Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Doen jullie al mee? We zijn begonnen!!

 Reageer Reageer Pagina  <1 12131415>
Autheur
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 1.00  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2014 om 12:37

Is het leuk om hier (of nieuw topic) ook foto's te posten van de vorderingen? Of doet iedereen dat op facebook? (uiteraard alleen van de eerste 2 weken die gehaakt zijn, anders is het niet leuk voor de anderen).

Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 07:33
Ook ik ben aan het deken begonnen. Gister heb ik de eerste 4 rijen gehaakt. 193 steken, StyleCraft garen en haaknaad 4.
Het garen haakt idd lekker. Het is zachter dan de acrylen die ik eerder gebruikt heb. Ik zal het zeker vaker gebruiken voor knuffels want er is ook een verscheidenheid aan kleuren.
Ik heb geduld en wacht iedere vrijdag af.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2014 om 16:47
Staat al een nieuwe granny!!
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2014 om 17:00
Waar staan die granny,s als ikvragen mag?
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2014 om 18:27
Die staan op de Facebook pagina , onder bestanden
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2014 om 18:36
Dank je wel
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2014 om 19:16
hoi chantal en andere toffe leden 

ja leukegranny kwam er vandaag .maak jij ook de grannys mee of jij het gewoon met deken bezig 


ja mijn deken ben ik herbegonnen met nld 5 omdat deze wat stug met de acryl van sakia

en nu stukken beter 

bij komend project is 

moet nog een mouw van de vest en dan de afwerking en kan ik eindelijk aan de sneeuwdeken beginnen 


Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 11:57
Er lopen nu 2 projecten door elkaar hier naar mijn idee.
Ik start een nieuw topic bij creaties voor de Cal deken 2014

http://forum.hobbydoos.nl/topic37571_post592730.html#592730


Daar kunnen we dan elkaar deken bekijken en de vorderingen, vragen, tips en dergelijke met elkaar delen.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 12:22
Er lopen inderdaad 2 dekens,
De call deken met de strepen. Waarvan er iedere vrijdag het patroon gegeven word.
En iedere week word er 1 of meerdere granny's neergezet op de Facebook pagina.

Ik haak beide
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 16:03
Kan iemand mij helpenmet toe 31 en 32 het klopt steedsj niet en heb het steeds uitgehaald Alvast heel hartelijk bedankt
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 17:10
Bij welk stukje gaat het mis of klopt het niet?
Ik heb deze toeren al gedaan en precies zoals het voorbeeld en de beschrijving aan gaf..

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 17:11
de keerlossen tellen niet als eerste steek in deze 3 toeren

toer 31:
1 losse, haal een lus op in de 1e steek, evenzo in de 2e steek.
Sla de draad om de naald en haal door de 3 lussen op de haak.
Dit telt als je 1e steek.
IN de volgende steek maak je een half stokje, volgende steek een stokje.
IN de volgende steek maak je 3 stokjes.
volgende steek 1 stokje, volgende steek half stokje.
WE hebben een berg gemaakt.
Nu weer minderen, alleen deze keer gaan we 3 lussen ophalen, niet 2. Sla de draad om de naald en haal door de 4 lussen op de naald.

IN de volgende steek maak je een half stokje (start een volgende berg)
Ga zo door met het maken van bergen en minderingen, tot het einde.

Aan het einde van de toer heb je 2 steken van het werk over. Je maakt net als aan het begin een mindering met 2 lussen die je ophaalt.

toer 32:

wissel van kleur en maak de mindering van toer 31 af.
1 losse( deze telt niet als de 1e steek)
DEze toer is hetzelfde proces als toer 31, maar nu gebruiken we vasten.
Haal 2 lussen op, sla de draad om de naald en maak de steek af.

vaste in de volgende 2 steken, dan 3 vasten in de middelste van de 3 stokjes van de vorige toer
vaste in de volgende 2 steken, dan maak weer een mindering door 3 lussen op te halen en dan de steek af te maken.

Ga zo door tot het einde van de toer
Aan het einde heb je weer 2 steken over, haal 2 lussen op en maak dan de steek af.

Bij mij klopte deze toer ook niet helemaal, had geloof ik maar 1 steek over aan het einde van toer 31. Hier heb ik geen mindering gemaakt (dus een beetje gesmokkeld), zie je verder niks van.

Ik hoop dat het zo voor je duidelijk is. 

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 17:20
O wat geweldig lief van je om zo een heel groot stuk te vertalen .Ik ben erheel. Blij mee .Kan ik weer verder .Heel hartelijk bedankt ,hoor
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 17:49
kleine moeite, ik lees net zo makkelijk engelse patronen als nederlandse

Als je weer iets niet snapt laat maar weten. Ik probeer iedere dag dit draadje te lezen.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 18:01
Ik heb een nieuw topic geopend voor de Cal deken 2014. Graag daar reageren.
Ik zal horen of hier een slotje op kan.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 18:02
Betty ,ik ben daar een week mee bezig geweest,wat een vervelende toeren waren dat zeg.
Nu kan ik straks weer verder,lief dat muis het hier heeft neergezet..
Groetjes jenny
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 19:16
Ja wat geweldig he alleen dacht ik dat omdat er trebble staat 3dubbelstokjes op de top van de berg kwam.Dat had ik gedaan tenminste
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 11:08
Wat een zootje wordt het hier met al die verschillende dekens door elkaar. Dit topic gaat toch over het strependeken?? Daar begon het mee totdat iemand over een heel ander deken begon....
Ik kan er nu geen wijs meer uit!
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 12:42
Originally posted by Auk Auk wrote:

Wat een zootje wordt het hier met al die verschillende dekens door elkaar. Dit topic gaat toch over het strependeken?? Daar begon het mee totdat iemand over een heel ander deken begon....
Ik kan er nu geen wijs meer uit!

Ik heb ook een nieuw topic gestart onder creaties, deze moet op slot.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 13:32
hoezo op slot, ik zou niet weten waarom. op slot gaat alleen iets als er ruzie is, ik geloof niet dat jij bepaal dat deze op slot gaat, ik vind het een beetje raar van je, er zijn er genoeg die dit topic nog bekijken en vragen stellen er over en nu ook wel door hebben dat het over 2 dekens gaat, ik vind het echt een beetje raar van je dat jij bepaal dat ie op slot moet, ik zeg dit niet om ruzie te maken maar echt omdat ik het raar vind dat jij bepaal wanneer er iets op slot moet
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 12131415>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns