deze moest ik gewoon met jullie delen |
Reageer |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Januari 2016 om 15:34 |
BRIEF VAN MOEDER AAN HAAR KIND.....(een hele mooie boodschap !!) “Lieve schat van me, Als de dag aanbreekt dat je ziet dat ik ouder word, wees dan alsjeblieft geduldig met mij. Maar nog belangrijker, probeer te begrijpen waar ik doorheen ga. Wanneer we praten en ik herhaal per ongeluk dingen, onderbreek mij dan alsjeblieft niet om te zeggen: “Dat zei je een minuut geleden ook al”. Probeer je de tijd te herinneren dat ik elke avond in bed hetzelfde verhaaltje voor je voorlas, net zo lang tot dat je in slaap viel. Wanneer ik geen zin heb om te douchen, wees dan niet boos en maak me niet belachelijk. Probeer je de tijd te herinneren dat ik achter jouw aan moest rennen door het huis om je in de douche te krijgen. Het was soms een hele opgave. Wanneer je ziet dat ik iets niet snap als het om nieuwe technologie gaat, kijk me dan niet aan met een vermoeiende “snap je dat dan echt niet?” blik, maar geef me de tijd om het te leren. Weet lieve schat dat ik jou met alle geduld van de wereld velen dingen heb moeten leren, zoals netjes eten, je aankleden, je haar kammen en hoe om te gaan met dagelijkse levenskwesties. Dus de dag dat je ziet dat ik ouder word, wees alsjeblieft geduldig en probeer te begrijpen waar ik doorheen ga. Als ik me af en toe niet meer kan herinneren waar we het zojuist over hadden, geef me dan even de tijd het te herinneren. Als me dit niet lukt wordt dan niet nerveus, ongeduldig of arrogant. Weet in je hart dat ik alleen maar bij jou wil zijn, dat is voor mij het aller belangrijkste. En wanneer mijn oude benen mij niet meer zo snel laten bewegen als voorheen, geef me dan jou hand net zoals ik jou mijn hand gaf toen je je eerste stapjes zette. Wanneer deze dagen aanbreken, wees dan niet getreurd. Probeer me te begrijpen en als je er bent zal ik je hulp en gezelschap liefdevol aanvaarden in deze eindfase van mijn leven. xxxxx |
|
oant Sjen
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
prachtig!
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
heel schoon. Alleen die 'zorg dat je er bent' klinkt in mijn oren heel dwingend en vind ik spijtig als einde van zo'n mooie brief.
|
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtig verhaal. Met Bep ben ik het eens wat dat laatste stukje betreft.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Dansk
Hobbyguru Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat mooi.
|
|
Annemarie
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
zal ik het dan even veranderen. wat willen jullie dat zou moeten staan ?? |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Probeer me te begrijpen en als je er bent zal ik je hulp en gezelschap aanvaarden in deze eindfase van mijn liefdevolle leven.
Zoiets misschien? |
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
zo goed ??
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja die liefdevol staat er bij u op een veel betere plaats.
Als je toch aan het veranderen bent dan misschien een w achter de jou van geef me dan jouw hand |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bloem, ik vind het creepy dat je de tekst aanpast.
|
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
die W ben ik het niet helemaal mee eens, nu ben ik beslist geen taal wonder. (ik ben meer van de cijfertjes) even voor de duidelijkheid Ik heb dit stukje niet zelf geschreven, maar geleend. |
|
oant Sjen
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
prachtig en ontroerend Bloem
Bep heeft gelijk Bloem de eerste jou moet een w hebben . Is een bezittelijk voornaamwoord als ik het me goed herinneren . De 2e jou is aan jou |
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
wat is die taal toch ingewikkeld.
|
|
oant Sjen
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het ingewikkelde is dat je tussen jou en jouw geen verschil hoort. Maar als je er u en uw voor in de plaats denkt, hoor je het verschil wel en neem je ook de goeie uitgang. Speciaal voor Bloem: jou is "dy" en jouw is "dyn".
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
idd. een bezittelijk voornaamwoord = van jou wordt dan jouw
die hand van jou wordt dus jouw hand. en die andere jou is een persoonsvorm. |
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
geef mij de cijfertjes maar
|
|
oant Sjen
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geef mij maar een dictee .
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtige brief. Het liedje van Claudia de Breij kwam gelijk in mijn hoofd: mag ik dan bij jou. Daarbij komen bij mij ook altijd de tranen hoog, en dat deed de tekst van deze brief ook.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel herkenbaar, zoals jullie wel weten waarschijnlijk werk ik in de zorg en kom dit dus dagelijks tegen.
Mooi geschreven.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |