Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buit kleedjesmarkt

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Buit kleedjesmarkt
    Posted: 27 April 2015 om 12:31
Nou, waar bleef die kou en regen, die in Gelderland voorspeld was? Oke, ik had een winterjasje aan, maar de zon scheen en er viel geen spetter. Of het mnoeten vreugdetranen geweest zijn vanwege de buit.

Ik heb in diverse groottes 7 poppen gescoord, waaronder 4 jongens, waaronder 3 met een ...uh...effe netjes zeggen... anatomisch correct. Eentje is een negerpopje, maar wel met blauwe ogen.

Eén van de meiden is danseresje, een andere heeft een schildpadje op de rug staan. Ik moet ze wel behoorlijk reinigen, ook met clearasil en aceton, voordat ze op reis kunnen.

Deze zomer zit ik dus niet met de handen in de schoot. Naast de poppenklerenmakerij heb ik twee soosvrijwilligsters een stola beloofd en ik had een medesosijs er ook al één beloofd. Om het eerlijk te doen, zal ik afwisselend toeren haken aan één van de drie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 13:03
Dat noem ik nog eens geluk hebben .

Kreeg je geen commentaar dat je te oud was voor poppen ?
Ooit kocht ik een tractor voor mijn kleinzoon en toen kreeg ik te horen dat ik daar toch wel te oud voor was

Hier helaas geen kleedjesmarkt dat is pas in September weer ,maar wel prachtig zonnig weer .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 13:25
Het meisje van de ballerina was een jaar of 9, maar die was nu helemaal in paarden.

Wij hebben elke vakantiedinsdag, als het markt is, op ons winkelcentrum, een kleedjesmarkt, al vanaf dat het centrum geopend werd. Alleen de Eglantier, de andere centra kondigen soms een kleedjesmarkt aan alsof het een heel evenement is.

Soms is het op maandagmarkten in de binnenstad ook in de vakantie raak, maar daar gaat dan een heel gedoe met licenties aan vooraf en er zijn allerlei regeltjes.

Op de Eglantier loopt het winkelcentrum rond een vierkant blok winkels en woningen, ik denk dat de winkeliers het wel een mooi trekkertje vonden, toen de eerste kleedjes verschenen, iets van 30 jaar geleden. Zo liepen potentiële klanten ineens een rondje, in plaats van enkel naar de supermarkt.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 13:33
goede buit binnen gehaald. Die 'kleedjesmarkt' is dat zo iets als bij ons een 'rommelmarkt' (waarvoor je moet inschrijven en idd regeltjes(nieuwe stukken mag niet, planten niet, dieren niet)) of is het ik heb iets en daar is plaats en ik zet me daar neer en ik verkoop, zonder een vergoeding te moeten betalen voor de plaats?
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 13:37
oh Magtelt wat heb je weer een grote buit, fijn voor je.
Succes met daar allerlei dingen voor te maken en ook met je stola's maken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 16:22
Geweldig Magtelt en ook nog een echte Schildpad erbij. Ik heb mijn Schildpad, uit ongeveer1950, ooit bij de poppendokter gehad. Volgens hem was zij toen 200 gulden waard. Ik geloof dat de mijne Christel heet en ze is 29,5 cm groot.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 17:48
een schildpad op de rug? Toch wel een tekening van een schildpad (soort tattoo)of is het EEN schildpad? Denk niet dat ik dat ooit heb gezien dan, zelfs niet met een tekening erop.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 20:18
Als het goed is, is de schildpad er als een relief in en daar omheen een soort  platte pastille. Er onder staat dan meestal de maat van de pop.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 21:19
ik zou die schildpad maar een goed bekijken wie weet wat hij waard is.
Ik heb er ook nog een paar. en die doe ik zeker niet weg
oant Sjen
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 22:42
ben vandaag ook goed geslaagd,veel leuke mooie kniebroeken voor kleinzoon gescoord! mooie nieuwe rubber laarzen a 1 euro voor bij ons. en voor mij !!!!! 5 jaargangen Ariadne voor 2,50....zie nog truien die ik in 1984 voor mijn dochter(tjes toen) heb gebreid.Heerlijk daar ben ik zo blij mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 08:50
Bep, de koningskleedjesmarkt heeft inderdaad wat regeltjes, bijvoorbeeld geen voedsel. Plantjes mogen wel. En de prijs voor een plek van 4 bij 4 meter is van € 1,50 in 2006 omhoog gegaan naar € 15. Muzikanten hoeven niets te betalen, omdat zij voor amusement zorgen. Officiele etens- en snoepverkopers mogen wel staan.

Het gezicht van de schildpadpop is van ander materiaal dan het lijf. Het lijf kende ik nog van een Käthe krüsepop, die ik met mijn 9de kreeg en later voor Hfl 250 aan een liefhebster verkocht. Zij had geen "echt haar". En dat was bizonder voor die poppen, meestal hadden ze van dat Gretchenhaar met al of niet opgestoken vlechten. Deze gaat gewoon naar nldutchy voor de Kikaverkoop. Armen en benen zitten wat los, daar kan de klant dan misschien iets mee doen bij een poppendokter. Er werd gezegd dat deze pop veel duurder was dan de andere, ja wel € 0,50 meer.

Ik vond het wel komisch dat er zoveel echte jongetjes verkocht werden, die zag je een paar jaar geleden bijna niet.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 13:47
goh, dan moet ge al een heel serieus stuk meenemen om de standplaats eruit te hebben. Volgende keer 2 lepels meenemen en die samenhouden en op uw billen mee kletsen, maak je ook muziek.

die jongenspoppen zal wel door het masculisme gekomen zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 18:07
Volgens mij waren de eerste echte jongens- en meisjesbaby's te koop eind jaren 60, zeker vanwege het feminisme. De eerste jongens hadden wel een meisjesgezicht. De latere niet meer.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2015 om 12:42
Verekskuseer m'n late berichtgeving betreffende de kleedjesbuit . . druk doende met van alles en nix ;-)..Nou, ik had een beste dag, 1 grote Babyborn voor 1 joero, een kleintje met zacht lijf voor 50ct en vooruit, neem die grote Zapf met slap lijf er ook maar bij, zei de moeder, ik ben blij dat ik ze kwijt ben...m'n dochters bleken geen poppenmoeders te zijn...ooooh, gaat het naar de KiKa, nou .. dan is het helemaal goed...
En dan loop je met je Pink Ribbon tasje waar 3 poppenkoppen uitsteken, met ontbloot bovenlijf (de poppen !!) en het commentaar dat je dán krijgt van de kleedjesmensen: ach, mevrouwwwww...die kinderen hebben het steenkoud zo,toe..koop wat warme kleertjes voor hen...ach mevrouwwww...die kinderen moeten hoog nodig in bad, hier heeft u een kinderbadje voor hen te koop . . ach mevrouwwww, die kindertjes zomaar in een tas...hier kunt u een mooie buggy vor hen kopen...het commentaar was niet van de lucht, heerlijk, gezellig en erg origineel allemaal .. Bij ons kost het kleedjeszitten nix niemendal en half Haarlem Noord was aan het opruimen én aan het kopen leek wel . .pracht weer, koud maar zonnig . dus al met al een mooie en geslaagde dag . . leuk Magteld dat jij ook zo goed scoorde . . we zijn voorlopig weer van de straat en uit het café want haken en breien maar ;-)))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 10:29
Ik zit alleen een beetje met de naamgeving. Ik heb al een Angelina ballerina, hoe moet haar tweelingzus heten? Vaness danseres? Van de echte jongetjes weet ik het ook nog niet.

Er zaten een paar mooie gebreide kledingstukjes bij, best nog bruikbaar.

Babyborns met slappe lijven passen misschien heel goed in babykleren, dat scheelt ook weer werk.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 12:24
Quintessa, danserassa . . ? de jongensnamen Kian en Niek vind ik wel stoer ;-)))))))laat je tzt weten hoe ze genoemd worden Maggy ???

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 21:41
Agnes danseres? (mijn schoonzus heet agnes maar is geen danseres)
uitgesproken als anjes

en als het een kleine pop is jeske dansereske
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 21:53
Hey...Princess kan tuurlijk ook, wordt ze een beetje vernoemd naar de kleine engelse prinses . . vinnik toch wat stijlvoller dan Vaness .... óf Priceless want ze was nogal goedkoop toch Magteld ???

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 15:43
Ik denk dat die ene Angelina blijft heten en dat dutchy de andere een naam mag geven, die is dan even Angelina II. Kian en Niek staan genoteerd, jongens genoeg. Vandaag bij de kringloop weer twee kleinere popjes gescoord.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 21:39
ooooooooooooooh, heeeeeerlijk . .zou het een Charlotte worden ?? ;-) en was je alwéér bij de kringloop ????

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns