|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Blondje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 10 Juli 2008 Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 10 Juli 2008 om 23:29 |
Halo! Ik heb eens een vraagje. Ik ga voor het eerst een kleedje maken die bovenaan bestaat uit een bustier. Nu vroeg ik mij af wat voor voering/tussenvoering gebruik ik best? Ik vermoed dat ik met vlieseline ofzoiets kan verstevigen, of moet daar nog dingen tussen? En zijn er verschillende soorten vlieseline? Alvast bedankt! Karen |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
ik neem aan dat je er een patroon van hebt, vaak staat daar wel goed in beschreven wat je het beste kan gebruiken
en er zijn inderdaad meerdere soorten vlieseline |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Of een oude beha slopen?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Het hangt er een beetje vanaf of je wilt dat de bustier stevigheid geeft of niet. Ga je het zo op de huid dragen of doe je er een topje/bh onder..... Als je het over iets heen draagt is een echte versteviging niet nodig en zal gewoon de stof met een tegenvoering genoeg zijn. Ook hangt het er een beetje vanaf wat voor materiaal je gebruikt. Is het erg dun dan zeker voeren en vlieseline erin, maar als het stevig materiaal is dat is het waarschijnlijk niet nodig. Het beste is om inderdaad de stof en andere materialen uit het patroon te gebruiken en anders raad vragen bij de winkel waar je de stof vandaan heb. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Het hangt er ook van af hoe je gebouwd bent. Ik had tot mijn 38e DD cup, dat is toen gereduceerd tot B.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi!
denk je al voor de reacties! De stof is satijn. (of toch een goedkope tegenhanger hiervan). In de winkel vragen is nogal moeilijk, ik heb de stofjes van het stoffenspektakel. Het isniet de bedoeling dat ik er een BH onder zou aandoen. Ik heb zowiso al een zware D, mede daarom heb ik de bandjesloze bh's al afgezworen. Nus wat voor vlieseline hang ik daar dan best tussen? ennog andere voering? zo ja, welke? Er staat in het patroon ook van enkels in de zijnaden balijntjesband te steken. Is dit stevig genoeg? En ik vermoed dat er ook hierin vele soorten bestaan. Enige tips hierover? Er staat nie zo héél veel op het patroon over stoffen en andere materialen, maar dat satijn en de tule komen in ieder geval wel overeen. ´ http://www.burdafashion.com/de/Schnitte/Hauptkollektion/8174 _Kleid/1270778-1128998-1005105-1156859.html |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Bij cup D zou ik kiezen voor het model met de bandjes (die blauwe C)......kan je er wel een bh onder dragen (of eentje met van die doorzichtige bandjes, tegenwoordig mogen de bandjes gewoon gezien worden) Ik denk dat de soort voering niet zo veel uitmaakt, gewoon in een stoffenwinkel vragen om een voering voor satijn. Volgens mij is er niet zo veel soort in vlieseline meer is er verschil in de manier van verwerken. Zou wel voor een stevige soort kiezen. Met balijnband heb ik geen ervaring. Wel had ik bij mijn trouwjurk zo een strapless bh het balijnen en die bleef goed zitten. |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn truc met bh-bandjes, was dat ik de bandjes van één bh overtrok met de stof van een zonnejurkje met b.v. spaghettibandjes. Die doorzichtige bandjes zijn wel kleverig, trouwens, vooral als je wat zweet. Ik had er een paar, maar ik heb die bandjes vervangen door lint.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
monica ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 20 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 335 |
![]() |
ik heb er verschillende gemaakt voor mijn dochters en gebruik als voering dezelfde stof,alleen waar je de nestels slaat voor de veter plak ik een reep plak vliezeline anders scheuren ze uit.en plastieke balijnen koop je per meter bij een goede stoffenwinkel
|
|
groetjes janny
|
|
![]() |
|
![]() |
Dat is wel een heel leuk idee om de bandjes met een mooie stofjes te overtrekken. Ook dat lint is een leuke tip. Als ik weer eens een bh koop zal ik er weer eens eentje kopen met bandjes die los kunnen. |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi!
Bedanktal voor de reacties. Plastieken bandjes vind ik echt niet mooi en ze zitten inderdaag gewoon niet goed. Dus dat is persoonlijk al afgeschreven. Ik denk dat ik gewoon van die stevigere vlieseline ga kopen. en evt voor de zekerheid toch ff zoeken naar een geschikte strapless BH. Het probleem daarmee is dat dit met een zwaardere cup meestal niet deftig blijft zitten. Het zou de bedoeling zijn een rits in de jurk te zetten, nu hopen dat dan alles mooi aanpast. :) |
|
![]() |
|
![]() |
Als je de bandjes van een bh vervangt door een bandje in de stof van je te maken jurk, is dat dan te zien?
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Bwah, t gaat er gewoon om dat het een strapless jurk zou moeten zijn. Khoop maar dat het stevig genoeg is. Ik laat nog wel weten hoe het gelukt is. :) bedankt allemaal voor de vele tips
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |