daarjuist gelezen maar het is niet wat je denkt |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoe kom jij op een putdeksel ? Ik heb van het weekend pas geleerd wat Belgjes bedoelen als ze je vragen of je ze verstaat.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
awel, dat is iets dat een groot gat bedekt, en daar zitten kleine gatjes in (ik weet alleen niet of het er vijf zijn, als ik er op het voetpad nog eens een tegenkom zal ik ze tellen)
Vroegen ze dat als er iets dubbelzinnigs werd gezegd of gewoon? |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn broer legde het uit, want ik had het niet gehoord. Tijdens het wandelen was ik met het nichtje sneller dan hij met onze moeder .
Zij waren een oud manneke tegen gekomen en omdat mijn moeder nogal praatgraag is was er een gesprek ontstaan en het oude
mannetje (mijn moeder is een oud vrouwtje) had tegen mijn moeder gezegd verstaat u mij ?
Het ging over aan welke kant van de weg je hoort te lopen als je op een fietspad/weg loopt.
En alhoewel ze dat er bij ons ingeramd heeft, liep madam dus gewoon aan de verkeerde kant van de weg.
Mijn broer vertelde dat hij een collega heeft, die na zo'n opmerking (ik versta u niet) gezegd had dat hij wel wat harder zou spreken.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het valt mij altijd op dat opvoeders tegen een kind brullen "Je luistert niet", helemaal fout, het kind luistert wel, hoort je wel, maar verkiest om niet te gehoorzamen. Dat is dus iets anders dan luisteren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik begreep van mn broer dat Belgjes "verstaan" gebruiken waar wij "begrijpen" zouden zeggen.
Hier zeggen ze altijd "ie heurt wel good, maor ie luustert slech" en ipv ie gebruik je dan meestal de naam van de persoon.
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Handschoen klopt!
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goed zo Maggyyyyyyyyyy !!!!!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met die cryptogrammen houd ik mijn kwek wel, ik snap daar echt niks van. tegen mijn moeder zeiden we altijd dat er een steekje los moet zitten om die dingen op te lossen. Maar Denksport is aan het moderniseren! Mijn 6 en 7 sterren Doorloperboekjes staan vol ongein als astaat en oerstedt, internetnamen van Afrikaanse staten waar ik noch in levende lijve, noch op internet naar toe ga en allerlei modern slang, het is wennen. Mocht ik er niet uitkomen, dan kan ik online spieken of het volgende boekje afwachten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
horen -> je hersenen nemen geluid waar, bv iemand die je een commando geeft
luisteren-> doen wat je gevraagd wordt verstaan-> zelfde taal spreken begrijpen-> niet weten hoe iets werkt. |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |