Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

drops telpatroon 135-36

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: drops telpatroon 135-36
    Posted: 23 Maart 2015 om 14:49
Oke Bep, dank je ik ga het proberen!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2015 om 13:55
heb je je papiertjes er nog liggen dan kan je gewoon de steken die je afgekant hebt doorkrabben en vandaar dan verder gaan. Wel je kantsteek niet vergeten.
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2015 om 13:37
Hallo allemaal, ik ben nu aangekomen met mijn breiwerk bij het minderen voor de mouwen, ik heb 2x 4 steken geminderd aan net begin van een rechte en averechte nld en dan weer geprobeerd het telpatroon op te pakken maar ik krijg het niet meer goed aan net begin van iedere nld. Gelukkig loopt het patroon bij de kabels en in het midden wel goed. Mijn houvast! ha ha. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik dit moet oplossen? Alvast weer bedankt! Lieve groet, Hella
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 20:37
#ademinademuit
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 00:08
Oke , bedankt! leuk hoor om die trui te zien groeien maar ik moet nog afkanten en zo bij de armsgaten en dan over aar patroon m3 maar daar staan gelukkig pijltjes bij de maat waar te beginnen. Zit nu bij nld 40 doe rustig aan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 11:39
Dat is de volgende stap en dat gaat vast ook lukken. Het handigste zou zijn om het patroon op de computer te vergroten en printen, maar dat moet je maar net kunnen qua machine en routine. IK moet het altijd aan mijn man vragen.

Wat ik bedoelde was, dat je voor jezelf kiest wat voor kleur en tint je de diverse steken geeft in je zwartwitkopietje; vooral met kabelen zal dat goed werken. Meestal zijn de eerste 10 of 20 naalden moeilijk en daarna zie je het ritme van het patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 15:30
Hallo Magtelt, was zo druk met breien dat ik jou idee net pas gelezen heb! Goed idee. Die ga ik gebruiken. Na 4 of 5 keer uithalen dat weet ik al niet meer begin ik nu het patroon te zien, 1 ruit is al af en ik ben nu op de helft van de 2 e ruit zo o geveer bij toer 17. Ik heb hetpatroon ingescand en daarna 10 x uitgeprint en boven elkaar geplakt dan kan ik weer even vooruit.

ALLEMAAL HARDSTIKKE BEDANKT VOOR DE HULP! Door jullie tips en aanwijzingen heb ik geleerd om met de teltekening te breien. Volgens mij kun je dan zo'n patroon ook met verschillende kleuren breien maar dat is de volgende stap eerst deze trui.

lieve groet, Hella
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 15:21
Ik heb nog een systeem bedacht om patronen te ontcijferen. Je neemt een kleurpotlodendoos, liefst met meer tinten per kleur en maakt voor jezelf een kleurcode voor de diverse steken. Dat schrijf je op, het handigst op karton, zodat het niet gaat kreukelen en zoekraken. En dan kun je van elk patroon, dat ingewikkeld is, een zwartwitkopie maken en het patroon volgens jouw code inkleuren.

Bijvoorbeeld rechte steek=rood, rechte mindering = roze, rechte meerdering = oranje/andere tint rood. Met een v-tje of omgekeerd v-tje kun je dan aangeven hoeveel steken er uit 1 gemeerderd moeten of hoeveel er samengebreid moeten worden.

Voor omslagen en averechte steken weer andere kleuren en tinten kiezen.

Bij kabels moet de hulpnaald soms vóór en soms achter de te breien naald gehouden worden, daar kun je dan ook een code voor verzinnen, de ene kant van het liggende streepje paars, de andere kant lila.

Als je zo met een patroon aan het werk gaat, is het al vertrouwd voordat je de steken opzet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:54
Ja inderdaad die verkeerde steek springt er dan uit, dat geloof ik meteen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:50
Even doorzetten. Als je een paar herhalingen gebreid hebt zie je als het goed hebt het patroon ontstaan en dan wordt het makkelijker. Wees er wel op voorbereid dat als je een fout gemaakt hebt dat later erg opvalt in zo'n symmetrisch patroon, dus dat wordt misschien uithalen en overnieuw beginnen. Als dat te ontmoedigend is, brei dan eerst een kindertruitje of anders kleins (gastendoek, pannenlap of gewoon proeflapje) met kabels zodat je wat meer vertrouwen krijgt om zo'n groot project af te maken.
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:11
Dank je mutti, ja inderdaad xxl en daar staan pijltjes bij heb ik gezien behoorlijk gecompliceerd allemaal maar ik ga ervan uit dat ik er na deze trui om moet lachen dat ik zo dom was. Al doende leert men maar nu is het nog even een berg rijstebrei ha ha.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:05
je breit per maat een verschillend begin .

Brei je XXL ?? Dan moet je goed lezen met welke steek je moet beginnen .

Blijf vragen hoor
Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 21:15
Oke dames nu begrijp ik het heen en weer breien. Dank! Mag ik nog even doorvragen? Ik heb nu 146 steken, kijk ik naar de foto dan moet ik uitzoeken hoe de ruiten en kabels lopen, m1 heeft 24 st, m2 12 en m3 18. Leg ik die teltekeningen naast elkaar en brei het patroon te beginnen boven de steek waar ik geeindigd ben. Vast bedankt hoor, ik ben erg blij met al jullie hulp nu leer ik tenminste wat!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:39
niks te sorryen en zeker niet als we allemaal hetzelfde bedoelen maar dikwijls in andere woorden omschrijven. Dat helpt bij mij toch, dat ineens mijn frank valt dan.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:37
O, ik zie dat er inmiddels al andere reacties zijn gekomen, sorry.

Wat mij helpt is om de cijfers van de toeren naast de schema's te schrijven. Zo weet je bij elk schema waar je zit in een bepaalde toer.

Ook het goed kijken naar de foto bij het patroon geeft vaak meer duidelijkheid in wat er wordt bedoeld.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:35
die kabel is die dwarse streep over het patroon M2 op toer 7
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:35
Elke rij blokjes is 1 toer. 
De onderste rij van het getekende schema is toer 1, de rij daarboven (die je dus van links naar rechts moet lezen omdat het de teruggaande toer is) is toer 2. Je leest het dus van onder naar boven toe omdat je ook zo breit, van onderaf de boord naar boven de kraag.

Je begint de 2e toer dus eerst met de kantsteek en dan vanaf het 1e hokje aan de linker kant van de 2e rij van onderaf van het schema waar je de 1e toer mee bent geeindigd. Je leest de even toeren van links naar rechts.
Wat er in de even toeren op het schema getekend staat als averecht brei je recht, en wat aangegeven staat als recht brei je averecht. Aan de andere kant van het werk (de goede kant) zie je die steken immers als respectievelijk averecht en recht.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:26
heb efkes aan gepast mijn tekst erboven.

Je zou ze kunnen kopieren en allemaal naast elkaar in de goede volgorde plakken. Dat maakt het voor de eerste keer misschien wat makkelijker.

Gewoon rijtje per rijtje volgen en als je vanboven bent terug vanonder beginnen.

Back to Top
waterlelie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2015
Locatie: nieuwegein
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer waterlelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:23
Hallo Bep, oke zover begrijp ik het maar hoe lees ik dan die andere telpatronen moet ik ze naast elkaar leggen en hoe weet ik dan wanneer ik weer moet kabelen? Pff wordt er moedeloos van.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 20:07
in het opmerkingenveld staat een soortgelijke vraag en het antwoord was deze :

Je leest de rijen voor de verkeerde kant van links naar rechts. Dus je begint boven de laatste st die je hebt gebreid van de teltekening en leest dan van links naar rechts, herhaal en zo voort.

Duidelijk is wat anders.


dus op de goede kant lees je het patroon van rechts naar links helemaal onderaan beginnen.
De teruggaande naald is de rij erboven en van links naar rechts
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns