Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

drops vest

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: drops vest
    Posted: 17 Januari 2012 om 15:37
ik ga een drops vest breien nr. 113-34 voor mijn schoonmoeder haar borst omvang is 108cm welke maat zal ik dan breien ik dacht zelf aan xl hebben jullie een idee want dit vind ik moeilijk ze heeft best grote borsten maat d
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 12:57

kun je bij Drops of ergens op de site van Drops geen maattabel vragen/opzoeken ??

b.v xl = voor bovenwijdte  zoveel  heupwijdte zoveel  lengte  enz ?

 

     

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 13:04
ja wel dat staat onder het patroon blad daarom kwam ik op maat xl maar ik was hem aan het breien met nld 6 en met die naald vond ik de steken te open dus heb ik nu naald 5 genomen dus heb ik maar maat xxl gepakt ik wilde een andere breien maar ze vindt deze zo leuk dus ga ik deze ook maar doen maar ik vind de maat uitkiezen toch wel moeilijk, zou ik het goed doen maat xxl met naald 5 poeh ik vind het zo moeilijk te kiezen voor een ander
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 13:05
ze heeft maar een smal rugje maar wel grote borsten daarom is het zo moeilijk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 13:50

klopt met nld 5 je stekenverhouding dan wel ???

Is er geen kledingstuk waar je op kunt passen ???

 

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 15:02
Steeds best eerst een staaltje breien met de naald die je gaat gebruiken.
Ik maak het meestal 10x10 cm.
dan de steken meten in 10 cm en ik geef hieronder een voorbeeld.
26 steken in 10 cm
Dus    26: 10=2,6 x 108 in jouw geval=208 steken.
Bij een smalle rug en zware borst kan je bv voorpand beetje breder nemen
dan de rug.
Zo heb ik op school de maten leren uitreken op persoon .
Hopelijk heb je er iets aan en anderen ook.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 15:56
hier heb ik wel wat aan denk ik dit ga ik uit proberen voor mezelf weet ik het altijd wel maar dit geval vind ik moeilijk ze is heel klein niet dik dus het probleem ligt echt bij de borsten en ze vindt dit vest zo leuk en ze wil ook echt dit vest dus wordt het dit vest hi hi ze is zo schattig
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 15:59
of heeft iemand anders voor mij een leuk patroon  het is voor naald 5/6 de wol is van schoeller+stahl het is mohair oud roze echt heel mooi das als iemand een idee hier voor heeft dan heeeeel graag en anders wordt het toch echt dat drops vest ze is 77jaar
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:19

Doortje

Ik heb het patroon bekeken en het hangt van voren gedeeltelijk open dan past het eerder dan een model dat gesloten is .

Ik zou het wel aandurven .

succes

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:20
zal ik dan maat xxl doen dat is 88st ze heeft borst omvang 108cm
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:20
met naald 5 doe ik het dan
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:31
op de wol staat een vierkantje en daar staat bij 13st opzetten en 20 toeren = 10bij 10
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:31

hoe groot is dan je proeflapje met nld 5 ?

Klopt dat met de opgegeven maten van nld 6 ??? of valt het kleiner uit ???

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:34
op de wikkel staat 5/6 en daar hoort die aantal steken bij dus volgens mij geen verschil tussen 5 of 6 maar ik vond bij 6 de steken te groot en bij 5 is het echt heel mooi
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 17:02

je moet even 15 steken opzetten en 20 toeren breien met pen 5 .Als dat ook 10x10 is dan wordt je vest  even groot als bij het patroon . Is je lapje kleiner dan wordt je  vest ook kleiner .

Wat er op de wolwikkel staat13 steken 20 pennen  is een gemiddelde . Iedere hand van breien is anders .

Het is even een werkje maar omdat je al twijfelt is het het werk wel waard .

 

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 17:34
dat ga ik doen heel erg bedankt voor het helpen zag het echt niet zitten
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 20:18

succes en anders roep je maar weer ,

Er is altijd wel een doosje die je helpen wil

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 21:37
ik geef het op het lapje werdt veel kleiner het werdt maar 7cm breed ik ga wel een ander patroon zoeken poeh dit is niet grappig het is best moeilijk voor een ander te breien
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 10:03

Goed dat je toch maar even dat proeflapje hebt gedaan anders was al je werk voor niets geweest

Je weet nu hoe de verhouding is dus daar kan je naar kijken bij een ander patroon .

Moet je speciaal met de wol breien die je nu in huis hebt ???

Anders kun  je overwegen de wol te kopen die bij het patroon aangegeven staat .

succes met je probleem

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 10:17

het moet deze wol zijn ze vindt deze zo mooi en ze heeft hem al gekocht en weetje die wil ik dan ook doen want ik heb echt een hele lieve schoonmoeder die alleen maar vraagt of ik mee ga boodschappen doen en verder nooit vervelend is dus ik ben best wel gek met haar en dan wil je der ook blij maken , misschien een beetje klef maar ze is gewoon echt een schatje en zo lang ze nog bij ons is ben ik er blij mee.

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns