Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dauwtrappen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dauwtrappen
    Posted: 13 Mei 2021 om 16:42
Weet nog iemand wat dauwtrappen is? Ik doe het al jaren niet meer. Ik draai me nog lekker eens om.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2021 om 10:16
Ja zeker, mijn broers waren daar vroeger lang van te voren al mee bezig.
En dan in alle vroegte lekker lawaai maken met b.v.  blikken en een spijker achter op de fiets.
Daar komt de jeugd tegenwoordig hun bed niet meer voor uit. Wink  
december2011

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2021 om 12:16
Volgens mij bedoel jij luilak ,dat is de Zaterdag voor Pinksteren .

Vroeger was dat herrie maken tegenwoordig is dat de boel vernielen .

Is niet in het hele land ,want toen ik hier kwam wonen had ik er nog nooit van gehoord .

Dauw trappen is volgens mij op Hemelvaartsdag vroeg een wandeltocht maken ,als de dauw nog op het veld ligt en je de koeien die toen nog buiten liepen zo half zag . Ik heb het 1x gedaan ,je had drijfnatte schoenen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 09:32
Luilak deden we in Amsterdam ook, 's morgens vroeg aanbellen bij vreemden. Op de grachten had je overal trekbellen. Dauwtrappen doe je in de natuur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 10:01
Je hebt gelijk Mutti, ik haal die twee door elkaar.Embarrassed
december2011

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 10:45
Geen punt hoor ,het is alleen zo jammer dat het niet meer leuk is en dat het, tenminste hier , op vernielen uitgedraaid is .

Bushokjes worden vernield ,planten uit de tuin gehaald ,eieren tegen de winkelruiten gegooid .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 17:19
De huisband zei, als ik opschoot kon het nog - er was mooie dauw. Maar op andere dagen is er ook wel dauw, dus bij mij beperkt dat zich niet
tot 1 dag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 18:15
IK moet soms tot in de middag wachten tot de dauw van het gras verdwenen is, als ik wil maaien. Dus ik kan de hele ochtend dauwtrappen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns