Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon voor babykleding

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Narah View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Narah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon voor babykleding
    Posted: 17 September 2013 om 21:09
Ik ben gisteren begonnen aan DROPS patroon 20-24, in de maat 12/18 maanden. Alles gaat goed,  tot op dit punt (bij het maken van de vest): 

Zet TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 17-18-20 (21-23) cm nieuwe st op aan het einde van iedere nld aan de zijkant voor de mouw als volgt: 3-3-4 (4-4) x 3 st, 2 x 5 st, 0-0-0 (1-2) x 7 st en 1 x 16-18-19 (21-22) st. Als alle meerderingen en minderingen gedaan zijn, staan er 53-58-64 (76-84) st op de nld voor de schouder/mouw. Ga verder in ribbelst. 

Het is mijn allereerste echte breiwerk (hiervoor heb ik enkel simpele dingen zoals sjaals en dekentjes gebreid). Ze hebben een duidelijke instructievideo die me kan vertellen hoe ik steken moet opzetten, maar wat doe ik er dan mee? 

Die 4x3st, 2x5st en 1x19st, wordt dit dan effectief de mouw? Of moet ik deze op een of andere manier opzij schuiven tot later? En de 0x7st, moet ik die naald dan gewoon niets toevoegen, of meteen 19 steken opzetten?

Alvast bedankt!!

Narah
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2013 om 21:48
Je begint bij een voorpand, de mouw komt er bij. Wat je meerderen moet is de mouw inderdaad.
Je moet die steken gewoon breien. Later zul je zien dat je ze tijdelijk op een hulpdraad moet zetten om het andere voorpand te breien. Als dat klaar is komt alles weer bij elkaar.
Bij Drops patronen is het heel belangrijk dat je alles van te voren goed doorleest. Men geeft een boel gegevens die je later op de betreffende plaats moet gebruiken.
Maar troost je, ben een ervaren breister en las gisteren ook een heel stuk verkeerd!!! Dus opnieuw beginnen, gelukkig ging het maar om een proeflapje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Narah View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Narah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2013 om 13:06
Ok. Alvast bedankt, maar toch nog een klein vraagje. Als ik nu die 2 voorpanden gemaakt heb, zegt het patroon om eerst (van mouw naar hals) het ene voorpand op de naald te zetten, dan stkeen bij te maken voor het achterpand, en dan het andere voorpand (van hals naar mouw) op de naald te schuiven, en zo verder te breien. Maar dan zit je draad toch halverwege je werk (aan de steken die je net hebt opgezet)? Hoe doe je dat dan?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns