Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 135-43

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rikkuw View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rikkuw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 135-43
    Posted: 18 Januari 2012 om 00:31
Hallo!!

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ik met met Drops 135-43 bezig en ben nu aangekomen bij het afkanten voor de armsgaten..
Dit is voor het eerst dat ik op een rondbreinaald werk.. en in het patroon staat het volgende aangegeven. ( maten zijn genoemd in maat S)

Kant bij een hoogte van 38 cm 8 st af aan iedere kant voor de armsgaten (dus 4 st aan iedere kant van beide markeerders) = 152 st over de naald.
Laat het werk rusten en brei de mouwen.

Hoe het zit met de markeerders begrijp ik.. Alleen weet ik niet hoe ik moet afkanten.. Eerder in het patroon heb ik moeten minderen en meerderen.. Dit is allemaal gelukt.. Maar als ik nu zou gaan afkanten, dan krijg ik toch hetzelfde resultaat als bij het minderen of zie ik dit verkeerd? En moet het afkanten gebeuren zoals je normaal gesproken zou afkanten?
Ik hoop dat jullie mijn uitleg snappen ;) Ik kijk uit naar jullie reacties, jullie zouden mij hier onwijs mee helpen!!

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite!

Rikkuw
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 07:34

om aan het begin ag te kanten brei je de eerste twee steken.

dan haal je de lus van de eerste steek over de tweede steek en laat je afglijden zodat je alleen de tweede lus op de naald hebt staan.

dan brei je de vlg steek en herhaal je het afhalen van de lus.

zo ga je door net zo ver tot je de gegeven hoeveelheid(4 in dit geval) steken hebt afgekant en ga je gewoon verder.

of er aan het einde afkanten een foefje is weet ik niet maar dan brei ik altijd eerst alle steken gewoon tot aan het einde.

dan zet ik de laatste twee steken terug op de andere naald(zonder te breien) en dan ga ik zo afkanten.

het laatste lusje dat je overhebt na die 4x afkanten zet je dan gewoon weer bij de andere steken op de naald.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 11:18

dit afkanten doe je om een andere reden n .l  voor je armsgaten .

je kant 4 steken af aan iedere kant van je markeerder tenminste dat ligt aan je maat . Bij de grootste maat is het 10

Dus 8 aan de ene kant (4 voor en  4 achter de markeerder ) Dan doorbreien tot je volgende markeerder daar weer 4 steken voor je markeerder afkanten en 4 steken er na 

Back to Top
Rikkuw View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rikkuw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 11:28
Als ik jullie beide verhalen goed begrijp moet ik steken voor en 4 steken na beide markeerders afkanten zoals ik normaal gesproken een rechte naald zou afkanten..

In dit geval dus vanaf markeerder 1 als volgt:

1 st af halen, 1 st breien, afgehaalde steek overhalen, en dit herhalen totdat ik 4st heb gehad. Dan doorbreien naar me volgende markeerder en zelfde herhalen en ook na de markeerder en dan weer doorbreien tot de 1e markeerder en ook weer 4 st afkanten . (voor de markeerder)

Heb ik jullie zo goed begrepen?

Sowieso onwijs bedankt voor de reacties! :D
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 11:43

je moet niet eerst de steek afhalen maar gewoon breien.

dus 2 steken breien.

dan de eerste lus over de 2 halen en af laten glijden dan weer 1 steek breien, achterste lus over de voorste halen en af laten glijden, weer 1 steek breien........

en dat doe je aan de kant waar de markeerder zit.

als ik het goed lees zou die markeerder bij de oksel moeten zitten.

en dan moet je daar aan beide kanten van de markeerder 4 steken (dus 8 steken achter elkaar) afkanten.

Back to Top
Rikkuw View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rikkuw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 11:45
@esthertje.

Nu snap ik hem!! heel erg bedankt!! Ik ga er vanmiddag meteen mee aan de slag en laat weten of het me gelukt is ! :D
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 12:47
succes.
Back to Top
Rikkuw View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rikkuw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 16:36
Nogmaals heel erg bedankt voor de uitleg :D Het is me gelukt:D
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns