Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 185-5

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
gryt View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 December 2020
Locatie: Woudsend
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gryt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 185-5
    Posted: 15 December 2020 om 17:33
Staat op de teltekening de teruggaande naald aangegeven?
Dus bestaat het kabelpatroon uit 30 of 60 naalden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 19:06
Originally posted by gryt gryt wrote:

Staat op de teltekening de teruggaande naald aangegeven?
Dus bestaat het kabelpatroon uit 30 of 60 naalden.


En waar gaat dit over?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 19:08
Originally posted by gryt gryt wrote:

Staat op de teltekening de teruggaande naald aangegeven?
Dus bestaat het kabelpatroon uit 30 of 60 naalden.


Als het goed is staat in het patroon aangegeven of de teruggaande naald in de teltekening is aangegeven. of dat de teruggaande naald "de steken breien zoals ze zich voordoen" dus: recht boven recht en averecht boven averecht.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 20:15
Instructies voor het patroon
INFORMATIE VOOR HET PATROON:

RIBBEL/RIBBELSTEEK (heen en weer gebreid):
1 ribbel = 2 naalden recht.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.


30 dus.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 11:13
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 11:23
En ja, dus staat het er duidelijk:

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.


Dus niet de teruggaande naalden
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 12:50
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

En ja, dus staat het er duidelijk:

PATROON:

Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.


Dus niet de teruggaande naalden


De telpatronen laten alle toeren zien, alleen moet je de teruggaande naalden op het telpatroon lezen van links naar rechts.
Het patroon toont het zoals het er aan de goede kant uit komt te zien
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 11:09
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij is het zoals Bep zegt - 30 naalden, want dit wordt in de rondte gebreid . . . of ben ik nou simpel.
Het is in ieder geval toch iets waar je over kunt gaan twijfelen, maar zodra je een tijdje op weg bent met die kabel zul je zien of het wel of niet goed gaat.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 12:28
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:


Originally posted by gryt gryt wrote:

Staat op de teltekening de teruggaande naald aangegeven?
Dus bestaat het kabelpatroon uit 30 of 60 naalden.


En waar gaat dit over?

Ja, waar gaat dit over? Gooit weer een vraag over de schutting en dan niets meer...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 13:11
Dilianne, in de titel staat in het vet : onderwerp : drops 185-5


dus als ge dat in google inbrengt verschijnt het patroon.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 13:44
ik doelde op de zeer summiere gegevens in de vraagstelling.

Ik heb het gevoel dat we soms helderziend moeten zijn om te snappen wat er precies gevraagd wordt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 14:04
en, ben je dat niet? Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 14:05
ja deze waren summier maar wel duidelijk vond ik, echt to the point. Daarom ook een kort antwoord : 30 (dat ik wel uitgebreid heb met een kopieplak van een stukske tekst waar instaat dat alle naalden zijn weergegeven, dus zowel de goede als de verkeerde kant)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 16:44
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

en, ben je dat niet? Wink


Gelukkig niet!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns