Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Deken voor Julia

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 21:23
wat een klus zeg maar resultaat mag er zijn.
geweldig.
Zal ze erg trots op zijn.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 22:13
GE-WEL-DIG, wat is ie mooi zeg!!!En wat een werk.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 22:31
Prachtig ! Mooie kleurencombinatie !   
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 22:57
Dat heb je weer heel mooi gedaan lida.Petje af
Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 08:58
Prachtig dat is een deken die altijd mooi is en een speciale waarde heeft voor je kleindochter. Ik heb er ook nog steeds een die mijn oma gehaakt heeft.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Juli 2014
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 09:40
Heel erg mooi!
Leuke kleuren...
Groetjes Creananske

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 10:43
Onbetaalbaar! Prachtig, maar wat een karwei!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 18:09
Wat mooi!!!

Wat ik me afvraag: ik vind het patroon in de deken ook erg mooi. Hoe heb je dit aangepakt? Ben je begonnen met kleuren uitzoeken, daarna granny squares, het patroon bedacht en toen uitgerekend hoeveel je van wat moest haken? 
Of heb je random verschillende granny's gemaakt, toen gaan leggen en kwam je op dit patroon uit?
Ik vind het zo mooi en zo knap, maar zou geen idee hebben hoe ik zoiets aan moet pakken.
De middelste jujube heeft een rand van dezelfde granny's, maar er omheen zit ook een duidelijk structuur  terwijl ze niet precies hetzelfde zijn: ze vormen toch een eenheid.
Hoe pak je zoiets aan? Bedenk je alles eerst en reken je dan uit hoeveel wol van welke kleur je nodig hebt of koop je bollen wol in de kleuren die je wilt en zie je wel waar het schip strand?
Hoe krijg je het voor elkaar dat granny's die niet precies het zelfde zijn toch een duidelijke eenheid vormen? Doe je dat op gevoel of denk je alles van te voren precies uit? (en hoe doe je dat dan?)

Of had je een patroon wat je precies nagemaakt hebt?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 19:19
Dank jullie wel allemaal voor alle complimentjes, soms heel erg mooi verwoord.
En nu zakdoek met een heleboel vragen.
Hoe ik het gedaan heb? Mijn schoondochter had dit http://www.ravelry.com/patterns/library/summer-garden-granny-square patroon uitgezocht. De kleuren mocht ik zelf bepalen, maar wel passend bij de slaapkamerkleuren van Julia.
Ik heb eerst een kleurenkaart van Stylekraft besteld. De eerste kleuren uitgezocht en wat gehaakt. Was niet leuk. Kleuren bijgekocht en weer geprobeerd. Op Ravelry alle dekens naar dit patroon (1515) bekeken en een serie opgeslagen die ik leuk vond. Toen heb ik ergens een deken gezien met een schuine lijn er in. Zo kwam ik op het idee om er een lijn in aan te brengen.
Ik had ondertussen al iets gehaakt. Heb toen een tekening gemaakt met de kleuren zoals ik vond dat de buitenste rand van het betreffende vierkantje moest worden. Deze
Daarna ben ik dus echt gaan haken en steeds de vierkantjes die klaar waren op een schuimplastic ondergrond gespeld. Ondertussen bedacht hoe ze moesten worden. Zo had ik op een gegeven moment een vierde deel klaar.
Toen de andere helft in spiegelbeeld. Toen dat klaar was heb ik dat gedeelte meteen in de breedte aan elkaar gehaakt, aan de achterkant met halve vasten. Daarna de andere helft.
Bij die helft had ik ondertussen uitgeteld hoeveel ik van ieder nodig had. Ging dus wat gemakkelijker. Hoewel ik toch nog regelmatig in de fout ben gegaan, omdat ik kleine verschillen over het hoofd had gezien.
Voor de rand eromheen heb ik wat kleuren genomen en de bollen naast de deken gelegd om de kleurvolgorde te zien. Dat heb ik niet meer gewijzigd.
Dit zijn de vierkantjes van de tweede helft. Naderhand heb ik ontdekt dat er nog een variatie was. Die ligt dus ergens ertussen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2014 om 22:18
pfffffffff.wat een werk,maar het resultaat is werkelijk fantastisch hoor,petje af
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 09:59
Wat een meesterwerk Lidwina. Het resultaat is geweldig zeg!! Clap

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 19:27
Ik vind het indrukwekkend Lida!
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Leuk om te zien hoe het proces gegaan is.
Ik blijf het heel erg knap vinden hoe je het aangepakt hebt. Zo gestructureerd, en een paar variaties maken alleen maar duidelijk dat het handwerk is en niet van een machine komt.
Ik vind het echt heel knap, ik zou er zelf geen gat in zien, dat maakt mijn bewondering alleen maar groter. Smile
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2014 om 21:43
Wat ontzettend mooi, Lida! Ik heb ongelooflijke bewondering voor je tempo en de kwaliteit van de dingen die je maakt. 't Ziet er echt altijd allemaal even verzorgd uit. Heel mooi! 
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2014 om 11:57
Wat een geweldig mooie deken Lida en wat leuk dat je alles zo uitgebreid hebt uitgelegd, zo krijgen wij een beetje een beeld hoe je zoiets zou kunnen aanpakken. Wat een monsterklus.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2014 om 18:31
Nogmaals, dank jullie wel. Maar het was heus niet zo'n monsterklus. Het was veel werk, ja dat klopt. Maar het was leuk. We zijn in die tijd een paar keer wat verder op stap geweest met de auto. Heb veel vierkantjes in de auto gehaakt. En daar is dit werk prima geschikt voor. Ik brei en haak altijd in auto, bus of trein. Niet als ik er maar 10 minuten in zit. Maar als ik een paar uur in de trein moet zitten gaat er een werkje mee.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2014 om 18:40
Leuk! dat doe ik ook.Als we met de camper op pad zijn(wij hebben kantoor aan huis)dus door de week zit ik achter mijn buro.Kan het pas sinds een paar jaar,werd er eerst altijd kotsmisselijk van.maar nu gaat het goed.Lezen gaat echt niet.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 13:13
Jemig, die is écht prachtig zeg. Wat een klus zal het geweest zijn. Maar je hebt wel eer van je werk
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns