Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 09:29
Dierenwinkels mogen openblijven .

Ik zit net het hele lijstje door te lezen .
Bloemen en planten en dus ook kerstbomen ,mogen mits buiten ,verkocht worden. Tuincentra verkopen ze al buiten ,andere ingang maken en je kunt ze alsnog verkopen .
Ook markten blijven open ,daar zal het dan wel lekker druk worden,ik gun het ze ,daar niet van ,maar het helpt niet wat de verspreiding van het virus betreft als daar rijen gaan staan ,


Wat doe je als je wasmachine of koelkast kapot gaat .?
Ook die familie kerstbezoeken kunnen nog een boel besmettingen verootzaken ,ook als je het zonder ruzie doet ,ga maar eens uitrekenen hoeveel mensen je in die paar dagen kunt tegenkomen ,die ook weer ergens anders geweest zijn en geen 1,5 m afstand gehouden hebben .

Ik had mijn reserve bril al opgezocht voor het geval ik er per ongeluk op zou gaan zitten ,dan kon ik nog lezen en handwerken ,maar dat hoeft niet ,want de opticien mag ook openblijven .

Ik begrijp alleen niet waarom bij ons die inentingen zolang moeten duren ,ze hebben steeds een andere smoes .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 09:58
ik vind het eigenlijk wel fijn allemaal
ik trek me terug met mijn dieren en planten en mijn breiwerk en haakwerk en wacht verder af wat er gaat gebeuren

het enige waar ik echt moeite mee heb is dat de kleine(re) ondernemers over de kop dreigen te gaan en de grote steeds groter worden

vandeweek kocht ik iets voor mijn fiets bij bol.com
en daar waar we al weken van tevoren bericht kregen van postnl en andere webwinkels waarschuwen voor de enorme drukte in de decembermaand, levert bol wel binnen 24 uur. die hebben kennelijk een dealtje met postnl en dat vind ik heel oneerlijk Angry
daar heb ik wel moeite mee
ik moet er niet aan denken dat we over een paar jaar alleen nog bij bol of een handjevol andere giganten kunnen kopen, en dat risico is er, en dat zij dus ook bepalen wat we gebruiken Shocked
heel eng
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 10:57
Ik snap mensen wel die naar het buitenland vluchten, ik snap ze wel - maar ik zou het zelf niet doen.
De dierenwinkels mogen openblijven, maar zelf koop ik altijd veel bij zooplus zelfs het speciale voer dat ik eerder bij de dierenarts kocht hebben ze.
Terwijl de dierenarts laatst dus zei - hebben we niet meer . . . dus ik als een kind zo blij.
Maar ik heb pas de voorraad aangevuld, en de huisband voor de kippen hier bij de plaatselijke voerboer - dus tsja rustig aan blijven doen.

Maar zo jammer, voor de middenstand en voor de horeca. En ik snap dus ook niet zo goed hoe het zich maar blijft verspreiden en wat we daar
nou echt aan zouden kunnen doen, naast met zijn allen 2 weken thuisblijven.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 11:13
Ik vind het ontzettend sneu voor de kleine kinderen.Cry
Nu missen ze dus het kerstontbijt en / of de kerstlunch
Dát vind ik heel erg balen voor ze.

Sommige scholen lukt het nog om een snelle lunch in elkaar te draaien, maar de meesten niet.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 12:10
Dat is ook sneu ,ik geloof dat mijn dochter bedacht had dat er 1 of 2 vriendjes mochten komen .
Die gezinnen die er dan 1 missen kunnen dan weer een vriendje uitnodigen ,alles een beetje feestelijk maken ,zodat het toch anders is dan normaal

Toch sta ik er versteld van hoe die kleintjes zich dapper door de tegenslagen heenslaan .Verjaardagen die anders moeten ,Sinterklaas en nu weer kerst .Niet naar je nieuwe school kunnen gaan kijken als 8e groeper en als het wel kan dan moet je alleen .Op je eigen school ben je stoer ,maar dit grote vreemde gebouw ,doe het maar eens .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 12:13
....Toch sta ik er versteld van hoe die kleintjes zich dapper door de tegenslagen heenslaan....

Mutti wat de een 'tegenslagen' noemt zijn voor de ander 'uitdagingen'; het is maar hoe je er tegenaan kijkt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 12:30
Ik las en hoorde ook van de minister, dat de lagere scholen dicht moeten, vanwege het gedrag van de ouders op de schoolpleinen, en dat die nu gedwongen thuis moeten werken. Dus die ouders moeten dan ook maar creatieve oplossingen bedenken voor de gemiste Kerstfeesten. Als ze allemaal kunnen skypen of hoe dat nu heet, dan kunnen ze met andere ouders organiseren gezamenlijk een Kerstontbijt te houden, ieder in eigen huis, Kerstliedjes zingen, één ouder het Kerstverhaal laten voorlezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 13:34
ik was net rondjehondje en verbaasde mij over de 'drukte' in het winkelcentrum
kruidvat en etos zijn open; drogisterijen hoewel vooral kruidvat meer op een overdekte markt lijkt, gezien het assortiment Ermm
de boemenwinkel was ook open en verkocht buiten kerststukken enzo. dat is natuurlijk ook een manier als het buiten wel mag maar ik vraag me dan af of tuincentra en bouwmarkten dat ook mogen.
de 'koffie met bonbons'winkel was ook open en hoewel ik dit tot zeer kort geleden essentieel had genoemd heb ik daar nu mijn vraagtekens bijQuestion
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 13:39
misschien vindt Rutte chocola wel essentieel? LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 15:24
We gingen omdat we er toch langs kwamen even bij de Welkoop langs is toch een
Tuincentrum .
OPEN plantjes stonden buiten ,maar mijn man zocht klompschoenen ,ook te koop .

Nu verkopen ze ook diervoeding ,maar dan kan een bloemist ook diervoeding gaan verkopen ,mag hij ook open .

Ik denk dat ze bij het Kruidvat minder drogisterij artikelen verkopen dan dingen van het andere assortiment .

Voor een cafe stonden ze kerstbomen te verkopen ,buiten dat weer wel ,de slijterij was ook open essentieel .??

Zou Rutte slagen als hem een examen afgenomen werd .?

Kennelijk is het tot veel Nederlanders nog steeds niet doorgedrongen ,waarom dit is en proberen ze de mazen van de wet op te zoeken .




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 16:11
Ik kreeg ook al een mail van een winkel met chocola, luxe koekjes en taarten, dat zij open blijven. Dat zijn natuurlijk ook essentiële voedingsmiddelen.

Ik vind het hele coronabeleid zo half-en-half, zo slapjes, echt Hollands, de ware handelsgeest, Kom niet aan mijn portemonnee, want dan breekt de pleuris los. Ieder kan zijn/haar eigen regels maken of de winkel wel of niet open blijft.

Het komt natuurlijk ook door de branchevervaging. Vroeger verkocht de melkboer zuivel, de bakker brood en koek, de slager vlees en vleeswaar, de groenteman groente en fruit en dan had je de grutter waar je koffie, erwten en bonen, snoep en suiker kocht. Toen kwam de supermarkt en die ging alles verkopen, later ook boeken en andere koopwaar, die oorspronkelijk in aparte winkels werd verkocht. De regels werden losgelaten, de winkelsluiting werd uitgebreid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 17:57
Dat is het waar de schoen wringt.

Je kunt moeilijk een hoeke in het kruidvat maken en daar de drogisterij artikelen verkopen en waar ligt dan de grens ?
Maandverband paracetamol verkopen ze ook in de super .
Een echte drogist verkoopt meer dan het Kruidvat

Bruna zal wel dicht moeten ,maar ze hebben ook vaak een afdeling voor pakjes brengen en afhalen .

De boekhandel waar ik ooit gewerkt heb ,verkocht zijn boeken buiten .Ik geloof dat je wel van te voren de titels op moest geven .

Ik sprak net iemand die in de horeca werkt . Bij de reservering zeggen ze netjes dat ze uit 2 gezinnen komen .Ze zijn nog niet binnen of de tafels gaan tegen elkaar .Wil jij stennis in je zaak ?

Van haar hoorde ik ook ,dat de bedrijfsleider van een supermarkt het niet dragen van mondkapjes en het beledigen van zijn personeel ,zo zat was ,dat hij om handhaving had gevraagd .Die is gekomen en nu stond er een rij die allemaal een bon kregen van 98 euro ,ik denk dat dat het enige is wat helpt .De Hollander en zijn knip
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 09:35
en action gaat vandaag gewoon weer open......Shocked
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 10:10
En Blokker is boos want die mag niet open .

Action en Hema wel .

Veel winkels verzinnen truckjes .
Ik had medelijden met het echtpaar van de Bruna winkel ,ze hielden zich echt alleen aan het verzenden en aannemen van pakjes .Hadden nog genoeg kerstkaarten agenda's e.d ,maar waren bang voor de boete van 4000 euro .

Als iedereen ontsnappings routes gaat bedenken ,helpen die 5 weken niet en wie weet wat we dan nog krijgen . Tijdsloten ? Op Alfabet ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 11:10
Ik was pas bij de opticien en hij had te horen gekregen dat hij wel mag vragen om een mondkapje, maar dat hij niet hoeft te handhaven. 
Hij is opticien en geen handhaver was de strekking van het verhaal.

Blijkbaar mag je ook meer dingen verkopen, als x procent van je omzet maar uit de levensmiddelen e.d. bestaat. Dat leek mij bij de Action eigenlijk
nogal moeilijk . . . 

Eigenlijk vind ik het nogal van de gekke dat de scholen eigenlijk dicht moeten zodat de ouders ook inderdaad weer gaan thuiswerken.

Het is als altijd, de goeden lijden onder de slechte. 


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 12:49
Action gaat weer open, maar alleen voor de verkoop van essentiële dingen. Drogisterij artikelen, voedingssupplementen, voedsel, diervoer, contactlenzen, leesbrillen, schoonmaak artikelen, dat is best een groot deel van het assortiment. De andere dingen mogen ze nu niet verkopen.

Vanwege de december gekte heb ik winkelbezoek lang uitgesteld. Maandag na het nieuws nog naar de Action gegaan. Ik moet in mijn eentje een aantal grote zware dingen verplaatsen, waar ik eigenlijk niet sterk genoeg voor ben. De enige oplossing is wielen gebruiken. Een paar van die plankjes met wielen en van die wielen setjes die onder dingen geschroefd kunnen worden. Ook had ik nieuwe werkhandschoenen nodig. Zonder heb ik te weinig grip. Die staan denk ik niet in de lijst met essentiële artikelen, denk ik. De overheidswebsite was maandag overbelast. Ik ben dus toch maar snel gegaan, want ik kan die klus geen 5 weken uitstellen.

Er stond een lange rij klanten te wachten die zich netjes aan de anderhalve meter hielden. Maar op de roltrap naar boven kwamen ineens mensen naar beneden lopen. Die kun je dan niet ontwijken. Boos worden helpt ook niet.Angry Ik denk dat dit het soort mensen is die het virus verspreiden, terwijl de meeste mensen hun best doen de regels na te leven.

Bijna iedereen draagt nu één of ander maskertje. In de winkels en ook op straat, op de fiets, op de bushaltes, in de auto´s. Ik zag iemand met een volledig gelaatsbedekkend masker, zoals met carnaval wel gebruikt wordt. Alle beetjes helpen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 13:08
Bouwmarkt heb ik de laatste maanden gemeden, vanwege de drukte daar.
Blijkt dat ik nu gas tape nodig heb. Bij Gamma een rolletje voor €1,99. Maar niet nu.
De winkel is dicht. Online is het te vinden, maar niet te bestellen. Unhappy

Is gas tape essentieel? Wacko
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 17:05
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Bouwmarkt heb ik de laatste maanden gemeden, vanwege de drukte daar.
Blijkt dat ik nu gas tape nodig heb. Bij Gamma een rolletje voor €1,99. Maar niet nu.
De winkel is dicht. Online is het te vinden, maar niet te bestellen. Unhappy

Is gas tape essentieel? Wacko

https://www.amazon.nl/PTFE-schroefdraadafdichttape-Teflon-fijne-schroefdraad-volgens/dp/B00DEG4IOQ/ref=asc_df_B00DEG4IOQ
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 17:44
Bij ons was Primera gesloten, aanbellen voor pakjes. Maar Readshop was gewoon open en naast het pakjes brengen en halen verkochten ze gewoon tijdschriften, boeken en kantoorartikelen. Een verpleegster van de IC stond in de rij te briesen van woede. Blokker was dicht, maar er waren mensen in de winkel, waarschijnlijk ook aanbellen als je een online bestelling komt afhalen.

Zolang er ruimte is om je eigenbelang te interpreteren als essentieel, blijft Corona heersen. Negatief reisadvies telt voor anderen, niet voor jezelf. Je zou een kerkdienst op tv kunnen kijken, maar zelf gaan is schijnbaar beter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 17:59
Wat zal haar bloed gekookt hebben .Een vriendin ,ook IC verpleegkundige ,heeft haar baan opgezegd ,omdat ze het niet meer aankan ,maar om hetstompzinnege gedrag van de mensen .

Bij de eerste golf hebben ze iemand ingehuurd om de kinderen te helpen met het video onderwijs ,dat gaat ze nu zelf doen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns