Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

cotton light

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: cotton light
    Posted: 21 Mei 2012 om 13:28
Ik heb mij in de uitverkoop laten verleiden door de kleurtjes van Cotton Light van Drops.
Ik heb een hartstikke leuk patroon van een kussen wat ik wil gaan maken en het garen besteld.
Nu las ik later dat het garen niet prettig haakt omdat het de neiging tot splijten heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Haakt het echt heel waardeloos, net als de katoen die tot vorig jaar bij de Wilbra verkocht werd? Of zou het wel wennen?
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 13:43
Het splijt inderdaad wel wat maar het went wel hoor, ik heb er ondertussen al heel wat mee gehaakt want ik had ook met die aanbieding heel wat besteld. 
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 14:08
O, gelukkig.
Ha ha ha ik was er superblij mee, maar toen las ik dat het waardeloos haakt en begon ik te balen. Nu verheug ik me weer lekker verder...
Kan niet wachten tot ik het in huis heb, heb er zo'n zin in om te beginnen!
Met welke naald haak jij het?
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 16:37
Splijt inderdaad wel maar ik vind ook dat het went.
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:32
Ik heb het al gehaakt met 3,5 en 4
Groetjes ...

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 17:37
Ik heb het binnen!
Het haakt inderdaad niet heel fijn, maar het is te doen.
Ik haak nu met naald 4 en het wordt vrij los, maar met 3,5 werd het eigenlijk net zo los. Ik kan er niet goed strak mee haken. Misschien ligt dat aan de draad? OF omdat je toch ruimte nodig hebt om steeds voorzichtig de naald door te halen.
Maakt niet uit, het wordt in ieder geval wel leuk.
Ik ben aan het blooming-flower-cushion van Lucy begonnen. Met heel andere kleuren, dus het is best een ander zicht.
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 17:59
Na een tijdje gaat het wel wennen hoor, maar het zou kunnen dat het iets losser is omdat je voorzichtig moet zijn, alvast veel succes ermee!
Groetjes ...

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 18:16
Ik heb er mee gebreid en ik vond het eerst ook wennen. Regelmatig nog even terug moeten breien omdat ik weer een draadje kwijt was geraakt. Later had ik er geen last meer van.

Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2012 om 13:07
misschien een optie om een haaknaald te zoeken met een iets stompere punt. Prik je minder snel in de draad. Wat dat aan gaat werk ik nu met de clover soft grip. En dan heb je er veel minder last van.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2012 om 17:02
Ja, dat kan ik ook nog proberen. Dank je wel voor de tip.
Ik haak met naald 4 en die vind ik  niet zo scherp.
Ik haak gewoon langzaam en bedachtzaam. En goed blijven kijken, dus niet onder een spannende film Cool
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2012 om 17:06
Heb er ook al mee gehaakt, en inderdaad, wanneer je iets losser haakt, dan heb ik er totaal geen probleem mee.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns