Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mary V View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mary V Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon
    Posted: 14 September 2013 om 18:58
Ik heb een vraag over patronen
Vallen deze bij drops design erg klein ?
Ik wilde vest breien 134-1 in maat L nu heb ik het pakket wol ed besteld, voor deze maat,maar als ik de afmetingen van het vest in cm's bekijk,
( op het plaatje) kom ik met mijn maat 40 ws niet eens in xxxl , klopt dit wel? of kijk ik verkeerd?
Mary
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2013 om 19:55
Waarschijnlijk kijk je verkeerd.
ik heb dit vest al 2 keer gebreid, past perfect. Ik heb maat s gemaakt. Wel korter als het patroon, ik ben klein en wil niet zo'n lang vest. Dan moet je wel wat rekenen ivm de meerderingen.
LET OP: Lees alles van te voren goed door.  Bij drops geeft men informatie vooraf die je zelf moet inpassen waar het nodig is.
Het telpatrroon geeft de heen- en teruggaande naalden aan.
Dit was voor mijn schoondochter, dat van mij is precies hetzelfde in oranje
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mary V View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mary V Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2013 om 20:12
Dank je wel voor je snelle reactie
In ene viel bij mij het kwartje, de tekening met de afmetingen ,is natuurlijk het deel van het vest, en ik was mijn lichaam aan het meten stom he,
Heerlijk ,dan ga ik toch gelijk aan de slag dit weekend,
Heb je de voor bies ook met dubbele draad gebreid?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2013 om 21:24
Ja heb ik. De kraag valt op die manier heel mooi.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2013 om 21:39
Wat een kunstwerk! prachtig!
Back to Top
Mary V View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mary V Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2013 om 13:18
Hoi Lidwina
Nou het begin is er wat is dat weer verslavend als je eenmaal begonnen bent
Die van jou zij idd supermooi geworden,
Bedankt nog voor je tips,
Toch nog een vraag wat meerderen en minderen betreft, voor de taille
Ik heb nl 146 steken op de pen moet minderen 1 steek aan ieder kant herhalen in totaal 10 keer ,
dan later weer meerderen ook 1 steek aan iedere kant dit herhalen om de zoveel cm in totaal 4 keer, dan zou ik hierna 122 steken over hebben ,
ik reken: 146-20+8 kom ik op 134 uit , waar zit dit verschil, hoe hou ik er dan wel 122 over?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2013 om 13:38
Hoi
 
Ik ben Lidwina niet maar voor dat je te ver door breit en uit moet halen .
 
Er staat in je patroon dat je 12 steken moet minderen in een bepaald telpatroon . Ik weet niet meer uit m,n hoofd welk .
Vandaar de tip van Lidwina eerst je patroon goed doorlezen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2013 om 17:01
Het is zoals Mutti zegt, je moet in telpatroon 1B 12 steken minderen en dat heb je er 122 over. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mary V View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2013
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mary V Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2013 om 18:07
Aha ik zie het nu dus dan die 12 van het telpatoon er ook nog af dan kom je idd op die 122
Duidelijk bedankt voor het meekijken,,,

Jullie zijn geweldig!
Back to Top
Caja View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 16 September 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Caja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2013 om 09:57
Ik zie dat je al goede tips hebt gekregen!

Het vest Ziet er erg mooi uit.

Veel plezier
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:11
hallo, ik ben ook aan dit patroon begonnen maar meteen moeten stoppen...
er staat voor maat L te beginnen met 146 steken, beetje later begint het patroon en dan volgt:
22 steken, 20 steken, 60, 20, 22
leuk... dit is 144 dus zit ik ineens met 2 te veel langs de ene kant...
iemand raad?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:14
Lezen Sporty, aan beide kanten is er nog een kantsteek!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:14
oei nu kom ik even uit de lucht gevallen... kantsteek?
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:15
mmh dan maakt heel die uitleg ribbelsteek en tricot ineens wel zinnige indruk, vond het wat verwarrend :)
ja t is ne grote stap van sjaals naar ineens zo een werk he, bedankt voor snelle antwoord!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:18
Staat duidelijk bij de beschrijving. Bij Drops patronen is het heel belangrijk dat je ALLES goed leest. Maar als je het systeem eenmaal door hebt loopt het vanzelf. Zij hebben de gewoonte om alle dingen apart te vermelden, die moet je dan later op de betreffende plaats invoegen. Maar hier staat het zelfs meteen erbij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:19
hehe ik begin straks wel eens opnieuw, denk dat ik hier nog wel paar keer jullie kom lastig vallen met vragen :D
heb gelukkig beetje handige stiefma, die kan me soms ook wat helpen maar die is er niet altijd en natuurlijk wil ik zo snel mogelijk dit vest af!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:23
Maar wij zijn er ook niet altijd hoor!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 12:30
nee weet ik wel, maar zal OOIT wel eens antwoord krijgen he ;)
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 13:17
Via drops zelf kan je ook (snel) hulp krijgen, op facebook is er ook een pagina waar men actief is. Ik kan uit eigen ervaring ook alleen maar zeggen: lezen lezen lezen!!! Hoevaak ik iets heb moeten uithalen zijn niet op 2 handen meer te tellen. Hoe mooi de patronen zijn, hoe ingewikkeld de omschrijving soms is.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2013 om 15:37
Lida, wat een prachtige vesten zijn dat geworden! 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns