Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

DROPS 130-20 minderingen voor de taille

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: DROPS 130-20 minderingen voor de taille
    Posted: 02 Februari 2014 om 15:16
Goedemiddag dames, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

Ik wil een simpel vestje (DROPS 130-20) breien maar heb mijn twijfels bij het minderen voor de taille. Wanneer ik de omschrijving lees, dan heb ik aan weerszijden van het werk 2 markeringen. 
Volgens de tips voor het minderen moet ik aan de goede kant van het werk telkens na de markeerdraad minderen. Dat lijkt mij niet te kloppen. Volgens mij zou ik bij de 1e 2 markeerdraden na de markering, en bij de laatste 2 voor de markering moeten minderen zodat het aan weerszijden gelijk is.
Bij de de tips voor het meerderen staat het volgens mij wel goed, de eerste 2 keer voor en de volgende 2 na de markeerdraad, dat is logisch.
Of zie ik iets over het hoofd? Confused

Dit staat in de de beschrijving:
TIP VOOR HET MINDEREN (voor de taille op het voorpand en achterpand):
Alle minderingen worden aan de goede kant gemaakt. Minder als volgt na de 1e en 2e markeerdraad: 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh.
Minder als volgt na de 3e en 4e markeerdraad: 2 st recht samen.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Alle meerderingen worden aan de goede kant gemaakt. Meerder 1 st door een st van de vorige nld op te
nemen en brei deze st recht. Meerder 1 st voor de 1e en 2e markeerdraad en 1 st na de 3e en 4e
markeerdraad.
---------------------------------------------------------
ACHTERPAND:
Zet 90-100-112-124-136-146 st op met nld 3 mm en Delight en brei 1 nld av aan de verkeerde kant. Ga
verder met nld 3.5 mm en brei in tricotst. Plaats 4 markeerders in het werk op 2 en 12 st vanaf iedere
zijkant. Minder bij een hoogte van 3 cm 4 st - zie TIP VOOR HET MINDEREN boven. Herhaal dit minderen in totaal 3-3-3-4-4-4 keer iedere 3-3-3-2-2-2 cm = 78-88-100-108-120-130 st. DENK OM DE
STEKENVERHOUDING! Ga verder en brei tot het werk 13-14-15-15-15-16 cm meet. Meerder in de volgende nld 4 st - zie TIP VOOR HET MEERDEREN boven. Herhaal dit meerderen iedere 6-6-6-5-5-5 cm tot er weer 90-100-112-124-136-146 st op de nld staan.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2014 om 15:23
Ik denk ook dat er een foutje staat. Als je zou doen zoals het er staat zit je na de 4e markeerdraad  meteen buiten je breiwerk. Dat moet dus voor de markeer draad zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2014 om 15:28
Dank je Lida!

Fijn dat ik hier altijd zo geholpen word.

Ik twijfel nu eenmaal meer aan mezelf dan aan een ander Embarrassed dus dacht dat ik het wel verkeerd zou interpreteren.

Ik heb net ook even naar de engelese versie van de patroonbeschrijving gekeken. Daar staat het wel goed. Zal er een opmerking over maken bij Drops design. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2014 om 13:43
Doe ik ook altijd. Als het mogelijk is vergelijk ik de verschillende talen. Vaak zitten er vertaalfouten in patronen, soms is het niet eens in fout maar een andere manier van uitdrukken. Als dat dan iemand vertaalt die geen verstand van breien of haken heeft, krijg je soms vreemde dingen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns