Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

de kerstboom!!!!

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tul!p Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2008 om 10:40

Ik heb hem ook opgeslagen, bedankt Hester.

Groetjes Ellen

Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2008 om 14:52
Hester bedankt, ga hem zeer zeker maken
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer naatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2008 om 16:01
HIJ IS ECHT GEWELDIG,GA HEM OOK OPSLAAN
EN ZEKER EEN KEER MAKEN.

RENATE,FIJN WEEKEND.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breidje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2008 om 16:16

hester, bedankt

zit bij mij ook in de patronenmap

wil    
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2008 om 18:29
hartelijk dank, hoor! heb al een kandidaat... (maar nog even geen tijd, hihi!)
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2008 om 01:19

Bedankt Hester,

om te delen en te vertalen, super van je hoor. Ik vind hem heel leuk

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 11:38
Hoi Hester,

Met mijn gedachten richting kerstmis, dacht ik aan jouw kerstboom. Zoeken, en gevonden. Heerlijke site is dit toch.
Nu vraag ik me alleen af; in jouw beschrijving staat donker en lichtgroene wol gebruikt, maar dit zie ik in de boom niet terug of wel??? En weet je nog hoeveel bollen wol je nodig hebt gehad??
Verder vind ik het ook gewoon leuk om hem weer "naar boven" te halen, voor alle nieuwere hobbydozen.

Rosemarie

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 11:54
helemaal geweldig, top
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 12:28

hallo rosemarie,

wat lief van je om hem weer naar boven te halen.

ja dan kunnen andere hem ook weer opslaan!!!

deze heb ik van 1 kleur gemaakt ,want ik wist toen nog niet zo goed hoe je met 2 verschllende kleuren moest werken,hihih.hij is van de wol van zeeman dacht ik zo maar kan ook wibra geweest zijn,hihi.

ik heb denk ik maar 1 bol van 100gram gebruikt.

en is niet zo moeilijk om te maken,maar voor dat ik er uit was,duurde wel eventjes,maar ik zou zeggen gewoon proberen en hij staat  leuk in de kamer met de kerst,

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 12:33

wat een super boom. Ik ga hem zeker maken voor de kerst. Leuk voor bij de kids op de kamer hebben ze hun eigen kerstboom.

 

groet,

bianca

Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 13:12
Wat geweldig dat je dat hebt gedaan, die is heel leuk en nooit last van vallende naalden.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2008 om 23:12
GEWELDIG ROSEMARIE DAT JE HEM WEER NAAR VOREN HEBT GEHAALD. DANK JE WEL HESTER VOOR DIE MOOIE BOOM. ZIET ER GOED UIT. DANK JE WEL VOOR HET PATROON.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 09:50
graag gedaan hoor
Back to Top
Charlottecw View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 September 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Charlottecw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 10:49
wauw! amaai daar moet toch vele uurtjes in gekropen zijn?
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 13:58

Wow,

Wat een machtig mooie kerstboom. Ik wou dat ik zo kon haken !

Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NaJa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 17:16
Ik vind hem geweldig! Veel leuker en veel echter dan die die ik maakte. Ik heb hem ook opgeslagen. Na de sloffen ga ik deze proberen :-)
Groetjes

Nathalie
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2008 om 23:27

Aan Hester,

Hester ik heb een "probleempje" met de kerstboom. Ik ben niet helemaal een leek met haken. Weet hoe lossen, vasten, stokje, dubbelstokje enz. werkt, maar ik loop bij jouw patroon vrij vlug vast.

De 2e toer, zou je me die uit willen leggen. Als deze niet goed is, klopt de 3e toer natuurlijk nooit, want hier kom ik niet uit op 3 lussen als ik helemaal rond ga.

Als ik hier uit ben, moet het voorlopig lukken. De rest zijn vooral herhalingen. Ik hoop dat jij ( of een andere hobbydoos) kan helpen?!

Alvast bedankt.

Rosemarie

Ps. vandaag groene wol gehaald bij Wibra en ik denk dat het dezelfde is. Dus het resultaat kan niet tegenvallen.

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2008 om 01:31

Hoi Rosemarie,

Het is al laat, of eerlijk gezegd vroeg. Ik heb nog even zitten puzzelen. Maar inderdaad;

1e toer krijg ik 6 st. (waarvan 1 uit 3 lossen bestaat)

2e toer krijg ik 7 st. ; volgens mij heeft Hester ergens de haakjes verkeerd gezet of lezen wij verkeerd en moeten er meer meerderingen gemaakt worden.

Nu ben ik ook nieuwsgierig geworden waar 'm de kneep zit. Heeeelllup Heeeeester!!!

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2008 om 02:00

1ste toer- 3 l,5 st in de ring haken,sluiten met hv in de 3de l van de 3de l van het begin.    = 6 st.

2de toer- 3 l ,* (2 st in het volgende st , 1st in het volgende st.) vanaf * 2 keer,
sluiten met hv in de 3de l van de 3 l van het begin.  = 9 st.

denk dat de haakjes niet goed staan; zie hieronder een schematische tekening

1e toer         &n bsp;         &n bsp;     L       L      L     L       L     L         ;        6 st.

 2e toer         &n bsp;         &n bsp;    L       LL     L     LL      L    LL        &nbs p;      9 st.

3 e toer         &n bsp;         &n bsp;   1lus   vv    1lus                                      =3lussen

en er maar 2 vasten tussen de lussen moeten,  want dan klopt het wel!

3de toer- (dit is een lussen toer)_*6 l,v in de volgende 2 st. (ipv. 3st), herhaal vanaf * 3 maal, eindig de toer met een v in de 1e losse van de vorige toer (dus in de eerste lus)
nu heb je 3 lusjes.

 

Klopt dit zo Hester???

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2008 om 09:30

Goedemorgen Judy,

Gisteren de wol gehaald en wat later op de avond begonnen. Na mijn berichtje de laptop maar gauw dichtgedaan, om "werktijden" zoals jij doet, te voorkomen.

Zojuist opnieuw begonnen, en na wat gepuzzel is het denk ik gelukt. Het lijkt tenminste een beetje op de top zoals bij Hester.

Bedankt voor t meedenken. Ik kan hopelijk vanavond weer vooruit.

Rosemarie

Ps. nog een detailvraagje; wat betekent &n bsp?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns