Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 21:45
ja de uitleg van t minderen is me helemaal onduidelijk :(
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 21:50
TIP VOOR HET MINDEREN (voor de hals):
Minder aan de goede kant naast de 5 voorbies st en de gemeerderde st voor de kraag en de eerste 3 st in
tricotst naast de voorbies.
Minder als volgt NA deze st: 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh. Minder als volgt VOOR deze st: 2 st recht
samen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 22:17
Het komt er in feite op neer dat je moet minderen na of voor 3 steken naast de voorbies. De voorbies is het gedeelte dat je met dubbel garen steeds recht breit. Daarnaast zijn 4 steken tricotsteek. Dus na of voor de 3e steek komt de mindering voor de hals. De meerdering zit dus in de 4e steek van het tricotsteek gedeelte als je het bekijkt vanaf de voorbies.  De meerderingen voor de kraag maak je aan de buitenkant van de voorbies. Die wordt op die manier steeds breder en zo dus de kraag.
Ik heb het bij mijn vest nog eens goed bekeken. Als het vest klaar is zie je de minderingen bijna niet zitten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 22:22
mmhh... t is raar uitgelegd, ik dacht dat je EN voor EN na de 3e steek moet minderen, dus 2 minderingen per naald...
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 22:26
sja, er staat minder 1 st richting de hals, dan ist duidelijk...
moet inderdaad alles 10 keer lezen! :D
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2013 om 22:46
Mijn ervaring is dat je eerst goed moet lezen en dan beginnen steek voor steek doen wat ze zeggen.
En wat zei onze grote heer Cruyff ook alweer? Als je het doorhebt, snap je het!!!! Succes, ik ga nu verder breien aan mijn project(je). 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 19:09
ik denk dat ik het onder de knie heb :)
bedankt voor de hulp!!!
zit nog niet halfweg deze vest en al aan het denken wat volgende zou kunnen worden... heb zoontje van 1,5 dus kan me uitleven met vestjes en trui's en dergelijke, men vriend krijg ik niet overtuigd hahaha
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 19:13
Laat die vriend ook maar. Stel je voor de zelfgebreide trui bevalt hem. Kom je niet meer aan eigen dingen toe. Bij die mannen zijn het steeds zulke grote lappen!!! Brei maar voor je zoontje, gaat sneller en is veel leuker.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 20:24
goed, eerste stuk van de voorkant is klaar, we beginnen maar eens aan 2e kant, zoontje en ik beiden wat ziekjes dus t schiet trager op dan ik zou willen maar we komen er wel :)
eneeuh... voor men vriend trui breien zou me fortuin kosten, maar gelukkig zegt ie zelf dat het niet hoeft, dus patroontjes zoeken voor zoonlief binnekort :D
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 09:27
net zo een 50 priemen mogen eraf halen terug, was vergeten te minderen in het tweede stuk voorkant... ochja, zo blijven we bezig he...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 10:07
Dat is het fijne van breiwerk
Je hebt altijd weer een draad om verder te gaan Wink
 
succes
 
 
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 14:18
fijne??? hahahaha bedankt mutti voor de bemoedigende woorden...
als ik dan toch stuk moet aftrekken, liever bij haakwerkje, moet je maar 1 lusje terug vinden :D
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 22:21
k heb nog ongeveer 5 bolletjes over voor de mouwen... ben benieuwd...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 13:58
In dat geval kun je de boorden voor later bewaren, als je dan een extra bol nodig hebt voor de manchetten, is het niet zo erg als het een ander verfbad is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 21:24
Jammer Magtelt, aan dit vest zit nergens een echt boord. Ik denk dat het wel genoeg garen zal zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 21:26
was al aant kijken, geen echte drops winkel in de buurt natuurlijk, en verzendkosten natuurlijk hoger dan t garen, ik begin alvast aan eerste mouw, we zien wel waar ik dan uitkom...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 21:38
Misschien kun je 2 mouwen tegelijk breien. Kun je zien hoe ver je komt en zou je ze eventueel iets korter kunnen maken. Breiwerk rekt. Nu, na 2 keer wassen, sla ik regelmatig mijn mouwen om omdat ze om iets te doen aan de lange kant zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2013 om 23:15
das ook een goed idee lidwina!!! k heb natuurlijk redelijk lange armen, maar denk wel dat ik je tip ga gebruiken!
Back to Top
sporty1984 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Oktober 2013
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sporty1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 21:25
yes yes, t komt goed, heb nog meer dan 1 bol over voor deze mouw en zit bijna aan het einde dus komt helemaal goed!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2013 om 09:13
Mooi toch. Je moet je een ding in het vervolg realiseren. In patronen geven ze (bijna) nooit te weinig garen of stof aan. Meestal kom je met minder toe. Ik heb gisteren een jasje geknipt. Zou 2 meter stof nodig hebben. Ik heb uit 2,60 m het jasje en ook nog een broek gekregen. Dat is wat puzzelen, maar het gaat. Dat geldt voor breigaren ook, meestal te veel, maar je kunt hier niet puzzelen. Als je de aangegeven hoeveelheid koopt heb je meestal over.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns