Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breiwerk uithalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breiwerk uithalen
    Posted: 28 Februari 2018 om 23:38
Oke, ik zit dus echt heel hard na te denken over deze techniek. Ik stoor me echt heel erg aan het begin van de deken, ook al zegt iedereen dat ik het zo moet laten. Ik heb even opgemeten, en de eerste rij olifanten is 10 centimeter breder dan de rest van de olifanten rijen (de 2e rij is ook iets breder, waarschijnlijk 3 cm, maar daar kan ik beter mee leven dan 10 cm. En dat trekt ook wel iets bij als de brede onder rij weg is)


Heeft iemand hier ervaring mee? 

De steken zitten dan wel net andersom, dat is niet erg als je in één kleur breit. Wel met een patroon denk ik? 

Mijn idee is om de laatste rij olifanten uit te halen en dan 4 rijen dezelfde kleur aanbreien (dus niet in patroon) en afhechten en dan aan de bovenkant een extra rij olifanten breien. 

Ik heb net op een oud stukje breiwerk geprobeerd en het leek goed te gaan, maar ik ben toch benieuwd naar jullie reacties voor ik de beslissing neem Ouch
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2018 om 23:46
ik heb het nog niet geprobeerd. Maar het moet te doen zijn. Ge hebt een leidraad en dat is ofwel de rug ofwel de poten van de olifanten. Ik denk dat het moeilijkste is om recht te blijven en dat ge niet ineens een rij hoger of lager zit, maar met die rug of poten moet het te doen zijn.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 09:17
Ik heb dat wel eens met succes gedaan.
Een tekort truitje verlengt

Maar als je de eerste naald gaat breien (je breit als het ware naar onder) dan is het een beetje puzzelen met de eerste en laatste steek.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 09:42
Ik heb het ook met een tekort truitje gedaan . Het moest voor een jongen worden en mijn dochter had de meisjes lengtematen aangehouden .

Dat was gewoon tricot ,en dat ging prima .
Ik geloof dat ik toen nog wel een pen terug gestoken heb om de steken weer goed op de pen te krijgen .
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 13:40
Oke, ik ben overtuigd. Ik ga het doen :) 


Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 17:24
Oke, het was een takkewerk, maar heb het gedaan en ben blij dat ik het gedaan heb! 
Staat nu op breinaalden en ga beginnen met 2 toeren eraan en dan afhechten
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2018 om 23:04
En valt het nu beter?
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 00:15
Dit was ervoor:

En dit erna 

Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb, het scheel heel veel, al is dat niet helemaal op de foto te zien
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 00:19
jawel, ge ziet het. De 'vasthoud-oren' zijn weg.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 00:31
Haha zo zou je ze kunnen noemen ja! 

Hij ligt nu gewoon bijna helemaal recht naar beneden en bobbelt ook niet meer. Ben er blij mee LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 09:22
Moeilijk te zien zo op de foto - maar als jij blij bent na het takkenwerk dan is het Thumbs Up
Beter nu iets moeite, dan later je altijd ergeren. Heb je enig idee hoe het kwam ? Moest je in het begin wennen aan het dubbel breien
en ging dat later beter (& strakker) ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 10:33
Fijn dat je goed resultaat hebt van het vervelende klusje.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 11:20
Ja ik heb veel te losjes gebreid de eerste paar toeren. Er zaten ook een paar hele grote lussen en gaten in en het zag er ook gewoon niet ´strak´ uit.  Daarna werd ik er handiger in en dat verschil merkte je LOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2018 om 19:47
Het ziet er veel beter uit. Als iets mij niet bevalt gaat het eruit. En dit is en prima oplossing geweest, heb ik al vaak toegepast.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns