coupenaad in jurkpatroon laten vervallen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
happy57 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 31 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2011 om 10:27 |
![]() ![]() |
|
happy57
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
pfff...das lastig,zou ik echt moeten zien om je er,eventueel,bij te helpen. Misschien dat andere er zo wel raad mee weten,maar ikke echt niet......
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Het is me niet duidelijk waarom je geen coupenaad wilt?
Ik denk dat je het beste alles opnieuw kan uitmeten, want het is me ook niet duidelijk of het om een horizontale of een verticale coupenaad gaat. Volgens mij eentje in de lengte. Verticaal op borsthoogte; moet je rekening houden bij het rugpand dat de taillelijn e.d. ook ingekort wordt. Horizontaal (in de lengte) opmeten of de zijnaden nog steeds netjes aan de zijkant blijven en het niet gaat trekken onder de armen of op het rugpand. Het makkelijkst is om de coupenaad, net als in je voorbeeld blouse, erin te laten. Of een ander voorbeeld patroon te nemen, bijvoorbeeld een tuniek of iets dergelijks. verder is het handig om extra ruimte overal te knippen en eerst alles te rijgen, zodat je kunt zien wat je eventueel aan moet passen. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
happy57 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 31 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Dank je wel Judy Het is een verticale coupenaad.Ik gebruik een tricot stof Op een feestje droeg iemand een jurk met ophaaltjes op heup en schouderhoogte zonder coupenaad van tricot recht model. Heel vlug heb ik een schets getekend met de bedoeling dit model na te maken. Ik heb een basispatroon blouse met coupenaden op eigen maten getekend ( ben een beginner dus niet zo ervaren) Hierop heb ik een kniplijn getekend vanaf de onderkant naar de coupenaad en ingeknipt,de coupenaad heb ik dichtgevouwen.dan ontstaat er aan de onderkant een rumte. Hoe verwerk je die dan weer naar een recht model jurk? Happy57 |
|
happy57
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14114 |
Als je tricotstof wil gebruiken moet je een ander patroon nemen als voor "gewoon "stof. In de naaitijdschriften staat het er altijd uitdrukkelijk bij als iets van rekbaarmateriaal gemaakt is. Zelf zou ik een patroon van een t-shirt nemen en dat verlengen. Dan heb je geen coupenaad. ik moet de heupwijdte aanpassen voor een t-shirt dus mij lijkt dat het wel kan. Zelf neem ik burdapatronen omdat die mij het beste passen. Maar dat is heel persoonlijk. Veel succes, groetjes, Lida.
|
|
![]() |
|
Dank je voor het antwoord lidwina grts Happy57 |
|
happy57
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |