Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendraaiende draad bij haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Len666 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: draaiende draad bij haken
    Posted: 23 Augustus 2009 om 01:53

Hoi,

Ik ben voor het eerst filet aan het haken/aan het filet-haken (whatever). Met heel dun garen. Nou draait de draad continu in elkaar. Waarschijnlijk doordat ik de draad afwikkel ipv dat de klos ronddraait. Klopt dat?

Heeft iemand een goede tip hiervoor, want ik word een beetje  van telkens m'n haakwerk laten terugdraaien als er knopen dreigen te ontstaan.

Alvast bedankt.

Tis trouwens wel een grappig patroontje. Het wordt een kort gordijntje voor in de kraan van mijn vriend, met als afbeelding een soort van pin-up vrouwtje. Het was een hele klus om een geschikte afbeelding te zoeken, te bewerken en naar rasterpapier te vertalen. En dan nog uitvinden hoe dat filet-haken nou precies gaat, maaaarrrrrrrr het ziet er naar uit dat het gaat lukken!

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 11:06

ik heb soms bij bepaald garen ook last van hetzelfde probleem. Hopelijk weet hier iemand raad.

Wat knap dat je dat lukt om de afbeelding te vertalen naar een haakpatroon.! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 11:10
Ik ken het probleem,heb ik ook wel eens last van,met katoen en soms ook met wol.Ik heb wel eens de hele bol opnieuw opgewonden,maar dat hielp niet.Denk dus dat het te maken heeft met te strak opwinden in de fabriek.Lijkt een beetje op een koordje draaien.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 13:15
Ik zou de oplossing ook niet weten maar heb er net als jullie wel eens last van . Ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes Teunie
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 16:19

Ik haak ook regelmatig met zeer fijn haakgaren.

Ik heb er weinig last van. Wel meestal als ik gewoon recht toe recht aan werkt. Ik laat het werk dan bungelen om de draaiing eruit te krijgen, ik zet wel de lus eerst vast met een veiligheidspeldje zodat je het niet uittrekt.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 16:57

De echte oplossing heb ik ook niet maar wat een beetje kan helpen: als je met een volgende toer begint draai je je werk waarschijnlijk steeds de zelfde kant op. Hierdoor komt ook een draaiing in je draad. Af en toe dus de ander kant op draaien.

Maar toch zullen er dan ook nog draaiingen in je draad komen. Ik doe dan net als Carla alleen laat ik het bolletje bungelen (ook even de draad vastzetten anders wikkeld het hele bolletje af)

odette
Back to Top
Len666 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2009 om 20:51

Bedankt voor de reacties.

Het gebeurt inderdaad gedurende 1 toer, daarna laat ik ook mijn werkje bungelen; met een haarspeldje in mijn lusje.

Ik heb ondertussen wel provisorisch een soor spoel gemaakt waar ik de garen op zet. Die is namelijk om een kartonnen kokertje gewikkeld. Eens kijken of dat nog wat scheelt.

Nu is het nog maar een proeflapje van 86 steken, maar straks wordt het waarschijnlijk het drievoudige, dus dat worden heel wat krullen in de draad

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns