Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cal: golfdeken

 Reageer Reageer Pagina  <1234 14>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 09:55
Ik vind het ook wel een leuk idee, ik wil steeds al iets maken waar ik (bijna) alle kleuren katoen bij kan gebruiken. Ik ga vanavond eens proberen een begin te maken, ik ben al vaker met het patroon begonnen, maar de onderrand werd bij mij ook steeds te strak.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 12:12
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik vind het ook wel een leuk idee, ik wil steeds al iets maken waar ik (bijna) alle kleuren katoen bij kan gebruiken. Ik ga vanavond eens proberen een begin te maken, ik ben al vaker met het patroon begonnen, maar de onderrand werd bij mij ook steeds te strak.


Ik had geen grotere haaknaald in huis, maar je zou een losse ketting, 0.5 groter kunnen nemen als je deken.

Ik ben de 2de keer (na de tip) begonnen met een lossen ketting en heb deze heel los gehaakt. Daarna met een andere draad (dezelfde kleur) daarop met het stokjespatroon begonnen.
Zo kun je ook gelijk zien, of je lossen ketting goed is.    

Een aparte lossenketting werkt ook super, omdat je de tel nogal eens kwijt raakt.
En in mijn geval, bleek mijn deken toch iets te breed en kon ik makkelijk weer een stukje uithalen.

Succes !
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 12:16
Originally posted by Nova Nova wrote:



Jeetje, wat leuk. Aan de sneeuwvlokken deken heb ik ook al zoveel plezier beleefd. Ik doe hier graag aan mee. Zal alleen de 1e drie weken niet ver komen. 13 juni een examen, die dus even voor gaat. Maar heb het patroon uitgeprint. En ik heb nog genoeg voorraad liggen met leuke kleurtjes.


Misschien kun je zo af en toe om te ontspannen een toertje doen.
Ikzelf heb perdiodes van meer & minder pijn, dus bij mij zal het project ook niet altijd even vlotjes verlopen.

Het wordt mijn eerste deken, dus ik hoop dmv de cal gestimuleerd te blijven om hem ook af te maken.
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 12:55
Zo ga ik het inderdaad doen. Heerlijk om tussen het leren door af en toe te haken. Dan heb ik na mijn examen tenminste een begin, en zal dan ook sneller ermee verder gaan dan wanneer ik hem nog moet opzetten.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 18:44
Ik dacht dat een CAL eigenlijk een gezamelijke begindatum had? 
Dit wordt ook mijn eerste, dus ik weet er niet zo veel van LOL
Anders zal ik ook eens snel gaan beginnen Tongue
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 18:48
Originally posted by zazia zazia wrote:

Ik dacht dat een CAL eigenlijk een gezamelijke begindatum had? 
Dit wordt ook mijn eerste, dus ik weet er niet zo veel van LOL
Anders zal ik ook eens snel gaan beginnen Tongue


Nu je het zegt (schrijft), dat was idd met die andere deken het geval.
Voor mij is dit ook nieuw.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 22:43
Ik ben begonnen met de eerste rij. Gaat tot nu toe goed, nu eerst naar bed en morgen verder.
Groet,

Yobsje
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 23:03
Ik heb net ook maar vast even een proeflapje gemaakt. Is gelukkig goed gelukt LOL
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 06:48
Toch een leuk aantal haaksters bij elkaar.
Dames, heel veel succes!
Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 11:50
Ho is toch niet zo simpel als ik dacht ....de aanhouder wint ,nog maar eens beginnen Confused
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 11:53
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Ho is toch niet zo simpel als ik dacht ....de aanhouder wint ,nog maar eens beginnen Confused


Kan ik (of iemand anders) je ergens mee helpen ?
Als je hem doorhebt is het eigenlijk een kwestie van tot 4 tellen.   
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 12:18
Ik moet zeggen dat als ik het lees, het een stuk moeilijker is dan het doen. 
Ik haak stokjes altijd zonder er al te veel bij na te denken en tijdens het lezen raak ik de weg kwijt Confused
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 15:53
Het tweede is niet zo moeilijk (het bruggetje) maar het eerste daar doe ik iets fout en weet niet goed wat( het grachtje) Cry kan iemand dit eens eenvoudig uitleggen die twee stokjes ?????
A.U.B.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 15:55
Het is eigenlijk: 4 stokjes, 2x (2 samen), 4 stokjes, 2x (2 meerderen).

Je moet idd wel blijven tellen, maar als een eindje bent, dan komt de golf beter in je werk en zie je sneller als je fout gaat.

Maar ik moet ook wel blijven opletten hoor !
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 16:13
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Het tweede is niet zo moeilijk (het bruggetje) maar het eerste daar doe ik iets fout en weet niet goed wat( het grachtje) Cry kan iemand dit eens eenvoudig uitleggen die twee stokjes ?????
A.U.B.


Je bedoelt volgens mij het minderen: je gaat over 4 stokjes minderen.
Ik ga een poging wagen.

Omslag, steek in 1ste stokje, draad ophalen, omslaan, draad door 2 lusjes. Je hebt nu nog 2 lusjes op je haaknaald staan.
Omslag, steek in het 2de sokje, draad ophalen, omslaan, draad door 2 lusjes. Je hebt nu 3 lusjes op je haaknaald.
Omslaan en de draad door de 3 lusjes halen.

Hierna doe je dit nog 1x.

Hoop dat het duidelijk is en anders gewoon zeggen hoor, dan probeer ik het op een andere manier uit te leggen.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 17:23
Ik heb al een paar toeren gehaakt, maar ik haak alleen de heengaande toer. Alleen nu kom ik aan het eind niet uit ik heb meer stokjes dan hoort, daar moet ik nog wat op verzinnen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 17:53
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik heb al een paar toeren gehaakt, maar ik haak alleen de heengaande toer. Alleen nu kom ik aan het eind niet uit ik heb meer stokjes dan hoort, daar moet ik nog wat op verzinnen.


Alleen de heengaande toer ?
Sorry, dat snap ik niet.

In principe doe je gewoon steeds hetzelfde en zou je dus ook evenveel steken over moeten houden.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 18:28
Ik haak elke toer in een andere kleur, maar ik vind de teruggaande toer niet zo mooi, vandaar alleen de heengaande toer. Maar ik snap ook nog niet waarom ik niet uitkom aan het eind....
Groet,

Yobsje
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 18:42
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik haak elke toer in een andere kleur, maar ik vind de teruggaande toer niet zo mooi, vandaar alleen de heengaande toer. Maar ik snap ook nog niet waarom ik niet uitkom aan het eind....


Nu snap ik je methode.
Ik tel steeds tot 4, ik heb zelfs geen idee van hoeveel steken ik nu heb.
Doe je de mindering wel over 4 steken ?
Boven maak je er 2 bij, onder gaan er 2 af, dan zou je toch hetzelfde uit moeten komen ?!?
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 19:35
Probleem opgelost, ik had 2 minderingen in één steek gedaan, dom dom
Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns