Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendrogen vestje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Onderwerp: drogen vestje
    Posted: 23 September 2007 om 07:20

Hoi,

Ik heb gisteren mijn vestje van evagaren (glansgaren) uitgewassen. In eerste instantie op het wolwasprogramma. Omdat mijn waszakje te vol zat, was de zeep niet goed uitgespoeld, dus met de kraan nagespoeld. Gevolg, kletsnat vestje dat eeuwig nat blijft en straks zo hard voelt als beton. Dit garen mag volgens het label geen wasverzachter. Wel op het wasrek gelegd maar buiten was het al niet warm genoeg meer en binnen dus ook niet.

Hebben jullie droogtips voor mij? En hoe krijg ik mjn vestje toch zacht en soepel?

Fijne zondagochtend voor iedereen.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 08:08
Kun je 'm in de machine niet alleen een keer spoelen en dan centrifugeren op half?
Groetjes Syl
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 08:10
Ik ben dwars tegen wasvoorschriften,katoen wordt altijd wat stug,zou gewoon wat wasverzachter gebruiken,even centrifugeren en dan plat laten drogen.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 08:33

Ik weet ook niet waarom er geen wasverzachter bij mag. Ik dacht zelf dat het misschien de glans weghaalt? Klinkt als onzin maar ja.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 09:20
Bij de sportspullen hier, staat er ook altijd in geen wasverzachterDoe ik lekker toch
Groetjes Syl
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2007 om 09:37

Eingelijk zijn die wasvoorschriften alleen maar om zich zodanig in te dekken als er iets fout loopt dat ze niet aansprakelijk zijn!

Ik heb in een kledingzaak gewerkt waar ze( zijden )bloezen verkochten...het was echter luxevoeringstof!zo ver durven ze gaan en ook werden er allerlei etikettes aan gehangen om zich zodanig in te dekken dat de klant altijd schuld treft!Na eenmaal dragen trokken er koorden onderarm en oksels en was het niet meer draagbaar!Kosten wel een 119 euro!En dan maar proberen een klantenbestand op bouwen!

Ik gebruik ook in praktisch alles wasverzachter,je breiwerk is er zachter door,voelt soms als gevoed aan!Ikzelf ben dus pro voor wasverzachter!Ook zal ik altijd kledingstukken zwieren,soms aan 400 toeren of 600 toeren!Kan soms onmiddelijk op kapstok uitgehangen worden!

 

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 00:38
Als ik een kledingsstuk met de hand naspoel of was en het niet machinaal durf drogen. Dan neem ik een grote badhandoek, leg daar het natte stuk plat op, plooi de handdoek dubbel over het stuk, rol hem vervolgens op en begin vervolgens te draaien. Als je nog iemand hebt die een zijde kan vasthouden is het nog wat makkelijker. Het overtollige water kruipt in de handdoek en als je alles weer afrolt komt je gebreid stuk er een pak droger uit
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns