Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

driehoek omslagdoek

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LanaScriptura View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LanaScriptura Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 13:56

Hij is echt prachtig geworden!

Groetjes,

Mirjam.

Ik zou zo graag de wereld op een creatieve, eenvoudige manier een beetje mooier, zachter en rustiger willen maken. En jij?

www.lanascriptura.nl
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 15:15
Wat is die mooi geworden zeg, en zo'n mooi verloop van kleuren.  Ja ja, dat wordt een warme winter, deze winter.  Je dochter mag er trots op zijn.  En heb je al iets anders op de pennen of de haak gezet?
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 16:46

Leuk dat jullie zo positief reageren. Dank je wel! voor jullie, want ik heb maar een klein familieclubje, dus ik kan weinig showen en vind het uiteraard fijn complimentjes te krijgen.

Het maken van deze driehoek werkt verslavend, vooral omdat het materiaal zo goed meewerkt. Omdat je werkt vanuit een klein hoekje (rondje van 8 lossen, waarin 12 stokjes)) en vervolgens steeds van links naar rechts en terug werkt, worden de toeren langer en komen er ongeregelde kleuren boven elkaar; je kunt daar verder niets aan doen en het is steeds weer leuk de nieuwe combinaties te zien verschijnen.

Er zijn prachtige kleurcombinaties in deze wolsoort en ik ben nu met een groen/paars/zwarte combinatie bezig. Gaat niet snel want op nld.2,5. breien, dus ook weer zoals onze gangmaakster aangeeft. Deze wordt niet breed maar wel lekker lang.

Ik begon met 6 steken en dan aan één kant elke 4e naald 1 steek erbij, dus dat blijft een fijn breiwerkje. Ook wel weer eens leuk om te doen. Helemaal zonder patroontje erin zodat de wol het mooist uitkomt, maar wel verdraaid recht want dat brei ik graag.

T.z.t. zal ik een fotootje plaatsen.

Jullie lezen weinig van mij, ook in de reacties, maar wees ervan overtuigd dat ik soms likkebaardend jullie inzendingen lees. Ik wens jullie een gezellige breiwinter en tot lezens!

Arga

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 16:49
Ik kan niet wachten om ook daar iets van te zien.  Laat maar komen.  Ik likkebaard hier met je mee
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 16:51
O ja, nog een vraagje als ik mag; wat is verdraaid rechts.  Wil dat zeggen dat je telkens je steek ipv van voor naar achter, van achter naar voor neemt maar de draad toch achter je werk laat?  Sorry, maar ik kan het me niet anders voor stellen en ik heb geen geduld om te wachten op een foto
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 17:17

verdraaid rechts: niet van voor naar achter, maar door de lus heensteken en in de achterdraad steken en gewoon recht breien, lastig te zeggen:

zie http://youtu.be/xMYnEfcFzOI

even geduld tot de mevrouw aan de 2e naald begint

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.094 seconden.
Lang Yarns