Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDobbelsteen bekleden

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lola View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Onderwerp: Dobbelsteen bekleden
    Posted: 17 Juni 2006 om 16:18

Wie kan mij vertellen hoe ik de 6 lappenaan elkaar moet naaien om een dobbelsteen van schuimrubber te bekleden.Ik wil het met de naaimachine doen.Wie heeft de goede tip

 

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2006 om 18:48
Hoi Lola

Alle naden naaien op 1 na, daarna omkeren, de dobbelsteen er in.
De laatste naad met de hand, of met de naaimachine als je de rafels naar binnen vouwd en de stof op elkaar legt moet het volgens mij lukken.

Veel succes
Back to Top
MELANIE View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Mei 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2006 om 18:49

Als ik het zelf zou doen dan zou ik dus zes lapjes knippen naden meegerekend, je moet de lapjes zo op elkaar leggen dat de goede kanten op elkaar leggen en dan beginnen met twee lapjes, dan de derde erbij enz. het beste kun je als je twee zijde aan elkaar hebt gestikt even met de schaar een knipje geven in het randje naast het stiksel maar op de hoekjes en dan schuin naar het stiksel knippen en uitkijken dat je niet in het stiksel knipt, ik heb zeker wel een duizend keer een overall van mijn man versteld en dan moest ik een stuk in een pijp zetten of zo en dan moest ik ook altijd die hoekjes in knippen anders krijg je het niet glad.

maar je moet wel van de hele dobbelsteenhoes één kant open laten om het te keren en om de dobbelsteen heen doen die kant moet je dan gewoon met kleine steekjes met de hand doen, ik hoop dat het je een beetje gaat lukken want het is moeilijk uit te leggen als je er niet zelf bij ben maar ik hoop dat je het snapt, heel veel succes.

Groetjes van MELANIE

Back to Top
linda View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 14 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 45
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2006 om 19:41

Ik zou de kant net niet helemaal open laten maar van boven en van onderen net even een kleinstukje dicht stikken dan is hij makkelijker dicht te slepen.

Lukt het je niet makkelijk om de vulling er in te krijgen doe dit dan in een koker van een plastic zak of vuilnis zak deze haal je er dan uit zodra de polyether er in zit maar je krijgt het er makkelijker in.

Linda

Back to Top
lola View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2006 om 11:26

Bedankt voor jullie reacties.Het is gelukt.

Groetjes Lola

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns