Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Doetje/Watje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Doetje/Watje
    Posted: 08 November 2018 om 18:44
Als ik zegels krijg in een supermarkt of andere winkel, pak ik een spaarkaart en plak ze in. Ook als ik niets wil sparen. Wie ze wil, kan die spaarkaart krijgen. Een vrouw op de sportschool vroeg wie zegels van de Dekamarkt had voor het servies, ik meldde dat ik een halve kaart heb. Begon ze agressief te roepen: "Nee nee, plak ze niet in, doe ze in een plastic zakje voor me." Nu achteraf denk ik, dat ik toch niet gek ben, ik wil die losse plakkers niet overal in mijn tasje hebben of ergens rondslingerend. Als ik ze krijg, plak ik ze meteen. En wie ze niet zo wil hebben, kan de zenuwen krijgen.

Diezelfde vrouw bemoeit zich er ook altijd mee als we geld inzamelen voor een jarige of zieke trainer. Ik neem het initiatief en zij weet precies wat ik moet kopen. En wat er op de kaart moet staan.

Heb ik op mijn voorhoofd staan: Ik ben een watje, zeg het maar en ik ga liggen zodat je over me heen kunt lopen?

Ik had op de soos verteld, dat ik voor de vrijwilligsters tasjes haak en daar een kerstkaart en Ferrero Rocher bonbons in doe. Vind ik feestelijk. Wie mee wil doen, kan geld geven en haar naam op de kaart zetten. Komt er vandaag iemand met de mededeling, dat ik beter Droste flikjes kan geven. Maar ik was nog boos van de gym, dus ik zei: "Koop die maar zelf, ik doe de chocola, die ik wil geven." En nu is zij geirriteerd op mij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 19:06
Niet over je heen laten lopen Machtelt dat heb je toch overal zo een betweters ,ik maak het ook regelmatig mee bij ons clubje,ieder heeft een mening maar ze moeten die niet opdringen bij een ander dan krijgen ze ook bij mij een gedurft antwoord
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 19:07
Ik denk dat die vrouw een fan van Koot en de Bie is en eigenlijke de vrouwelijke versie van de vieze man. De vieze man die altijd
giro enveloppen haalde want dan had hij iets te likken. Ik krijg acuut een liedje in mijn hoofd - oe dan krijg ik ballen in me buik.
 
Krijg je bij droste flikjes dan ook een mini kas waar je met watten kiemen in kunt kweken ???
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 19:14
Als JIJ degene bent die het initiatief neemt om iets op touw te zetten voor jarigen of zieken, is het oh zo makkelijk als buitenstaander om kritiek te geven of andere voorstellen te doen. Dat je daar kriegel van wordt, kan ik goed begrijpen. Jammer dat die laatste "Droste-dame" het nu heeft moeten bezuren omdat ze de emmer deed overlopen bij jou. Misschien kan je die nog een keertje uitleg geven waarom de situatie voor jou te veel werd. Maar je zou het bijna verleren om nog spontaan je goeie bedoelingen of ideetjes in je club te vertellen.    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 08:44
Het rare is, dat wijlen mijn schoonmoeder en mijn man ook een innerlijke dwang hadden om de oppositiepartij te zijn, altijd eerst tegenspreken. En ik heb allang geleerd om mijn eigen plan te trekken. En toch ben ik geïrriteerd als het me weer gebeurt. Bij een verhuizing geef ik altijd een mandje met wijn, brood, zout en een kleine portemonnee met een muntje, naast een cadeaubon en een kaart. Diezelfde sportvrouw roept dan altijd: "Toch niet weer dat mandje?" Maar ze wilde wel weten wat voor symboliek er achter zat en nu doet ze het zelf ook voor kennissen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 09:45
Ik doe hetzelfde als jij Machtelt .

Ik neem de zegels aan en plak ze direct op de kaart .

Ik denk dat er op de kaart staat alleen volle kaarten inleveren .

Die mevrouw zal dus wat knip en plakwerk moeten verrichten om een volle spaarkaart te krijgen en misschien snapt ze dat niet .
Tegen de tijd dat de actie afgelopen is komen er altijd advertenties in de leugenaartjes met de vraag wie nog zegels heeft .

Soms reageer ik daarop ik heb nog nooit gehoord oh een halve kaart hoef ik niet .
Hier hangen op het prikbord van de supermarkt ook wel halve kaarten . Ze worden altijd meegenomen .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 09:50
Als jij iets organiseert en de rest weet het weer beter...
Ze hoeven niet mee te doen het mag...
En aangezien jij de keuze maakt voor wat je wilt geven of ze doen maar mee of ze doen lekker zelf iets anders...
Ben het ge bemoei van mensen ook wel zat aan het worden...
Iedereen zou het anders doen of met goed bedoelde adviezen...
Maar doe het lekker op je eigen manier...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2018 om 11:49
Tja, dat soort mensen hou je er altijd tussen, die commentaar moeten leveren. Die mensen denken niet eerst na maar roepen gelijk iets. In feite kunnen ze er niets aan doen, dit zijn ze gewend. Maar je hoeft het daarom nog niet te pikken, ze leren het maar eens af.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2018 om 15:22
Nou Magtelt, ik zou mezelf dat vroeger ook hebben aangetrokken, maar tegenwoordig heb ik zoiets van: "Als jij het beter kunt, organiseer het dan vooral zelf en laat mij mijn eigen gang maar gaan." En met zegeltjes: graag of helemaal niet hoor, dan knip je ze maar even van de spaarkaart af, of je weekt ze, je mag al blij zijn dat je ze krijgt toch? Op zo'n moment gelijk zeggen: "O, ik weet wel iemand die ze gráág heeft, opgeplakt of niet, dus helaas voor jou, maar dan krijg je ze niet!" (Ik zou ze dan nog liever in de papierbak gooien dan dat ik ze nog aan haar zou geven als er zulk commentaar komt...) 
Niets van aantrekken dus en gewoon je eigen gang gaan, zou ik zeggen! (Enne... Ferrero Rocher vind ik persoonlijk toch echt nog véél lekkerder dan Droste flikjes... Misschien een paar Drose flikjes aan haar geven met de boodschap: "En nu opflikeren!" of ben ik dan erg cru? Haha!)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2018 om 19:31
Ik had al een goed antwoord bedacht met variaties. "Maar ik doe het altijd zo" "Maar ik geef altijd die chocolaadjes" "Dit is MIJN idee, jij mag je eigen hart volgen". IK blijf de zegels plakken, op het moment krijg ik drie soorten, daar ga ik niet moeilijk over doen met zakjes, graag of helemaal niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2018 om 21:30
Goed zo Magtelt.
Ik was altijd maar wat blij als iemand een halve kaart voor me had. Who cares of die al opgeplakt waren. Ik heb een schaar en ik heb lijm, meer heb ik niet nodig!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2018 om 21:58
Vanavond kwam zo'n charmante jongeling aanbellen met een heel verhaal en complimentjes, of ik maar een maandbedrag wilde ophoesten voor Unicef. Ik heb heel vriendelijk gezegd, dat ik doneer aan Kika en Pink Ribbon en drie meisjes in Sri Lanka door een middelbare schoolopleiding loods en dat het geld nu op is. Er liepen meer in de straat, allemaal met hetzelfde tablet. Unicef kan beter het geld voor die tablets en de opleiding van charmante jongelui in hun liefdadige doelen steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 16:06
Ik denk dat ik een boek ga schrijven: 2018, het jaar dat ik bijna ontplofte. Ik geef een verhuizend persoon altijd een mandje met wijn, brood, zout en een muntje. Zo ook een sosijs, die deze week verkast. Iemand wilde graag meedoen. Ik had al wijn, een leuk zoutvaatje, een mandje en een kaart met handtekeningen. Dus zij mocht een klein brood bakken, als ze haar wekelijkse voorraad bakt. Komt ze later: Straks is het brood te oud of ze vindt het niet lekker, ik geef wel een bruin bolletje, als ik zelf een zak koop. Nou ze kan me wat, ik bak er zelf wel één. Het gaat om het symbool en volgens mij hoort het zelfgebakken te zijn. Voortaan ben ik een eenvrouwscomité, niemand mag meedoen, geld geven of suggesties en kritiek leveren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 16:28
Voor veel mensen hebben symboliek weinig waarde .
Ze weten dat het voor jou juist veel waarde heeft, waarom doe je dan zoiets .

Iets met liefde en betrokkenheid bedacht ,gemaakt heeft voor mij meer waarde dan de geldelijke waarde .

Iemand bij ons op de handwerkclub hoorde ik zeggen dat ze zo moeilijk aan glitterdraad kon komen in de buurt .

We hebben overigens ineens een Hema niet groot maar toch .
Ik had nog een doos vol ,zo blij als ze ermee was
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2018 om 16:23
Kan ik vast voorintekenen op dat boek ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2018 om 17:13
De ontploffing is waarschijnlijk vooral te wijten aan het feit dat degene die ook mee wilde doen, de belofte om een broodje te bakken op het laatste moment liet varen. Beloofd is beloofd! Jij rekende erop en zij veegt de vloer aan met haar eigen toezegging. Creatieve inhoud is zelden door een ander in te voelen en daarom ook niet naar waarde uit te voeren. Of je moet wel heel erg op dezelfde golflengte zitten.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2018 om 17:22
Ach ja, het ontploffingsgevaar is geweken. Ik heb de poppenkleertjes voor de sportschool af en dat is het laatste dat ik op verzoek doe. En ik zal mijn mond houden over mijn initiatieven en gewoon doen wat ik zelf leuk vind voor mensen. En op niemand anders dan op mezelf rekenen, dan word ik niet teleurgesteld.

Jammer LW het boek komt er hoogst waarschijnlijk niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2018 om 17:46
Originaliteit is een eenzame weg!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2018 om 18:19
Verstandige beslissing Machteld ,want bij het uitgeven van een boek komt ook een boel kromme tenen werk kijken .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns