Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

dubbele draad

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 April 2013
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: dubbele draad
    Posted: 13 Maart 2014 om 10:17
Bij een patroon van Katia Cord Cotton staat dat je moet haken met dubbele draad en haaknaald 5. Ik heb het geprobeerd als volgt.. Van 2 bollen een draad gepakt en dan beginnen te haken als normaal maar dan dus met dubbele draad.. Klopt dat wel? Ik vind dat erg stroef/moeilijk met dubbele draad. Iemand tips?
Project is een mandje voor op tafel..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2014 om 11:59
Je kunt de draden een beetje verstrengelen vóór je steken haakt. Maar je doet het wel goed zo. Misschien een haaknaald van een half of heel maatje meer?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2014 om 13:41
Katoen haken met dubbele draad gaat stroef is mijn ervaring. Voor de rest is het goed wat je doet. Een tip. Als je van een kleur maar weinig nodig hebt, haak ik met draad die aan de buitenkant hangt en ik peuter de draad uit de binnnkant van de bol. Heb je er ook 2, maar hoeft niet 2 bollen te kopen of een gedeelte af te wikkelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2014 om 18:11
Je zou je draad langs een kaars kunnen trekken, dan wordt het wat gladder.
Maar misschien is een iets grotere hknld wel de oplossing. Even kijken of enkele draad wel soepel haakt.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 April 2013
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 20:12
Het probleem is inderdaad (denk ik) de kleine maat naald. Maar dat schijnt zo te werken anders blijft het mandje niet staan. Al vind ik het niet handig. Ik wilde het maken met het Katia Cotton Cord garen en daarbij wordt normaal al haaknaald 7 (dacht ik kan ook 6 zijn) geadviseerd. 
Maar in het patroon met dubbele draad staat haaknaald 5.. Pffff. ik geloof dat ik deze poging maar aan meer ervaren haaksters over moet laten :(
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 21:33
En als je strak haakt met enkele draad, zou het dan niet goed gaan? Want je haakt dan al 1-2 maten kleiner.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 April 2013
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 09:34
Daar heb ik zelf idd ook al aan gedacht. Maar dan denk ik ook weer.. Het staat er niet voor niks bij.
Misschien gewoon niet denken maar doen?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 11:37
Ik zou gewoon een stukje proberen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns