|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() Posted: 16 November 2009 om 08:38 |
mijn zoon wil graag een losse col voor van de winter op de brommer. hoe maak ik dat wat is handig: ik heb een rondbreinaald(nooit gebruikt) of kan ik beter op 2 naalden? hoeveel steken zet ik op? en brei je dan gewoon boordpatroon of tricot? wie kan mij helpen? |
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
http://www.classiceliteyarns.com/pdf/MorningsideCowl.pdf
hier staat ook een mooie. Zit je ook bij ravelry? Als je daar op neckwarmer zoekt krijg je echt heel veel. Zelf vind ik een rondbreinaald erg prettig, voor mijn zus heb ik de "acordion cowl" van ravelry gemaakt. Ik had zeeman spul (zo'n grote bol) rondbreinaald 4,5. 100 steken opzeten. 1e blok: 10 toeren rechts 2e blok (ook 10 toeren): oneven toeren rechts oneven toeren averrechts doorbreien tot gewenste lengte, eindigen met blok 1 Groetjes Marije |
|
![]() |
|
wollieland ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 317 |
![]() |
goedemorgen eugenie bekijk deze eens. ik heb ze al verschillende malen gebreidt. mooi simpel patroon. en kan gewoon op 2 naalden, doe ik tenminste. ze komen van deze blog, ze heeft nog meer leuke dingen. |
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() |
@ marije Ja ik zit bij ravely maar kon niet op het woord neckwarmer @ Bettie, dank je wel. |
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23717 |
![]() |
Ik zou hem dubbel breien, dus met twee keer zoveel steken en dan afwisselend een steek afhalen en een steek breien, en bij de volgende naald net andersom. Dan is ie dubbeldik en extra warm. Voor zijn handen kun je grote "wanten" maken met een gat met tunnel en elastiek voor het stuur.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
Als je een col breid kun je 236 steken opzetten en dan 2 recht 2 averecht je kunt het op een rondbreinaald je zet net zo op of je sokken gaat breien alleen met een rondbreinaald kun je de eerste steek markeren met een veiligheidsspeld weet je altijd wat het begin van de naald is groetjes en succes dientje |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |