Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breiwerk ontpluizen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breiwerk ontpluizen
    Posted: 18 Oktober 2018 om 12:34

Anderhalf jaar geleden had ik een voorjaarstrui gebreid. Inmiddels was er een waas van pluizen overheen ontstaan. 




Hoogste tijd voor een ontpluizingsbeurt! Met een handig schaartje en veel geduld ben ik de "nevel" gaan verwijderen. Zie hier het resultaat na behandeling:




Op het soepbord zie je de "wolk" die er afgekomen is. De trui ziet er weer uit als nieuw en de kleuren zijn weer helder.


 

 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 12:37
Zo kamilla jij moet echt wel een berg geduld hebben...
Het resultaat is geweldig maar ik vraag me altijd maar weer af hoe lang het duurt voor het weer terug is...
Maar daar gaan we nu niet aan denken...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 12:56
je hebt van die apparaatjes voor ontpluizen zou dat niet sneller zijn geweest?




Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 14:01
dat zijn van die dingen die werken bij een demonstratie .
Ik heb er ergens ook een ,maar hij werkte niet .

Ik heb het ooit eens gedaan met een scheermesje dat ging redelijk .
Maar het beste is, je er niet aan ergeren ,het is nu eenmaal zo dat het pluist ,of je moet katoen nemen .

Wij hebben hier zo'n 2e hands winkeltje met afgedankte kleding van de sjiek . Stel je voor dat je iets voor de 2e keer draagt op een receptie .
Ze hebben zelden of nooit truien , die neemt ze niet in omdat alles met pluizen zit .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 14:37
Je hebt bij mijn manier van werken inderdaad veel geduld nodig. Maar het knapt er erg van op. Mijn vader schijnt ook een apparaatje te hebben. Ik heb er geen ervaring mee. Boven getoonde trui is nog net geen mohair maar wel een pluizig soort van zichzelf. Ik zou niet weten als ik met een "scheerapparaat" eroverheen zou gaan, wat er gebeurde. Hoe gaat zo'n apparaatje om kabels of andere geplande hobbels heen?

Een trui neem ik gemiddeld een keer per jaar onder handen tenzij ik me tussentijds ga storen aan de stoffige wazigheid. Als je een trui uitgetrokken hebt en weer een nieuwe van gebreid hebt, is de pluizigheid een heel stuk minder.    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2018 om 11:47
ge kunt er een schaap mee beplakken Kamilla.
Ik trek de grote er gewoonlijk af als ik ze zie met soms tot gevolg dat ik ineens een grote steek in het breisel heb.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2018 om 12:27
En die grote steek in het breisel kun je dan weer kleiner trekken met een stompe naald door de steken er om heen wat aan te trekken. Niet te hard trekken!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2018 om 12:37
ja wat ook soms helpt is rond die grote steek het goed vastpakken en met de vingers over en weer trekken. Soms want soms trek ik dan toch een draadje over.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2018 om 13:32
Ik heb ook zo'n ontpluisapparaatje en moet zeggen dat dit wel heeeel goed werkt en als je dan ziet wat ervan afkomt...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns