Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

drops 112-22 vraag vanaf het rondbreien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ilonneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilonneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: drops 112-22 vraag vanaf het rondbreien
    Posted: 07 Juni 2013 om 22:08
Ik heb het patroon hieronder toegevoegd. ik loop vast bij de overgang van heen en weer breien (16 cm) naar rondbreien...Ik snap niet hoe ik mijn werk dan moet houden? Moet alles wat r gebreid werd nu av? en hoe start je dan? want  nu moet je draad ineens aan de rechterpen komen om het werk aaneen te krijgen.
RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht.

RIBBELST (in de rondte):
* brei 1 nld recht, 1 nld averecht *. Herhaal van * - *.

TIP VOOR HET MEERDEREN: Meerder 1 st aan iedere kant van alle markeerders als volgt, begin 1 st voor de markeerdraad: 1 omsl, 2 st r breien (markeerdraad zit tussen deze 2 st), 1 omsl. Brei de omsl in de teruggaande naald recht.
--------------------------------------------------------

PONCHO:
Wordt vanaf de hals naar beneden gebreid, eerste heen en weer op de rondbreinld, dan in de rondte.
Zet 56-64-72 st op met rondbreinld 8 mm en Vienna. Brei 2 nld recht heen en weer op de nld. Plaats 4 markeerders in het werk als volgt: Markeerdraad-1 na 6-7-8 st, markeerdraad-2 na 22-25-28 st, markeerdraad-3 na 34-39-44 st en markeerdraad-4 na 50-57-64 st. Ga verder in tricotst met 4 ribbelst aan iedere kant, meerder TEGELIJKERTIJD 1 st aan iedere kant van alle markeerders – ZIE TIP VOOR HET MEERDEREN - om de nld in totaal 39-41-43 keer = 368-392-416 st.
Ga TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 16 cm verder in de rondte. Brei 4 nld ribbelst – zie boven – over de 8 st waar het werk samengevoegd is bij het rondbreien (4 st van het begin en 4 st van het einde van de nld = middenvoor) met de overige st als hiervoor en ga dan verder in tricotst over alle st – denk om het meerderen bij de markeerders. Brei na alle meerderingen 2 nld recht over alle st en kant dan losjes af.

GEHAAKTE RAND:
Haak een rand langs de afgekante nld met haaknld 5 mm en Silke Alpaca als volgt: * 1 v, 4 l, 1 stk in eerste l, sla ongeveer 1 cm over *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de v van het begin van de toer. Haak een gelijke rand rond de hals en de split
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 08:22
normaal gezien zit de goede kant van je breiwerk aan de buitenzijde van je rondbreinaald
http://www.youtube.com/watch?v=5QO_T8pcDSw
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 09:07
Als je rond breit en je moet tricotsteek breien hoef je alleen maar recht te breien.
Bij alleen maar recht breien heen en weer, moet je bij de rondbreinaald om hetzelfde effect te krijgen 1 pen recht en een pen averecht breien.
Om van recht breien naar rondbreien te gaan draai je het werk niet om. Je begint de volgende naald aan het begin van de naald, die je net klaar hebt. Dan zit je werk ook meteen aan elkaar. Wel opletten dat je steeds de eerste steek goed strak trekt. Vanaf nu telt men ook niet meer met naalden, maar met toeren. Je markeringen geven aan, en moeten ook blijven zitten, waar je de meerderingen moet maken. 
Het handigst bij rondbreien is als je Magic Loop methode gebruikt.
dit zijn 2 filmpjes waar je goed kunt zien hoe het werk. Er zijn er vast nog meer, even googelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
ilonneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilonneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 17:29
ok dankjewel. Maar moet ik de omslagen en de rechte steken voor en na de markeringen gewoon ook constant recht blijven breien? Houd ik dan hetzelfde effect? De 8 ribbelsteken aan begin en eind van elke naald ga ik bij het rondbreien r / av breien namelijk. Dat staat vermeld. (ik heb al 2x alles uitgehaald :(
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 17:42
Ja hoor, komt allemaal goed. Je breit na het samenvoegen nog 4 naalden ribbelsteek over de 8 ribbelsteken. Daarna worden die ook recht gebreid. Dat is het leuke van in de rondte breien, je hoeft alleen recht te breien om tricotsteek te krijgen. Bij heen en weer breien moet je 1 pen recht, 1 pen averecht.
Blijf in de tussentijd wel goed op je markeringen letten. Als je eenmaal enthousiast bezeg bent sla je er makkelijk eentje over en dat betekent dan weer....... 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
ilonneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilonneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 00:06
Hahaha ja wat erg! Even kletsen is er niet bij als ik brei! Want dan ga ik ook de mist in! maar superbedankt! Hopelijk komt het nu goedLOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns