Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops trui Golden Moments

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops trui Golden Moments
    Posted: 10 April 2020 om 18:35
Pffff, wéér een vraag over een Dropspatroon. Ik brei Golden Moments, DROPS / 213 / 16, maat m. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9635&cid
Bij de pas staat ‘begin op de 4e st in A.4 en brei de volgende 13 steken’. Ik begrijp niet hoe dat dan in naald 9 uitpakt als ik het kantpatroon moet gaan breien, want als je de eerste 3 steken overslaat mis je de helft van het kantpatroon. Ik heb de neiging om gewoon met de eerste steek te beginnen, maar dan loop ik misschien later tegen problemen aan...? Is er iemand die het totale plaatje overziet en weet wat de bedoeling is??? Dank dank dank weer
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 19:43
Ik heb, zeker bij Drops patronen ook problemen om het hele plaatje te zien. Ik denk graag vooruit, maar dat levert bij Drops altijd problemen op.
Wat bij mij werkt is zonder na te denken exact te doen wat er beschreven staat.
Wanneer je voordat je aan dat gedeelte begint een nood- cq lifeline invoert, dan kun je altijd makkelijk terug naar het punt waarop alles goed is.

Ik zie trouwens dat op 6 april iemand met de naam Bloem dezelfde vraag heeft gesteld op de site. Was jij dat toevallig? Het duurt soms wel even voor je daar antwoord krijgt.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 20:11
Klopt, ik ben Bloem. Duurt meestal zó lang voordat je antwoord krijgt van Drops...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 21:28
Heeft het patroon nog een ander nummer ,want ik krijg diverse patronen

Is het een trui die je van boven naar beneeden breit?
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:11
Ik zie dat er een 6-je ontbreekt, het moet patroonnummer 213-16 zijn. En anders vind je de trui misschien met dit patroonnummer: vs-062 ? Het is een trui uit de nieuwste collectie, lente/zomer 2020. De trui wordt van boven naar beneden gebreid.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:25
Link naar het patroon --> gouden momenten

Zonder het helemaal te begrijpen en met het kijken naar de foto, zie ik A4 op de mouwen zitten, daar zitten ook je raglan meerderingen 
Dus ik heb het idee dat je langzaam maar zeker meer plek voor A4 krijgt

Even knippen en plakken;
Patroon mouwen:
Op de mouwen herhaalt u A.4 in de hoogte en brei zoveel kantpatronen als ruimte voor is in de breedte. Er moeten altijd 1-1-2-2-3-3 rechte steken tussen de omslag in het kantpatroon en het meerderen voor de raglan zijn.

Oftewel als er genoeg steken zijn voor het "kantpatroon" dan brei je het en anders niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:27
Dan ga ik straks nog eens kijken ,ik kon er al niet uitkomen .
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:27
Dank voor je reactie, Hulten1, en wat fijn te horen dat ik niet de enige ben die soms ‘domweg’ moet breien wat ik denk dat het patroon zegt en dan zien wat er onder de handen ontstaat. Als ik mijn brei-ongeduld niet langer kan bedwingen ga ik zéker de lifeline gebruiken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:34
Even herhalen, want ik was te traag met het wijzigen van mijn bericht

Zonder het helemaal te begrijpen en met het kijken naar de foto, zie ik A4 op de mouwen zitten, daar zitten ook je raglan meerderingen 
Dus ik heb het idee dat je langzaam maar zeker meer plek voor A4 krijgt

Even knippen en plakken;
Patroon mouwen:
Op de mouwen herhaalt u A.4 in de hoogte en brei zoveel kantpatronen als ruimte voor is in de breedte. Er moeten altijd 1-1-2-2-3-3 rechte steken tussen de omslag in het kantpatroon en het meerderen voor de raglan zijn.

Oftewel als er genoeg steken zijn voor het "kantpatroon" dan brei je het en anders niet.

Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 10:29
lw1463, fijn dat je weer meedenkt ! Die 2 steken ruimte snap ik, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom je in alle naalden met de 4e steek moet beginnen; dat is nl precies het midden van het V-kantpatroon, dus krijg je een half V-tje ipv een hele.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 14:32
Als ik het goed lees meerder je op dat gedeelte 1 steek in elke heengaande toer, dus dan zijn er na 8 toeren 4 steken meer vóór die 4e steek en kom je dus wel goed uit met het kantpatron.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 15:33
Als je met A4 moet beginnen maak je eerst een omslag ,dan moet je in de 4e steek van je schema insteken ,het patroon breien en dan nog 13 steken breien waar haal je die dan vandaan .
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 15:43
Als ik het goed begrijp ben ik dus niet de enige die het niet begrijpt
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:04
Nee maar dat is Drops , mooie patronen maar je moet er hogere wiskunde voor gestudeerd hebben .

Kan het zijn dat die bies niet helemaal recht loopt en dat er aan de ene kant steken bijkomen en er aan de andere kant steken afgaan ,want de bies is overal even breed . Wel kan je zien dat hij bovenaan wat smaller is en dat kan kloppen als je in de 4e steek in moet steken .
dan zou je steeds 3 of 4 steken voor je motief in moeten steken .want dat aantal krijg je op een gegeven moment ook voor je tweede motief als je meerdert .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:50
Je breit A4, maar voor maat M begin je in de 1e naald met de 4e steek, later moet je dus opletten waar je in je patroon bent.
Als je er steken bij krijgt door omslagen begin je eerder dan steek 4 . . . en eindig je later. Die 13 steken zijn waarschijnlijk (maar ik ben blond) 
een herhaling van A4.
Ik staar ondertussen nog even naar de foto :-)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:52
Volgens mij klopt er niet veel van die verdeling van die pas. Het is te zeggen, de verdeling zelf wel want die 128 steken zijn netjes verdeeld.
Maar als ge moet breien wat er staat dan hebt ge 146 steken nodig (omslagen heb ik niet meegeteld).

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:54
Ik heb nog even gestaard, als je de op de foto naar de mouwen kijkt, zie je dat die kantpatronen recht onder elkaar zitten.
Dus in de eerste naald van de pas beginnen met de 4e steek is een soort ijkpunt - ik zou daar zelf dus een hulpdraad in mijn breiwerk zetten zodat ik 
altijd zou weten waar ik ben. Of beter gezegd en mezelf kennende (als eigenwijs) dan zou ik die hulpdraad 4 steken naar voren plaatsen zodra 
ik 4 steken meer zou hebben - dat zou ik met het breien van het patroon eenvoudiger vinden
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:58
@Bep - Ik kom zelf precies uit op 128 ???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:30
ikke dus niet.
1 + 6 + 35 + 6 + 2 + 9 + 13 + 1 = 73 en dan nog eens = 146
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:38
Ik zie mijn fout. Van die a4 heb ik er dus 9 geteld en dan nog eens die 13.
Dus er gaan er 18 steken af en 146 - 18 is 128.

Sorry!!!!!!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns