Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

coupenaad in jurkpatroon laten vervallen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
happy57 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer happy57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: coupenaad in jurkpatroon laten vervallen
    Posted: 31 Oktober 2011 om 10:27
Ik loop eventjes vast. Ik heb een jurk met coupenaad getekend ( afgeleid van een blouse patroon op eigen maten met een coupenaad. Lijnen verlengd en iets bijgetekend omdat mijn heupwijdte breder is dan mijn borstwijdte. Nu wil ik die coupenaad laten vervallen . Dit heb ik al bereikt door het  voorpand jurkpatroon vanaf borsthoogte door te knippen en de coupenaad   dicht te vouwen . Hoe verwerk je nu de breedte van de coupenaad verder?Weet iemand het hoe ik nu verder kan gaan?
happy57
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 10:52
pfff...das lastig,zou ik echt moeten zien om je er,eventueel,bij te helpen. Misschien dat andere er zo wel raad mee weten,maar ikke echt niet......
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 17:51
Het is me niet duidelijk waarom je geen coupenaad wilt?

Ik denk dat je het beste alles opnieuw kan uitmeten, want het is me ook niet duidelijk of het om een horizontale of een verticale coupenaad gaat. Volgens mij eentje in de lengte.

Verticaal op borsthoogte; moet je rekening houden bij het rugpand dat de taillelijn e.d. ook ingekort wordt.
Horizontaal (in de lengte) opmeten of de zijnaden nog steeds netjes aan de zijkant blijven en het niet gaat trekken onder de armen of op het rugpand.

Het makkelijkst is om de coupenaad, net als in je voorbeeld blouse, erin te laten. Of een ander voorbeeld patroon te nemen, bijvoorbeeld een tuniek of iets dergelijks.
verder is het handig om extra ruimte overal te knippen en eerst alles te rijgen, zodat je kunt zien wat je eventueel aan moet passen.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
happy57 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer happy57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 21:20

Dank je wel Judy

Het is een verticale coupenaad.Ik gebruik een tricot stof

Op een feestje droeg iemand een jurk met ophaaltjes op heup en schouderhoogte zonder coupenaad van tricot recht model. Heel vlug heb ik een schets getekend met de bedoeling dit model na te maken. Ik heb een basispatroon blouse met coupenaden op eigen maten getekend ( ben een beginner dus niet zo ervaren) Hierop heb ik een kniplijn getekend vanaf de onderkant  naar de coupenaad en ingeknipt,de coupenaad heb ik dichtgevouwen.dan ontstaat er aan de onderkant een rumte. Hoe verwerk je die dan weer naar een recht model jurk? Misschien doe ik idd wel veel te moeilijk en moet ik de coupenaad, net als in het patroon vd blouse, erin te laten. Of een ander voorbeeld patroon te nemen,Helemaal gelijk. Bedankt voor het meedenken

Happy57

happy57
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 11:13
Als je tricotstof wil gebruiken moet je een ander patroon nemen als voor "gewoon "stof. In de naaitijdschriften staat het er altijd uitdrukkelijk bij als iets van rekbaarmateriaal gemaakt is. Zelf zou ik een patroon van een t-shirt nemen en dat verlengen. Dan heb je geen coupenaad. ik moet de heupwijdte aanpassen voor een t-shirt dus mij lijkt dat het wel kan. Zelf neem ik burdapatronen omdat die mij het beste passen. Maar dat is heel persoonlijk. Veel succes, groetjes, Lida.
Back to Top
happy57 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer happy57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 19:03

Dank je voor het antwoord lidwina
Ga direct aan de slag met je tips.

grts Happy57

happy57
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns