Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 14-4 babymutsje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yvon View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 14-4 babymutsje
    Posted: 01 Maart 2011 om 20:20
Hoi! 

Kan iemand mij helpen met de een-na-laatste toer van het baby mutsje te haken? Ik kom er niet uit...

Kanten rand:
1e toer: Haak 4 l (= 1 dst), haak 2 dst samen – zie de haaktips van het jurkje-, 3 l en 3 dst samen in het eerste stk, *sla ca 2 – 2.5 cm over, haak 3 dst samen in het volgende stk, 3 l en 3 dst samen*, herhaal van *-* tot het einde van toer en eindig met een hv in de 4e l van het begin van de tr.
2e toer: Haak 1 v in de bovenkant van het eerste dst groepje, *6 l, 1 v in het volgende dst groepje*, herhaal van *-* tot het einde van de toer en eindig met 6 l en 1 hv in de 1e v van het begin van de tr. Hecht de draad af. Het hoedje meet ca. 18-19 (21) cm vanaf de bovenkant.

Haaktip: Als er meerdere dst moeten worden samen gehaakt, doe dat dan als volgt: Haak 1 dst maar wacht met de laatste omslag en doorhaling (= 2 st op de naald), haak het volgende dst maar wacht met de laatste omslag en doorhaling (= 3 st op de naald) , ga zo door tot het vereiste aantal dst is gehaakt en haal de laatste omslag en doorhaling door alle lussen op de nld.

Bedankt!
Groetjes!
Yvonne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 21:45
Ik begrijp niet wat je niet begrijpt.

Gaat het om het samenhaken van dubbele stokjes? Dat wordt toch uitgelegd?

Je haakt 4 lossen(= 1 dub. stkje) plus 2 dubbele stokjes die je niet helemaal afhaakt en je haalt de lus door alle drie, dan 3 lossen en nog eens drie samengehaakte dubbele stokjes in diezelfde steek. Zij zeggen eerste steek, maar bedoeld wordt de laatste steek van de vorige toer. Je krijgt twee noppen boven die steek. Dit doe je dan om de 2/2,5 cm.

Op die toer haak je dan een toer van 1 vaste en 6 lossen, de vasten telkens bovenop de "nop" van drie samengehaakte dubbele stokjes. Dat zal wel zijn om een koordje door te rijgen??
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Yvon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 10:06
Beste Magtelt,

Ik krijg inderdaad zoals je omschrijft; twee noppen. Ik zie dit als twee halve cirkels die samen een cirkel vormen.

Maar dan... Het zit hem in de 2/2,5 cm overslaan... Ik heb diverse dingen geprobeerd; en of ik hou ruimte tussen de setjes van cirkels en een gek stukje draad, of ik trek alles een beetje aan waardoor de rand van de hoed gaat rimpelen. Is dit laatste de bedoeling?

Het was al laat gisteren, ik zal er straks nog een keer naar kijken.

Groetjes!
Yvonne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 13:00
Ik denk dat rimpelen de bedoeling is. Meestal wordt er gezegd in welke steek je moet insteken in plaats van "na ...cm". Ik zou wel telkens in dezelfde steek of groep insteken, dat wordt netjes.

wat rozengeur.
Back to Top
Yvon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 10:52
Bedankt Magtelt!

Hahaha, ik begrijp nu heel goed, dat je mijn probleem niet begreep! Ik zat gewoon verkeerd te denken! Bedankt, soms is het fijn om even feedback te krijgen!
Nu heb ik de slag weer te pakken en ben al op de helft van de een-na-laatste toer. Zodra het mutsje af is plaats ik een foto op het forum!
Groetjes!
Yvonne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 15:12
Ik had eens problemen met zo'n schaatsmutsje in een babymaat. Ik had het gebreid en begreep maar niet hoe ik het in elkaar moest zetten. "Zoals op de foto" stond er in het patroon, ja maar dat mutsje was al af en ik had een raar kartel lapje in mijn handen. Uiteindelijk wilde de babypop als model fungeren en toen viel het muntje. Maar toen bestond het forum nog niet.

wat rozengeur.
Back to Top
Yvon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 16:24
Hi Magtelt,

Ik heb in de categorie ´mijn creaties´twee links naar foto´s geplaatst:

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19924&PN=1 &TPN=1

Ik had gehoopt op direct foto´s in het bericht te kunnen plaatsen maar dit werkte niet .

Groetjes!
Yvonne
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 18:06
hier is ie wat grappig en een leuk bloemetje erop

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 09:43
Wat een snoezig mutsje, het doet me aan Peter Pan's mutsje denken, maar dan voor meisjes.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns