11:00 |
Ik wou eerst alles afmaken waar ik aan begonnen ben, waaronder ook de streepjesdeken. Maar, die breirol maalt maar steeds door mijn hoofd. Zou iemand daar een CAL voor willen starten? Dan doe ik zowiezo mee :) :). Zelf durf ik het niet aan, om daar patronen geschikt voor te maken, daarvoor ben ik niet ervaren genoeg.
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
De adventssjaals zijn gebaseerd op de patroontjes voor breirollen. Als je niet te veel rekenwerk wil hebben kan je ze misschien breien in heel fijn garen ?
Tot vorig jaar zou ik zeker meedoen met zo'n KAL maar ik vond het leuker om er een sjaal van te maken, vond ik nuttiger en heb je meer plezier aan. |
|
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
Janne Marie, ik heb een breirol gemaakt van de patroontjes van 2013, steeds zo rond de 50 steken. Ik kan je per patroon /dag aangeven hoeveel steken je nodig hebt. Je breit bij een smallere versie gewoon minder herhalingen. Stuur me maar een pm als je belangstelling hebt... Als er meer mensen belangstelling hebben, kan ik het ook op het forum zetten!
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi, wat is een breirol? Is het een sjaal met verschillende stukjes? Wat doe je ermee? Of is het alleen om bezig te zijn? Dat zijn wat veel vragen maar ik kan op internet wel heel veel breirollen vinden. Heel mooi vaak maar wat doe je er mee? Van een trui weet ik dat je hem aantrekt. Een pop geef je aan een kind en je kan iets maken om neer te zetten maar waar laat je zo'n rol? Het lijkt me zo zonde om heel veel tijd en energie in iets te steken dat je oprolt en in de kast legt. Wat snap ik nu weer niet?
|
|
Hanny
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat het net zo iets is als die schellenkoorden waar je in de jaren 60 en 70 mee gebombardeerd werd. Elke borduurster had er wel een paar hangen. Ik wist nooit waar ik die dingen laten moest, als ik ze cadeau kreeg.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Hahaha, niet alles hoeft een doel te hebben... Vroeger maakten meisjes een breirol om verschillende steken te oefenen en ook weer te bewaren. Er bestonden toen nog geen of weinig patronen, maar de steken werden generatie op generatie overgeleverd. Nu heeft de breirol naast een decoratieve functie (ik heb er meerdere in een mandje liggen..), ook een soort van uitprobeer functie. Zelf vind ik het heel leuk om steekjes en motiefjes uit te proberen, maar ik heb geen in en ook geen geduld om er een groot werkstuk van te maken. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van losse proeflapjes kun je een deken maken met een beetje gepuzzel. Dan hebben ze toch weer nut. Van breirolen kan dat ook, dan heb je banen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Elisabeth ik heb je een pb gestuurd, erg lief dat je dit voor me wilt doen.
hhoekstra, ik vind het gewoon leuk om verschillende steken te proberen en dan de rol in mijn rieten mand te leggen, met een boekje waar ik dan de patronen in wil zetten, met wat dekens en misschien nog meer breirollen, mocht het een verslaving van me worden. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
O ja, mijn zusje had ook nog een idee wat je met een breirol zou kunnen doen, als je hem niet te smal maakt zou je er een tochtrol van kunnen maken, om op de vensterbank, tegen je raam te leggen.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is de breirol die mijn grootmoeder gebreid heeft. Waarschijnlijk in de tijd dat ze op de kweekschool was. Dat moet voor 1900 geweest zijn, want ze slaagde in 1900 als onderwijzeres. Ik heb mij voorgenomen om hem na te breien, of dat lukt weet ik niet. Heb inmiddels wel ontdekt dat het 39 steken zijn en 25 verschillende patroontjes.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een mooi bezit Lida
|
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk om te zien!! Wat een prachtig bezit!
|
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Echt hartstikke mooi!
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Wat mooi en wat leuk zeg, dat ie al zo oud is.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |