Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

damestrui

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 21:42
Dat kun je altijd doen natuurlijk .maar krijg je dan niet teveel bovenwijdte ???
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 09:53
Ja, hij is dan aan de bovenkant niet te klein, zal ik maar zeggen, maar ik vind dat niet zo erg. Ik zit met stroeve vingers de trui te breien. Ik vind het hartstikke moeilijk om mijn hoofd er goed bij te houden en ik denk dat dit de makkelijkste oplossing is. Als ie iets te ruim is van boven dan is dat toch niet zo heel erg?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 10:00
Als hij zo naar je zin wordt dan brei je toch zo verder .
 
En weet je wat het fijne van breien is als het toch niet naar je zin is kan je altijd weer een stukje uithalen want je hebt altijd weer een draad .
Deze laatste opmerking is van mijn moeder . Ze heeft heel veel gebreid in d'r leven en had een hekel aan naaien omdat als je daar wat fout deed je lap verknipt was
 
succes en vragen staat vrij
 
 
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 10:54
Hier ben ik nog een keer...
Ik denk er toch over om hem uit te halen want hij wordt wel te wijd van boven hè.
Een jaar of 20 geleden breide ik truien voor mezelf. Ik snap gewoon niet hoe ik dat deed?! Toen was alles oversized en maakte het niet uit of het wat te breed of te lang was. (ik had daar totaal geen oog voor), maar nu is alles slim fit en komt het een stuk nauwer.
Als ik nu weer 92 steken opzet en dan na 7 cm steken ga minderen, en dan een paar steken meerder, dan moet het ook lukken?
Ik ben echt heel blij met alle hulp die ik krijg!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 13:17
Je moet je schema in de gaten houden en dat vergelijken met je eigen maten en dan meten op je breiwerk .
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 09:41
Ik ben nu aan het minderen voor de taille. Dat gaat goed, maar eigenlijk hoef ik dan voor de bovenwijdte niet meer te meerderen. Kan ik nu met dit aantal steken doorbreien tot bovenaan of wordt het model dan toch een beetje een raar, uit verhouding?
Gekochte truien meerderen altijd na de taille. Zou het raar uitkomen als ik dat niet doe?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 13:19
Ik heb het werk niet voor me liggen dus kan ik niet zien hoe het er uit ziet .
Als je gaat meerderen wordt het te groot dus zou ik het zo maar laten . Hoeveel steken heb je na het minderen op je pen ??? Kom je dan een beetje uit met je schouders ???
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 22:00
Ik heb nu 82 steken staan. Ik heb de minderingen voor het armsgat al gedaan dus nu brei ik gewoon de 20 cm van het armsgat.
Dan kant ik daarna voor de schoudervorming aan weerszijden af. En ik moet uiteindelijk de (27 zegt het patroon, maar bij mij zijn het er wat meer) resterende steken op een hulpnaald zetten. Ik vraag me af waarom? Kan ik ze niet gewoon afkanten en later weer opnemen als ik aan de col toe ben?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 22:06
Ja hoor, bij andere truien kan dat ook, dus waarom hier niet?

Ik had altijd problemen met het opnemen van steken van zijboorden eventueel met knoopsgaten. Ik brei die nu gewoon los en zet ze later aan, dat is bij mij veel netter dan de steken breiend opnemen.

Je hoeft je niet aan een patroon te houden, het is maar een aanduiding voor mensen, die niet buiten de gebaande paadjes durven gaan. Maar er zijn nog geen wolven in Nederland, dus wees niet bevreesd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 22:21
Ha, fijn dat je meedenkt! Ik ben echt heel blij met alle hulp die ik krijg.
Ik kom er nu net achter dat ik tot de taille weer uit kan halen: ik heb er geen rekening mee gehouden dat ik voor de armsgaten aan weerszijden in totaal 18 steken afkant. Na het minderen voor de taille heb ik geen rekening met die 18 steken gehouden.
Voel me wel een beetje dom nu. Ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen, pas als ik het zie, snap ik hoe het gaat worden. Ik heb gaven op een ander terrein zal ik maar denken. Wacko
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns