Cryptogram |
Reageer | Pagina <1 456 |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet wist en dat de huisband het dus opgelost heeft. Moet ik al de kruisende letters geven ?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
shoot de kruisende maar
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ben benieuwd
|
|
oant Sjen
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uitgebreid
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lao-Tse is aan de beterende hand en scoort een volle bingo zonder kruisende letters
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
goed Lao-tsé.
ik zat me te vergapen aan die 'wollen' trui (niet dat als er katoenen of acryl had gestaan dat ik het dan gevonden zou hebben). Slecht cryptogram! |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik wil me hier toch eens wat meer in verdiepen.
zijn er ook cryptogrammen voor beginners ? |
|
oant Sjen
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van Denksport heb je cryptogrammen in diverse moeilijkheidsgraden. Ik kan ook herinneren dat er boekjes van waren met uitleg zodat je op weg geholpen werd.
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lijkt me wel leuk ,ik ga het ook eens op zoeken in de boekenwinkel
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
https://www.leerwiki.nl/lifestyle/vrije-tijd/sport/denksport/38811/cryptogram-hoe-los-ik-het-op/
dit geeft wel een duidelijke uitleg |
|
oant Sjen
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn boekjes met stippen of sterren, in boekjes met minder sterren heb je vaak anagrammen - iets wat ik zelf dus niet zo leuk vind.
In een 4-sterren vind je die amper en omdat je ze niet verwacht zijn die soms juist weer moeilijk op te lossen. Anagram is het husselen van de
letters zodat je een ander woord krijgt.
Zelf ben ik ooit begonnen met de zaterdag puzzel van de volkskrant, je hebt een aantal woorden en een week later kijk je dan wat je niet
wist en zo steeds verder. Bepaalde dingen komen vaker langs, gevaarlijk is vaak iets met link(s) en conservatief vaak iets met rechts.
Wij puzzelen altijd tijdens het eten en ook mijn schoonmoeder maakt de cryptogrammen uit de krant.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind de Jan Meulendijks cryptogrammen fijn om te doen.
Heb de 4 stippen van denksport |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ah vandaar dat je de oplossing wist
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vroeger stond er iedere Zaterdag een crypto in de krant die ik op Zondag in de meeste gevallen opgelost had .
Toen kwam er een crypto van een andere maker en het regende klachten de oplossingen waren vaak zover gezocht . Vaak is het zo ,dat als je de maker een beetje kent ,je z'n gedachtegang gaat leren kennen en daarin meegaat . Nu staat er halverwege de week weer een crypto in de krant en heb ik het weer opgepakt . Ik vind het altijd wel leuk . |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Wat wij eigenlijk het leukst vinden is dat het soms lijkt alsof de cryptomaker weet wat je die dag gedaan hebt - dat er woorden op
onze situatie van toepassing zijn. Dat is heel apart, maar zit natuurlijk gewoon tussen de oren.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Cryptogrammen doen mij aan de watersnoodramp van 1953 denken .
Om droog te blijven zaten we zonder licht op de zolder . Mijn broer wou cryptogrammen doen en vroeg of ik er ook zin in had . Het was stikdonker, maar hij beweerde dat hij het vlak bij het raampje wel kon zien . Later bleek dat hij ze gewoon had zitten verzinnen . |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
@Mutti, wat een mooie herinnering. Bij ons thuis werd er alleen maar "normaal" gepuzzeld, maar later had ik collega's die cryptogrammen
maakten en ben ik met veel pijn en moeite aan de zaterdagse puzzel begonnen - iedere keer maar weer uitkijken naar de oplossing en
ook met andere collega's bepaalde opgaven doornemen. Op een bepaald moment lukt het dan, het is een ander soort denken.
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Ik maakte samen met moeder de cryptogram uit de krant.
Ieder thuis en dan later elkaar vragen wat je nog niet had. Niks voorzeggen, alleen tips. Later hadden schoonzus en ik hetzelfde boekje. En deden we lastige samen. Ik vind dat er bij Jan Meulendijk veel humor in zit. Hij maakt ze samen met zijn partner. Ik ben tikkie jaloers op het huis dat hij bewoont, fraai grachtenpand in Amsterdam. |
|
|
Reageer | Pagina <1 456 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |