Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cake

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Cake
    Posted: 27 Augustus 2023 om 08:57
Al dertig jaar roer ik 250 gram pepernoten door mijn cakebeslag in december. Het was een suggestie uit de Yes, een blad voor jonge vrouwen, dat mijn dochter las na Tina, Hitweek en Muziek express. Dit jaar heb ik in de zomer cakes gebakken met stukjes bitterkoek, bastognekoek en amarettini. Maar eigenlijk kun je elke soort koek of andere snack door het beslag roeren. Bij mijn soos en sportclub ging het er in als Peynenburg. Ik gebruik altijd Homemade mix voor boerencake, opgefleurd met een zakje vanillesuiker en een schepje citroenrasp (supermarkt, bakafdeling). Na het beboteren van de bakvorm strooi ik wat paneermeel voor een mooi korstje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 11:21
Leuk dat je dat doet Magtelt ,ik heb het altijd bij soesjes gehouden .
Zakken die stukjes die jij erin doet niet naar de bodem .

Toen ik nog cake bakte deed ik er rozijnen in ,maar die zakte altijd naar de bodem .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 11:43
Ik bak nog steeds, maar nooit cake. Wafels, soezen, taart en vanmorgen een pruimen vlaai. Ik maak gistdeeg van een kilo meel. Dat is voor 7 vlaaien. Bolletjes in de diepvries. Met ongeveer 1,5 uur, wachttijden inbegrepen, is de vlaai klaar.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 12:36
De stukjes zijn altijd mooi verdeeld in de hele cake, ik weet niet wat de truc zou zijn. Over krenten en rozijnen heb ik gehoord, dat een beetje bloem wonderen zou doen. Maar ik kies dan eerder voor cranberries of blauwe bessen. Ik heb ook wel eens stukgeslagen pecannoten en uitgelekte stukjes gember in een cake gedaan, ook dat ging goed en was lekker. Ik hoopte op meer suggesties van hobbybakkers hier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 12:41
Tja Magtelt wat cake betreft kan je geen enkele suggestie geven zul je op andere bakkers moeten wachten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 14:58
de enige suggestie die ik voor je heb is:
Ik heb ooit een keer wolkencake gebakken en vind die erg lekker 
daar word in plaats van boter  room gebruikt 
dat doe ik nu ook in elke cake die ik maak 
gewoon het gewicht van de boter vervangen voor het aantal ml in room 
en ik vind de cake dan heel luchtig worden ik ben helemaal om 
ik gebruik geen boter meer voor de cake 

ik heb het ook een keer met appeltaart mix geprobeerd maar ik weet nog steeds niet of dat ook lekker is de keer dat ik het uitging proberen ging mijn oven stuk tijdens het bakken 
het deeg van de appeltaart werd wel echt plakkerig en ik heb toen allen gewoon door elkaar geroerd 
de appels met kaneel en het deeg 
volgens mij kan het wel maar ik moet het nog een keer uit gan proberen

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2023 om 21:31
Wat heerlijk allemaal. Krijg weer eens zin om te gaan bakken.
Vroeger deed ik dit veel, Nu niet meer. onze zoon of dochter maakt wel eens wafels of muffins
maar dat is het dan. Ook die zijn heerlijk. Wafels met rozijnen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2023 om 08:10
Ik maakte de verjaarstaarten vroeger ook zelf, en dan doorsnijden met een draadje voor de vulling. Ook in de koelkast maakte ik taarten. Maar met zijn tweeën is een taart te veel, tenzij je stukken kunt invriezen.

Dat idee van slagroom vind ik goed. Vroeger maakte ik ook wolkencitroentaart van Dr. Oetker, ik meen dat dat een koelkasttaart was. Ik heb wel een vage herinnering aan doorsnijden en besmeren met citroenmarmelade. En dan zal die wel gebakken zijn geweest.

Petra, als je gaat bakken, horen wij dan wat je hebt gemaakt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2023 om 09:01
Dat probleem van teveel voor 2 personen heb ik ook. Daarom bak ik dingen die goed in te vriezen zijn. Soezen, miserable, wafels en vlaai. Gistdeeg vries ik dus in. Kant en klare vlaai per 2 stukken. Eten we dan meestal op zondag na dat we naar de kerk zijn geweest.. Ik haal hem 's morgens uit de vriezer. Als we thuis komen zet ik meteen de oven op 130, vlaai op een bakplaat in de, dan nog koude oven, wekker op 10 minuten. Haal de vlaai er uit en ga koffie zetten. Als de koffie klaar is, is de vlaai precies goed en als helemaal vers.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2023 om 12:55
Ik piep veel dingen op in de airfryer, omdat die in 3 minuten op temperatuur is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2023 om 13:44
Dat klinkt wel super lekker, pepernoten door het beslag... 
Ik maak niet zo vaak cake, mijn man is niet zo van de cake en dan eet ik er teveel van op hahah dus niet zo goed voor de lijnLOL

Ik maak met verjaardagen vaak appeltaart of monchou..
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2023 om 21:50
Magtelt zal het laten weten, maar kan nog even duren.Big smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2023 om 08:03
Cake kan in de vriezer, dus met één cake kun je lang doen. Ik gooi 250 gram pepernoten in het beslag voor één cake. Meestal koop ik een grote zak, want ik bak voor de soos, ongeveer 30 mensen, en de sportclub, 20 mensen. Samen 5 cakes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.330 seconden.
Lang Yarns