Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 120-16

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 120-16
    Posted: 24 Maart 2013 om 12:54
Hallo dames, ik heb een vraagje, en wie kan mij helpen?
Ik ben het vest aan het breien van patroon van Drops, 120-16.
Ik moet nu de bies gaan aanbreien. Er staat; Dat ik aan de goede kant 171 steken moet opnemen naast de st langs het rechtervoorpand, (dit begrijp) maar tot welke hoogte moet ik gaan dan ? Daarna staat er; zet dan 27 steken  extra op, aan het einde van de naald. Ik denk dan misschien moet ik gelijk 171 plus 27 steken opzetten is wel zo makkelijk. Ik zal het wel niet goed lezen en begrijpen, kan iemand mij aub helpen  om het uit te leggen aan mij? 
Groetjes Dora Dekker

x_3bc1bd1f
Back to Top
Margje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 13:30
Hallo Dora,

De steken die je er bij op moet zetten , is het gedeelte voor de kraag tot middenachter. Je neemt de 171 steken op tot boven aan het voorpand. De 27 steken komen nergens aan vast en worden een los stuk, in het verlengde van het werk,dat later aan het achterpand wordt genaaid.

Ik hoop dat je het begrijpt.

Groeten,
Margje

Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 13:33
Bedankt Margje voor je snelle reactie. Ik ga het proberen.

Dora
x_3bc1bd1f
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 16:03
Bij mij wordt dat nooit netjes. Ik zet het goede aantal steken los op pennen, brei de boord en zet hem aan met naaigaren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 19:09
Nou Hobbydames daar ben ik weer. Ik heb het gedaan  zoals Margje heb gezegd.
Nu ben ik weer bij een obstakel, namelijk; Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant en ga verder als volgt aan de goede kant: 3 ribbelst, boordsteek 3 st recht/3 st av tot er 3 st over zijn en brei deze in ribbelst. Ga zo verder in boordsteek. Plaats als de voorbies/kraag 3 cm meet een markeerdraad 33-33-39-39-45-45 st vanaf middenachter. Meerder in de volgende nld aan de goede kant 1 st in ieder av-deel op deze 33-33-39-39-45-45 st (= 5-5-6-6-7-7 st gemeerderd) – zie TIP VOOR HET MEERDEREN – doe dit zodat de kraag mooi rond de hals valt. Meerder als de voorbies/kraag 6 cm meet op dezelfde manier in ieder recht-deel (= 5-5-6-6-7-7 gemeerderde st). Herhaal dit meerderen in ieder av-deel als de voorbies/kraag 9 cm meet en in ieder recht/deel als de voorbies/kraag 12 cm meet.

Ik heb het vlapje meegerekend en de markeerder gezet en dan weet ik het niet meer. Ik echt niet verder, wie kan mij helpen

Groet Dora Dekker
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 20:35
Nou Hobbydames daar ben ik weer. Ik heb het gedaan  zoals Margje heb gezegd.
Nu ben ik weer bij een obstakel, namelijk; Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant en ga verder als volgt aan de goede kant: 3 ribbelst, boordsteek 3 st recht/3 st av tot er 3 st over zijn en brei deze in ribbelst. Ga zo verder in boordsteek. Plaats als de voorbies/kraag 3 cm meet een markeerdraad 33-33-39-39-45-45 st vanaf middenachter. Meerder in de volgende nld aan de goede kant 1 st in ieder av-deel op deze 33-33-39-39-45-45 st (= 5-5-6-6-7-7 st gemeerderd) – zie TIP VOOR HET MEERDEREN – doe dit zodat de kraag mooi rond de hals valt. Meerder als de voorbies/kraag 6 cm meet op dezelfde manier in ieder recht-deel (= 5-5-6-6-7-7 gemeerderde st). Herhaal dit meerderen in ieder av-deel als de voorbies/kraag 9 cm meet en in ieder recht/deel als de voorbies/kraag 12 cm meet.

Ik heb het flapje meegerekend en de markeerder gezet en dan weet ik het niet meer. Ik echt niet verder, wie kan mij helpen

Groet Dora Dekker
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2013 om 09:24
Ik heb het uitgehaald en ga opnieuw beginnen. Ik kom er echt niet uit. Het gaat om een sjaalkraag misschien lees ik het niet goed.
x_3bc1bd1f
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns