continentaal breien |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
IngeDeV
Hobbyguru Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gewoon doen, je gaat via YouTube naar continentaal breien neemt plaats met je materialen. Het duurt echt niet zolang voor je het beet hebt en dan wil je gewoon nooit meer anders groetjes en succes ermee,ingeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
bandicot
Duizendpoot Lid sinds: 27 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 331 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb jaren geleden mezelf leren breien; ik sla nu met rechts de draad om de naald. Moest er toen (heel lang geleden) wel twee truien later achterkomen dat ik de steken gedraaid op de naald had staan waardoor de "rek" uit mijn werk ging. Nu steek ik anders in.
Ik zou niet weten hoe te breien met mijn linkerhand, deze houdt bij mij alleen de naald vast. |
|
kaatgr
Duizendpoot Lid sinds: 17 Juli 2012 Status: Offline Points: 177 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is echt een verademing als je eenmaal continentaal kan breien. Ik heb het vorig weekend geprobeerd en het werkt echt!!! gaat super snel en wanneer je kan haken is dit echt een eitje want je maakt ongeveeer dezelfde beweging.
Het is echt een aanrader!!!
groetjes
karen
|
|
Priscilla77
Newbie Lid sinds: 19 Oktober 2012 Locatie: Kampen Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ik kan het iedereen aanraden om het zeker te gaan proberen. Ik heb een paar weken geleden rondbreinaalden gehaald, ben een middag achter you tube gaan zitten en ik doe niet anders meer. Ideaal gewoon. Mijn moeder kwam hier vorige week op visite en wilde nu wel eens weten he ik het deed, die heeft een half uurtje zitten kijken en die was ook meteen verkocht.
|
|
Brabantia
Newbie Lid sinds: 27 November 2012 Locatie: France Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben toevallig vorige week begonnen met de continentale methode, en met de rondbreinaald.
De continentale methode is een paar uurtjes irritant (vooral omdat je moet AFleren) maar is zeker de moeite waard; het gaat sneller, mijn zithouding is beter en ik hoef mijn leesbril niet op omdat het werkstuk verder van me af is, op mijn schoot. Averechts continentaal vind ik wel onhandig maar er zitten uurtjes tussen dat dat ook ineens snel gaat. met vijf naalden breien zou ik niet meer zonder de continentale methode kunnen want omdat je veel minder bewegingen maakt, zitten de naalden een stuk minder in de weg. op de ronbreinaald breien vond ik in het begin erg vervelend, ik besteedde meer tijd aan het doorschuiven van de steken dan aan het daadwerkelijke breien. Maar ook dat went na een poosje. conclusie: doen! |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik brei alleen maar op rondbrei naalden je kunt book gewoon heen en weer breien. heel ontspannen .geen zere schouders,
lekker bij de tafel zitten en bij de rechte stukken kun je ook nog een boek lezen .idiaal
|
|
cootje48
Newbie Lid sinds: 28 December 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
zo'n 20 jaar geleden leerde mijn oma mij breien, zij werd altijd boos want ik deed het "verkeerd om" daardoor werd breien voor mij niet leuk meer. Inmiddels brei ik wat af maar niet zoals het hoort! Nu lees ik hier dat de manier waarop ik brei dus gewoon 'geoorloofd" is. Ik kan dus niet volgens de "goede" manier breien en brei altijd continentaal! voor ervaren breisters ziet dat er toch altijd uit alsof ik iets verkeerd doe!
|
|
hannie-groen
Hobbyguru Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2830 |
Post Options
Thanks(0)
|
cootje het gaat erom dat jij er plezier in hebt ,maar dat geld voor heel veel dingen in het leven ,toch!
|
|
bolletje
Duizendpoot Lid sinds: 05 December 2012 Locatie: Zuid-Holland Status: Offline Points: 177 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het een leuke manier van breien,ben af en toe aan het oefenen,maar averecht dat lukt nog niet.
|
|
http://www.lenie-sieradenenzeep.blogspot.com
www.sieradenenzeep.nl |
|
cootje48
Newbie Lid sinds: 28 December 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja daarom, helaas leeft mijn oma niet meer, maar dit doet me toch weer even bij haar stil staan.....
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |