Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendikbuikjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: dikbuikjes
    Posted: 14 Maart 2010 om 18:00
Heeft iemand van jullie die dikbuikjes al eens gewogen? Wie wil dat voor mij doen? Het zal heel licht in gewicht zijn maar ik ben toch nieuwsgierig hoe licht. Ik heb hier leuk garen gezien om ze te maken maar dat is wel duur garen. Bovendien moet ik dan ook nog cremekleurig hebben in dezelfde dikte.
     All you need is love.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2010 om 21:20
Toevallig heb ik er net eentje af, hij is tegen de 20 gram. En de vulling weegt vrijwel niets, dus het is voornamenlijk het garen.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2010 om 21:33

Ok, 20 gram valt me nog tegen, dan maak je er 5 uit een bol van 100 gram. Hier ligt mooi garen maar dat kost per bol 7,50. Dan vind ik ze wat te duur worden. Dat is 1,50 per stuk. En dan moet ik nog het garen hebben voor de gezichtjes, Nou ja die zit bij het gewicht inbegrepen natuurlijk. De vullig is niks idd, dat had ik thuis al gezien.
Bedankt dat je ze even hebt gewogen voor me.

IK dacht al zoiets want thuis heb ik er ook 5 gemaakt van ook duur garen en ik had maar een heel klein beetje over.
Ze zijn erg leuk maar ik vind wel dat het ook qua gebruik redelijk te betalen moet zijn.
Iemand krijgt zo'n dikbuikje als sleutelhanger, dan gaat ie echt niet heel lang mee denk ik. Aan de autospiegel gaat e wat langer mee, dan is het weer anders.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Of ben ik nu een zuinige Friezinne?

All you need is love.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2010 om 21:46
Ik heb een heleboel restjes hier liggen waar ik voorlopig nog lang niet doorheen ben, dus ik heb er nog geen problemen mee ;-).
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2010 om 01:45
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Ik heb een heleboel restjes hier liggen waar ik voorlopig nog lang niet doorheen ben, dus ik heb er nog geen problemen mee ;-).
HIhi dat scheelt idd wel ja, ik kreeg laatst van mijn moeder een zakje met kleine katoenen bolletjes, dat was ik even vergeten, daar kan ik ze wel van maken. Kan ik weer even vooruit.
Ik vind het niet erg om duur garen te kopen maar voor dit soort dingen vind ik dat toch weer anders dan voor een trui of vest of zo.
     All you need is love.

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2010 om 09:03
Die van mij weegt 12gram, van zeeman acryl. Die had weer een aantal van die bollen met meerdere kleuren, dat staat ook heel vrolijk. Een bol is 100 gram dus daar kunnen 8,33 dikbuikjes uit (ik zou acht doen, want 1/3 dikbuikje is ook zo'n luguber gezicht), dat is 18cent per dikbuikje. Ik wil je wel een foto'tje sturen hoe het eruit ziet?
Ik ben nog niet heel erg goed in haken, vandaar dat ik nu gewoon nog even goedkoper garen gebruik. Katoen zal wel mooier blijven (en die wibra is ook goed te doen).
Ik vind niet dat je een zuinige fries bent, maar misschien dat ik niet helemaal objectief ben (zei de andere fries).

Groetjes Marije
Back to Top
Margje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2010 om 12:50
Originally posted by Meia Meia wrote:

Hier ligt mooi garen maar dat kost per bol 7,50. ?

Wat voor garen is dat dan wel? Zit er puur goud in of zo

Margje

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2010 om 15:12

Nee dat is denk ik sokkenwol, mooi dun en dus heel mooi voor die dikbuikjes. Ik vind ze zelf het leukst als ze niet te groot worden. Met het zeemangaren heb ik ze nog niet gemaakt en idd daarvan kun je er heel veel maken.

Met dat bonte garen krijg je wel leuke streepjes zonder draadjes te hoeven afwerken alhoewel je kunt het voor die dikbuikjes natuurlijk best met een knoopje erin doen. Tjonge dat ik daar nog niet aan gedacht heb, ik heb best wel een voorraadje van dat garen 

Nou zo zie je maar, door een berichtje te p laatsen komen er vanzelf weer ideeën.

All you need is love.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2010 om 18:36

meia,ik wil me er niet tegenaan bemoeien,maar volgens mij ,kan je beter kijken naar het aantal meters.Een bol sokkenwol van 100 gram heeft vaak veel meer meters ,dan een bol katoen.

ligt er ook weer aan of het dik of dun is.Als ik bij mezelf sokkenwol zie,zit er vaak 400 meter op,en dezelfde dikte katoen 250 meter.

Dus misschien toch nog overwegen om de wol te gebruiken,en je bent geen zuinige fries,maar gewoon heel slim.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns