Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

daarjuist gelezen maar het is niet wat je denkt

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 15:50
Hoe kom jij op een putdeksel ? Ik heb van het weekend pas geleerd wat Belgjes bedoelen als ze je vragen of je ze verstaat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:16
awel, dat is iets dat een groot gat bedekt, en daar zitten kleine gatjes in (ik weet alleen niet of het er vijf zijn, als ik er op het voetpad nog eens een tegenkom zal ik ze tellen)

Vroegen ze dat als er iets dubbelzinnigs werd gezegd of gewoon?

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 19:45
Mijn broer legde het uit, want ik had het niet gehoord. Tijdens het wandelen was ik met het nichtje sneller dan hij met onze moeder LOL.
Zij waren een oud manneke tegen gekomen en omdat mijn moeder nogal praatgraag is was er een gesprek ontstaan en het oude
mannetje (mijn moeder is een oud vrouwtje) had tegen mijn moeder gezegd verstaat u mij ?
Het ging over aan welke kant van de weg je hoort te lopen als je op een fietspad/weg loopt.
En alhoewel ze dat er bij ons ingeramd heeft, liep madam dus gewoon aan de verkeerde kant van de weg.
Mijn broer vertelde dat hij een collega heeft, die na zo'n opmerking (ik versta u niet) gezegd had dat hij wel wat harder zou spreken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2014 om 11:43
Het valt mij altijd op dat opvoeders tegen een kind brullen "Je luistert niet", helemaal fout, het kind luistert wel, hoort je wel, maar verkiest om niet te gehoorzamen. Dat is dus iets anders dan luisteren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2014 om 13:02
Ik begreep van mn broer dat Belgjes "verstaan" gebruiken waar wij "begrijpen" zouden zeggen.
Hier zeggen ze altijd "ie heurt wel good, maor ie luustert slech" en ipv ie gebruik je dan meestal de naam van de persoon.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2014 om 15:50
Handschoen klopt!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2014 om 16:17
Goed zo Maggyyyyyyyyyy !!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2014 om 18:46
Met die cryptogrammen houd ik mijn kwek wel, ik snap daar echt niks van. tegen mijn moeder zeiden we altijd dat er een steekje los moet zitten om die dingen op te lossen. Maar Denksport is aan het moderniseren! Mijn 6 en 7 sterren Doorloperboekjes staan vol ongein als astaat en oerstedt, internetnamen van Afrikaanse staten waar ik noch in levende lijve, noch op internet naar toe ga en allerlei modern slang, het is wennen. Mocht ik er niet uitkomen, dan kan ik online spieken of het volgende boekje afwachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 23:40
horen -> je hersenen nemen geluid waar, bv iemand die je een commando geeft
luisteren-> doen wat je gevraagd wordt
verstaan-> zelfde taal spreken
begrijpen-> niet weten hoe iets werkt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns