Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Carpaal Tunnel syndroom

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Carpaal Tunnel syndroom
    Posted: 17 Februari 2012 om 20:53
Ik heb al jaren last van een Carpaal Tunnel Syndroom

Het is niet heel erg, maar toch erg genoeg om er bij sommige dingen behoorlijk last van te hebben. Een van de dingen is bijvoorbeeld handwerken, naaien,breien, haken. Maar ook met fietsen en andere hobby's zoals knippen, kalligrafie heb ik soms last. Nu heb ik jarenlang niet veel gebreid of gehaakt maar nu dit weer populair is krijg ik zin om weer aan de slag te gaan met kleine projectjes. Het probleem is dat mijn vingers heel snel gevoelloos worden. Inmiddels heb ik al van diverse forumleden wat leuke patroontje mogen ontvangen, waar ik snel mee aan de slag wil gaan.

Nu is mijn vraag zijn er meer forumleden die dit probleem CTS ook hebben en hebben zij dan baat bij de nieuwe soort (ergonomische) haaknaalden. Ze zijn behoorlijk prijzig, dus ik ben benieuwd hoe ze bevallen voordat ik er een aanschaf.

Graag jullie reacties.
Lia
Back to Top
Willemien View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Januari 2006
Locatie: Neutral Zone
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2012 om 21:32

Hoi Lia

Ik heb ook al jaren CTS en heb om die reden een ergonomische haaknaald gekocht,

maar ik heb er helaas geen baat bij.

Zo'n haaknaald werkt wel prettig,dus ik gebruik hem wel,maar ik pak ook net zo gemakkelijk een gewone haaknaald.

groeten Willemien

Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2012 om 21:39
Dank je voor je reactie Mieneke.
Lia
Back to Top
Janny52 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janny52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2012 om 21:56
Ik ben vorig jaar april rechts geopereerd aan een cts en twee week
geleden links.Ik haak altijd met een knit-pro haaknaald bevalt
prima.Moet nu nog wel rustig aan doen maar gaat de goede kant
op.Groetjes Janny
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 09:30

Ik dnek dat je dan niks hebt aan die naalden van clover, maar er zijn wel betere hoor, die van addi bijvoorbeeld. ik dnek dat die beter geschikt zijn voor jou. Ook wel duurder, maar wel waar voor je geld denk ik.

Misschien kan je ze ergens uit proberen om even te voelen?

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 11:04
ik denk zelfs dat die naalden er niets aan gaan veranderen

ik ben 5jaar geleden aanhet rechts geopereert en ik zou
heel dringt het links moeten doen omdat ik nu s'nachts
ookal wakker wordt van het tintelen

dus wat doe ik nu afwisselen haken en breien met iets wat
dikkere pennen en dan kan kan ik wel een halve dag creatief
bezig zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 13:49
Zou breien op een loom minder pijnlijk zijn? Bij gewoon breien en haken maak je telkens kleine polsbewegingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 13:56
Ik heb er geen pijn aan, wordt er 's nachts ook (bijna) nooit wakker van.

Heb alleen klachten als ik met mijn vingers een iets knijpende beweging maak, zoals breinaalden, haaknaald, naainaald, pen, schaar, stuur van mijn fiets vasthouden.
Ik krijg klachten na een paar toeren, tijdje knippen of schrijven, dan moet ik het gewoon even weg leggen of even iets anders gaan doen.

Ik vroeg me af of die speciale haaknaalden dan iets verbetering zouden geven, maar ben bang van niet

Bedankt voor jullie reacties.
Lia
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:41
Ik heb net zo'n Addi gekocht en het is even wennen, maar ik denk dat het wel prettig werkt
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:42
Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Ik heb net zo'n Addi gekocht en het is even wennen, maar ik denk dat het wel prettig werkt


Ik denk er inderdaad aan om er zo een aan te schaffen. Als je het niet probeert weet je het niet
Lia
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2012 om 21:17

Alhoewel ik geen CTS heb ben ik wel 'behept' met fybromyalgie......

Heb hele tijd niets kunnen doen. Ik ben nu aan het breien met hele korte naalden en dat werkt bij mij wel goed.... het is wel geen haken maar wie weet is het brieen een alternatief..Succes

 

Marlies

Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2012 om 21:45
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Alhoewel ik geen CTS heb ben ik wel 'behept' met fybromyalgie......

Heb hele tijd niets kunnen doen. Ik ben nu aan het breien met hele korte naalden en dat werkt bij mij wel goed.... het is wel geen haken maar wie weet is het brieen een alternatief..Succes

 

Marlies



Dat maakt niets uit, het vasthouden van de naalden is al een probleem of ze nu lang of kort zijn. Maar toch bedankt voor je reactie.
Lia
Back to Top
sophia1962 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 April 2012
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer sophia1962 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2012 om 19:42
Een wat late reactie, maar ik heb veel baat bij een speciale brace
van het merk Push.
Deze laat de vingers vrij, maar ondersteund de hand en  het duimgewricht
waardoor de vingers toch vrij te bewegen zijn.
De brace is niet goedkoop maar wel heel handig bij breien, haken en computergebruik.
Het gaat om de Ortho Thumb Brace CMC.
Back to Top
sjbrenkman View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juli 2022
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjbrenkman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2022 om 11:54
Deze brace, is dit voor CTS bedoeld? 
Dacht dat juist de pols gefixiceerd moest blijven om bij CTS klachten te verminderen. 
Benieuwd want zoek ook nog steeds naar een oplossing om te kunnen blijven haken, ondanks CTS. 
En nee 20 toeren haal ik niet eens Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 08:39
Helaas heeft Sophia maar 5 minuten op het forum gezeten, slechts om die mededeling te doen. Je kunt beter zoeken naar een lotgenoten vereniging.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 10:32
Zo gaat dat Magtelt. U vraagt wij draaien, werkt echt niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sjbrenkman View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juli 2022
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjbrenkman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 14:02
Tnxx voor de terugkoppeling Ladies 🤩
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 15:21
Ik begrijp dat jij onze reactie misschien niet prettig vindt sjbrenkman. Maar heb je gezien dat dit een topic is van 2012? Van de mensen die hier mee bezig geweest zijn is er niemand de laatste jaren nog hier geweest. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sjbrenkman View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juli 2022
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjbrenkman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 17:22
Euhh nou weet niet wat ik heb gezegd je dat idee te geven. 
Maar elke terugkoppeling is fijn. Dus sorry als ik je idee gaf dat ik je reactie onprettig vond, absoluut niet niet het geval. 
Ja zag t. Maar omdat iets oud is betekent niet dat iets niet actueel is.

.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2022 om 20:22
Dit onderwerp blijft actueel. Ik kan er weinig over zeggen, geen ervaring.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns