Colportage |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Online Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
al verdwenen se. Was gewoon een wistjedatje.
|
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Begin met een geit! Wij hebben 1 hectare en dat is ruim voor zeven geiten |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even rekenen 1 ha = 10.000 vierkante meter, not ? Delen door 7 uhm 1428 vierkante meter per geit. Volgens mij kan ik dan 1/3 geit
tussen onze fruitbomen houden. Alles afgazen, hopen dat zij niet in de moestuin belandt, o nee nee nee - ik denk het niet.
Melk je die geiten ? Hier hadden ze er vroeger wel 1 (en varkens), maar ik ben eigenlijk een stadskind wij hebben alleen kippen.
En natuurlijk een stoere kat !!!
Heel heel vroeger was het huis hier naast een soort skaeve huze (voor onaangepasten). Die oude die daar woonde zei, ze hebben me
verbannen - naar St Helena (zo heet de huidige bungalow nog steeds) - op een goede dag kwam zijn vrouw thuis nadat ze in een andere
stad voor een ziek familielid gezorgd had. Waar is de sik vroeg ze bij thuiskomst, die he'k op was zijn antwoord.
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ja, eigenlijk lopen ze maar op een deel van de totale oppervlakte, ongeveer een halve hectare dus, dan kun je alweer naar boven afronden tot een hele geit per boomgaard. Maar dat van die moestuin is wel een zwak punt ja. Het eerste halfjaar dat we ze hadden braken ze altijd uit, pas nu we 1m80 stierengaas + schrikdraad hebben blijven ze braaf binnen hun eigen territorium. Koop,een geit en leer vloeken, hebben ze mij altijd gezegd.
Nee, ze worden niet gemolken, behalve door hun eigen lammetjes. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha ha de sik opgegeten, vroeeger, zo n 50 jaar gelee, woonde naast m n oma een man met zn hele geite en kippe bende in huis, ze aten met zn alle uit ene koekepan, de man ook, wij de kinders vonden t natuurlijk reuze intressant om naar binnen te gluren, kwam ie aangerend, wij bang natuurlijk! later.......veel later zei mn moeder dat ie geen vlieg kwaad deed ( die zag je ook binnen) en dat ie de grootste lol had als wij weg stoven! had ik dat toen geweten was ik blijven staan natuurlijk!
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |