Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

continentaal breien

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: continentaal breien
    Posted: 28 September 2012 om 13:43
Omdat mijn lijf steeds minder wil meewerken ben ik eens gaan googlen op ergonomie en breinaalden. Ik had bedacht dat halfronde breinaalden vast veel makkelijker zijn om te breien. Dacht dat het wel door iemand zou zijn uitgevonden maar helaas niets gevonden. Maar ik vond wel een andere manier van breien. Het blijkt dat de manier waarop ik heb leren breien de Engelse methode is waarbij je de draad in je rechterhand hebt. De andere methode is de Continentale methode waarbij je de draad in de linkerhand hebt en die schijnt minder belastend te zijn. 

Nu ben ik nieuwsgierig of er hier mensen zijn die zijn overgestapt op een andere methode. Het ziet er niet moeilijk uit maar het lijkt mij vrij lastig om een methode die zo geconditioneerd is zomaar te veranderen. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:05
Ben jaren geleden begonnen om het te leren. Lukte van geen kant. Tot ik het, dank zij hobbydoos, op rondbreinaalden ben gaan proberen. Geweldig. Natuurlijk gaat het in het begin niet zo snel en regelmatig als je gewend was. Maar sinds 2 jaar doe ik niet anders meer. Mijn oudste kleindochter heeft eerst gewoon geleerd, maar heb ik nu ook continentaal geleerd. Zij was toen 10 en vind het veel makkelijker. De jongste kleindochter van bijna 6 heeft afgelopen zondag ook haar eerste stapje in de breiwereld gezet. Meteen continentaal. Begint al aardig te lukken.
Ik kan dus alleen maar zeggen: DOEN!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 14:53
Ik heb toevallig vanmorgen een rondbreinaald gekocht en heb het vast even geprobeerd, is best lastig in het begin, als je me ziet klungelen denk je dat ik nog nooit een breinaald in mijn handen heb gehad, terwijl ik toch al heel wat afgebreid heb, van simpele tot ingewikkelde patronen. Maar, de aanhouder wint, ik had steeds de steken verkeerd om op de naald zitten, dus de volgende pen goed opgelet, dacht dat ik ze toen wel goed had, maar weer verkeerd, inmiddels zitten ze steeds goed, maar het gaat nog niet makkelijk, vanavond maar weer even verder stuntelen, de aanhouder wint
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 17:12
Ik heb het ook al en paar keer geprobeerd, want als je het goed kan is het ook een stuk sneller... Maar in het begin ben je inderdaad vooral aan het stuntelen, en dat vind ik dan zonde van mn breiwerkje :)
Blessed to be a blessing
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 18:41
Hmm, als ik zo doorga kan ik straks niet meer breien. Dus ik denk dat ik het toch maar ga proberen.
Bedankt voor de reacties!
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2012 om 18:52
ik heb nog niet lang geleden leren breien en ben eigenlijk zonder het te beseffen continentaal begonnen en moet zeggen die andere methode ook geprobeerd maar dat gaat niet erg snel en veel moeilijker


Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2012 om 18:54
Ik ben pas met continentaal breien begonnen. Alleen nog recht. Het is net of je met je andere hand leer schrijven, vind ik. Ik krijg er wel enorme spierpijn van in mijn rechterarm. Dat dan weer we. Weet eigenlijk ook niet of ik het nou veel handiger vindt.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2012 om 20:22
ik kan het beide maar mijn voorkeur gaat toch uit naar "gewoon "draad in rechterhand.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2012 om 20:25
Hoikes iedreen,
Het continentaal breien is iets wat je echt even moet doorbijten.
Het lijkt inderdaad of je niet kan breien, maar eens je het echt ddor hebt dan ben je zo blij en dan heb je de pijn ook niet meer zo.
Het is omdat je te geforceerd probeert dat je pijn hebt.
<<<<<<<<Ik kan enkel zeggen volhouden het loont echt de moeite.
Succes en groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2012 om 21:18
denk dat je bij mij geen verschil kunt zien............ breien is voor mij klungelen, rechts of links resultaat blijft hetzelfde, ik krijg al spierpijn als ik er aan denk....LOL
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Pauli View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 24 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 67
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 10:42
Ik brei alles op een rondbreinaald, heb al een paar keer geprobeerd continentaal te breien maar het lukt voor geen meter ;(. Breien is voor mij ontspanning, en ik werd er alleen maar gestresst van dus ik laat het maar......
Groetjes,

Pauli
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 11:05
ik zie dat je dan meer met je linkerhand gaat doen ,is voor mij een probleem mijn linker hand is overbelast
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2012 om 18:02
Ik heb het inmiddels geprobeerd en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Recht breien is makkelijk, alleen averecht is wel even wennen. Ik heb bedacht om mijn volgende project op de continentale manier te gaan breien. Ik ga dan iets met allemaal lapjes maken zodat ik het goed kan oefenen. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2012 om 18:09
Goed zo. Wat heb ik gezegd? De aanhouder wint. Gefeliciteerd!
Er zijn ook Duits filmpje op het net. De serie. Stricken lernen. Daar houden ze de breipennen soms net iets anders vast. Misschien is dat voor jou iets makkelijker. bovendien kun je dan zien dat er vele wegen naar Rome leiden.
Ik vind bij het Amerikaanse filmpje (of is het Engels) dat de manier van draad en breipen vasthouden erg dwingend wordt opgelegd. Niet iedereen is hetzelfde. Mijn kleindochter (11) maakt de averechte steek op een andere manier als ik. En ik heb haar mijn manier geleerd en laten zien dat er een andere bestaat. Nou, zij vindt die andere handiger. Het zij zo.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ingemo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ingemo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2012 om 21:04
ik ben ook pas begonnen met continentaal breien, recht gaat goed maar averecht moet ik nog wat meer oefenen. maar ik kan in ieder geval weer breien, dat had ik al jaren niet meer gedaan omdat ik er zo'n last van mijn schouder van kreeg.
dus ik ben wel blij met deze manier

Groetjes,
Inge

http://pinterest.com/ingemo/
Back to Top
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 21 November 2011
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 12:07
Voor degene die continentaal breien willen leren, maak een lapje in de gerstekorrelsteek. Ideaal omdat je dan afwisselend recht en averecht moet breien en je hebt ook nog eens een leuk resultaat! Een avondje proberen en je hebt het door! Ik heb het geleerd aan de hand van dit filmpje: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=20&sort=2&thumbnails=on
En ik vind een rondbreinaald trouwens ook een uitkomst!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 12:33
ik brei 'gewoon' op rondbreinaalden. Dat bevalt me prima omdat je je werkstuk kunt laten rusten.
Het lijkt mij dat je last krijgt van je linker wijsvinger zoals het op Drops wordt voorgedaan.....
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 15:03
Ik heb het ooit ook geprobeerd met rondbreinaalden en aan de hand van het drops filmpje, na een uur heb ik het opgegeven en heb ik het in een hoek gegooid...... Ik heb het nu eenmaal heel vroeger van mijn moeder geleerd met de draad in je rechterhand, ook rondbreinaalden is niets voor mij, ik moet iets onder mijn arm hebben LOL
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 15:11
Ook ik heb diverse pogingen ondernomen, zowel met gewone naalden als met rondbreinaalden. Het is allemal niks geworden, geeft mij maar een lekkere naald onder de arm
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 21 November 2011
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 16:21

Ach ja, ieder zijn ding natuurlijk! Grappig om te lezen dat ieder het op haar manier doet!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns