doen jullie dat ook? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 November 2013 om 20:52 |
Wanneer ik een trui of vest brei,brei ik altijd de mouwen alle twee tegelijk en bij kleinere vestjes de voorpanden ook.
Zo weet ik zeker dat ik de meer en minderen op precies dezelfde hoogte doe. Doen jullie dat ook zo??
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Soms wel, meestal niet, maar dat komt omdat ik er vaak te laat aan denk om het zo te doen.
![]() |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik doe het wel altijd zo. Zijn meerderingen of minderingen tenminste exact op de zelfde hoogte.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ja zo doe ik het ook; bij poppen- en babykleren zelfs achter- en voorpanden met zijn drietjes op de pen. Dan hoef je niet aldoor te meten en tellen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
jesse ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2013 Locatie: limburg Status: Offline Points: 46 |
vaak wel.
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
leuk om te lezen dat veel het toch op dezelfde manier doen! hebben we toch ooit van iemand geleerd,ik waarschijnlijk van mijn moeder,die ken ik eigenlijk niet anders dan met iets in haar handen,nu niet meer,vind het nog steeds leuk wat ik haar laat zien,maar zin heeft ze er niet meer in.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ja meestal wel .
Ik brei ook de mouwen van vooral kinderspul van boven naar beneden als het patroon het toelaat . Dit om ze makkelijk langer te kunnen maken door er een stukje aan te breien
|
|
![]() |
|
Hee,dat vind ik slim,.nooit aan gedacht.zeker met een lievelingstrui.bedankt voor de tip.
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Nooit, vindt het zo'n gehannes met die 2 bollen die je er dan aan hebt hangen.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Altijd, bespaart je een hoop telwerk !
Pimmetje : 2 bolletjes vind ik niks maar ja, ik heb ooit een trui gebreid waarbij ik gedurende een 30tal naalden met 16 bolletjes moest breien, dat was pas vervelend... Merk net dat mijn emoticons hier niet meer verschijnen. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Doe het nooit. Af en toe moet ik kunnen breien met het verstand op nul zonder op verschillende bolletjes te hoeven letten.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Ze zitten bij mij eigenlijk nooit in de war.Vind het heerlijk om ze in een keer af te hebben |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik haal ze geregeld uit de knoop, maar daar zit ik niet mee. Ik doe ook het trucje van het afkanten, zoals ik dat elders heb uitgelegd: rechts direct, links eerst de steken afhalen met de draad vóór en achter doorgevlochten en dan pas afkanten, ik was vroeger zo bang, dat het er anders scheef zou uitzien of dat ikzelf dan scheef ging lopen, en het bevalt me nog steeds prima, je ziet het later niet meer.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik heb het ook zo geleerd van mijn moeder, zij deed het altijd zo en zo krijg je precies twee gelijke mouwen
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |