cirkel geen platte |
Reageer ![]() |
Autheur | |
helma ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 September 2012 om 18:51 |
Ik wil een mand haken maar krijg geen platte cirkel.Ik meerder elke ronde de meerdering doe ik verspringend.Mijn cirkel is nu net een golfbad wat doe ik niet goed.
|
|
Groetjes Helma
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoikes,
Ik denk dat je niet elke rond alles mag meerderen maar bv de eerste twee ronden dubbel en dan een ronde twee gewoon de derde meerderen dan twee en op die manier verder. Als je een cirkel haakt moet je zien dat die plat blijft en dat kan je per ronde controleren. |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik begin altijd net als bij ami's dus eerste toer iedere steek meerderen, daarna in iedere 2e steek, dan in iedere derde enz. De meerderingen laat ik verspringen, dan krijg je een mooi rondje, de mijne blijft dan mooi plat, het kan ook aan de dikte van je garen liggen, bij dik garen zou ik niet iedere toer meerderen, maar iedere 2e toer
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je op de site van Claire kijkt staat het perfecte rondje uitgelegd en dan krijg je eeen mooie platte cirkel. staat misschien ook nog hier op hobbydoos, moet je zoeken naar het perfecte rondje
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
helma ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
Ga ik doen thanks
|
|
Groetjes Helma
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Beste tip kreeg ik ooit van L33ntje hier. Het rondste rondje krijg je door 6 te vermeerderen. Bij 5 gaat het bol staan en bij 8 bubbelen.
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
Het perfecte rondje
T1: maak een ring met daarin 6 vasten (6) T2: *2 vasten in de volgende steek* 6x (12) T3: *1 vaste, 2 vasten in de volgende st* 6x (18) T4: 1 vaste, *2 vasten in de volgende st, 2 vasten* 5x, 1 vaste (24) T5: *3 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (30 st) T6: 2 vasten, *2 vasten in de volgende st, 4 vasten* 5x, 2 vasten (36) T7: *5 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (42 st) T8: 3 vasten, *2 vasten in de volgende st, 6 vasten* 5x, 3 vasten (48) T9: *7 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (54 st) T10: 4 vasten, *2 vasten in de volgende st, 8 vasten * 5x, 4 vasten (60) T11: *9 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (66) T12: 5 vasten, *2 vasten in de volgende st, 10 vasten * 5x, 5 vasten (72) enz. De bedoeling is alles wat tussen * herhalen * en x het aantal keren dat de herhaling moet gedaan worden . |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |